Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Recerca Aplicada en Economia i Empresa / Applied Research in Economics and Business | OT | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No n'hi ha.
Proporcionar una comprensió més àmplia en tècniques i temes avançats per a la investigació empírica en economia.
1. La relació entre la economia i la natura. Anàlisi econòmica dels problemes ambientals.
2. Diferents conceptes i indicadors de desenvolupament sostenible.
3. Avaluació econòmica de polítiques ambientals.
4. La relació entre creixement econòmic i qualitat ambiental. Eines de política ambiental.
5. Problemes ambientals globals: economia i política del canvi climàtic.
Economia de gènere
Temari:
1. La bretxa de gènere en els resultats del mercat laboral: tendències entre països
2. Explicacions tradicionals: capital humà i discriminació
3. Trets psicològics i habilitats no cognitives
4. Normes socials i infants
5. El paper de les polítiques públiques
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Dirigides | 37,5 | 1,5 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Supervisades | 22,5 | 0,9 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Autònomes | 82,8 | 3,31 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Classes, assaigs, tutories, estudis i activitats de recerca.
La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Discusión de Presentacions | 5% | 1 | 0,04 | 1, 2, 4, 5, 7, 8, 9, 10 |
Discussió de lectures | 25% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Examen Economia Ecològica | 25% | 1,6 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10 |
Examen Gender Economics | 30% | 1,6 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10 |
Presentació de lectures | 15% | 1 | 0,04 | 1, 2, 4, 5, 7, 8 |
Assistència a classe, presentació i discussió d'assajos i problemes, presentació i discussió de lectures, exàmens.
L'avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Calendari d'activitats d'avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exàmens finals, exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
"La programació de les proves d'avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d'avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l'estudiant afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 264. Calendari de les activitats d'avaluació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació (principalment algun examen/s final) han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova.
Procediment de revisió de les qualificacions
Un cop totes les activitats avaluatives del mòdul s’hagin acabat, s'anunciarà als estudiants el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals del mòdul. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió de l’avaluació d'acord amb la normativa de laUniversitat.
Procés de Recuperació
"Per participar a la recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les qual equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total del mòdul." Apartat 2 de l'Article 261. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Addicionalment, es requerirà que l’estudiant hagi assolit com a mínim una nota mitja del mòdul de 3.5.
La data d'aquesta recuperació serà degudament anunciada per la coordinació del programa. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà el mòdul amb una nota de 5. En cas contrari, mantindrà la mateixa nota i l’estudiant suspendrà el mòdul.
Irregularitats en actes d'avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, s'ha de qualificar amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'un mateix mòdul, la qualificació final d'aquest mòdul és 0". Apartat 11 de l'Article 266. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
Qualificació “No avaluable”
Un alumne només pot obtenir un "No Avaluable" al mòdul sempre i quan no hagi participat en cap de les activitats d'avaluació dins d’aquest. Per tant, es considera que un estudiant que realitza alguna component d'avaluació ja no podrà optar a un "No Avaluable" en el mòdul.
Avaluació ünica
Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d’avaluació única.
Ecological Economics
Gender Economics
Altonji, J. G., & Blank, R. M. (1999). Race and gender in the labor market. In O. C. Ashenfelter & D. Card (Eds.), Handbook of Labor Economics (Vol. 3). Elsevier.
Azmat, G., & Petrongolo, B. (2014). Gender and the labor market: What have we learned from field and lab experiments? Labour Economics, 30, 32–40.
Betrand, M., & Duflo, E. (2016). Field experiments on discrimination. Prepared for the Handbook of Field Experiments.
Bertrand, M. (2010). New perspectives on gender. In O. Ashenfelter & D. Card (Eds.), Handbook of Labor Economics (Vol. 4B, pp. 1545–1592).
Bertrand, M., Kamenica, E., & Pan, J. (2015). Gender identity and relative income within households. Quarterly Journal of Economics, 130(2), 571–614.
Bertrand, M., & Pan, J. (2013). The trouble with boys: Social influences and the gender gap in disruptivebehavior. American Economic Journal: Applied Economics, 5(1), 32–64.
Bhalotra, S., Clots, I., & Iyer, L. (Forthcoming). Path-breakers: How does women's political participation respond to electoral success? The Economic Journal.
Blau, F., & Kahn, L. (2017). The gender wage gap: Extent, trends, and explanations. Journal of Economic Literature, 55(3), 789–865.
Cobb-Clark, D. A. (Forthcoming). Biology and gender in the labor market. Oxford Handbook on the Economics of Women. IZA DP No. 10386.
Gneezy, U., Niederle, M., & Rustichini, A. (2003). Performance in competitive environments: Gender differences. Quarterly Journal of Economics, 118, 1049–1074.
Goldin, C. (2006). The quiet revolution that transformed women's employment, education and family. American Economic Review, 96(2), 1–21.
Goldin, C. (2014). A grand gender convergence: Its last chapter. American Economic Review, 104(4), 1091–1119.
Goldin, C., & Mitchell, J. (2017). The new life cycle of women's employment: Disappearing humps, sagging middles, expanding tops. Journal of Economic Perspectives, 31(1), 161–182.
Iriberri, N., & Rey-Biel, P. (2017). Stereotypes are only a threat when beliefs are reinforced: On the sensitivity of gender differences in performance under competition to information provision. Journal of Economic Behavior and Organization, 135, 99–111.
Juhn, C., & McCue, K. (2017). Specialization then and now: Marriage, children, and the gender earnings gap across cohorts. Journal of Economic Perspectives, 31(1), 183–204.
Ngai, R., & Petrongolo, B. (Forthcoming). Gender gaps and the rise of the service economy. American Economic Journal: Macroeconomics.
Niederle, M. (2016). Gender. In J. Kagel & A. E. Roth (Eds.), Handbook of Experimental Economics (2nd ed., pp. 481–553). Princeton University Press.
Olivetti, C., & Petrongolo, B. (2008). Unequal pay or unequal employment? A cross-country analysis of gender gaps. Journal of Labor Economics, 26, 621–654.
Olivetti, C., & Petrongolo, B. (2014). Gender gaps across countries and skills: Supply, demand and the industry structure. Review of Economic Dynamics, 17, 842–859.
Olivetti, C., & Petrongolo, B. (2016). The evolution of the gender gap in industrialized countries. Annual Review of Economics, 8, 405–434.
Olivetti, C., & Petrongolo, B. (2017). The economic consequences of family policies: Lessons from a century of legislation in high-income countries. Journal of Economic Perspectives, 31(1), 205–230.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 30 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |