Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquesta assignatura no te prerequisits
L'objectiu d'aquest mòdul és que l'estudiant tingui contacte vivencial amb els tres abordatges metodològics més utilitzats per a la recerca i l'avaluació en psicologia de l'esport, és a dir, metodologies qualitatives, quantitatives i de síntesi. D'aquesta forma l'estudiant adquirirà els coneixements necessaris per al disseny d'una investigació empírica o teòrica en l'àmbit de la psicologia de la salut i de l'esport. Una altra finalitat es que l'estudiant sigui capaç d'aplicar el mètode científic a nivell professional. Es desenvoluparan habilitats relatives a la gestió, anàlisi i interpretació de les dades i habilitats relacionades amb la cerca, selecció, lectura crítica i síntesi de la informació rellevant per portar a terme investigacions i per actuar a nivell professional.
UD1. Metodologia: Planificació de dissenys d'intervenció.
1. Com intervenir per a modificar un fenòmen. 2. Com afrontar la variabilitat del fenòmen que estudiarem. 3. Control dels factors de confusió.
UD2.Metodologia: Mesures de resultats.
1. Com registrar els resultats 2. Indicadors de qualitat dels registres de resultats.
UD3. Metodologia: Análisi de dades.
1. Representació gràfica. 2. Análisi visual. 3. Técniques estadístiques d'análisi.
UD4. Revisions sitemàtiques i d'abast
1. Revisions bibliogràfiques. 2. Recursos per la documentació científica. 3. Procés de revisió sistemàtica.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
tutories | 32 | 1,28 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
activitats autònomes | 82 | 3,28 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Dirigides
◊ Classes magistrals
Supervisades
◊ Tutories
Autònomes
◊ Lectura d'articles/ informes d'interés
Elaboració de treballs i informes
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 20% | 1,2 | 0,05 | 2, 7, 8, 11 |
Lliurament de treballs | 60% | 3,6 | 0,14 | 2, 4, 5, 7, 8, 9, 11 |
Presentacions orals | 20% | 1,2 | 0,05 | 1, 2, 3, 6, 7, 8, 10, 11 |
Durant les sessions les estudiants i els estudiants lliuren treballs per escrit i fan presentacions orals en relació amb els temes que s'estan tractant. Algunes d'aquestes evidències d'aprenentatge es desenvolupen presencialment i altres com activitats autònomes. A final de curs hauran de completar un examen sobre revisió sistemàtica.
Pel desenvolupament de les evidències d'avaluació està permés l'ús de recursos d'inteligència artificial.
Durant les sessions de classe es dona retorn de tots els treballs escirts i presentacions orals. L'examen es podrà comentar durant la sessió de revisió de qualificacions provisionals a final de curs.
Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d’avaluació única.
American Psychological Association (s.d.).Journal Article Reporting Standards (JARS). https://apastyle.apa.org/jars
Fisterra atención primaria en la red (s.d.) Metodología de la investigación. Elsevier. http://www.fisterra.com/formacion/metodologia-investigacion/
León, Orfelio G. y Montero, Isabel (2013). Métodos de investigación en Psicología y Educación. McGraw Hill.
Losilla, J.M. y Vives, J. (2023). Análisis de datos con jamovi. https://ddd.uab.cat/record/273258
Losilla, J.M. y Vives, J. (2024). Revisiones sistemáticas en Ciencias de la Salud. https://ddd.uab.cat/record/266965
Montero, Isabel y León, Orfelio G. (2002). Clasificación y descripción de las metodologías de investigación en Psicología. International Journal of Clinical and Health Psychology, 2(3), 503–508. http://www.aepc.es/ijchp/articulos.php?coid=Espa%EF%BF%BDol&id=53
S'utilitzarà el programari d'accés lliure Zotero (https://www.zotero.org/) per dur a terme la gestió bibligràfica.
S'utilitzarà el programari d'accés lliure jamovi (https://www.jamovi.org/) per realitzar anàlisis estadístiques.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |