Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Polítiques Socials i Acció Comunitària | TFE | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
El prerequisit per a cursar el Mòdul de Treball Final de Màster és haver realitzat prèviament l'assisgantura 4 "Mètodes i Tècniques de Recerca social".
L'objectiu del Treball de Fi de Màster (TFM) és que els alumnes posin en pràctica els diferents aprenentatges adquirits durant el Màster, desenvolupant una recerca social d'autoria pròpia i inèdita, que aportació en el debat i coneixements sobre Polítiques socials i Accions comunitàries.
L'objectiu del Treball de Fi de Màster (TFM) és la posada en pràctica dels aprenentatges adquirits en el Màster permetent a l'alumne el desenvolupament d'una recerca a partir d'una experiència o estudi de cas concret, que abordi algun dels continguts aportats en el desenvolupament del Màster.
Per a això els alumnes realitzessin una recerca o proposta d'intervenció, a partir de l'aprofundiment en una de les visites de cas, o bé a partir d'un tema triat pels alumnes entorn de polítiques socials o accions comunitàries, sobre el que han de realitzar una aproximació real i treball de camp per a la recerca.
Mès especìficament, els contiguts seran:
1. Disseny i planificació de recerques socials.
2. Aplicació de mètodes i tècniques de recerca social, prèviament definits.
3. Redacció i elaboració d'Informes de recerca social.
4. Gestió i avaluació del processos de recerca social.
5. Exposició i defensa de la investigació devant d'un tribunal acadèmic.
6. Devolució i divulgació de resultats de recerques socials.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals, Exercicis pràctics, Debats y Sessions de tutoria. | 22,5 | 0,9 | CA15, CA16, CA17, KA15, KA16, SA15, SA16, SA17 |
Tipus: Supervisades | |||
Supervisió i acompanyament al disseny i execució de la recerca, i a la redacció de l'informe final. | 32,5 | 1,3 | CA15, CA16, CA17, KA15, KA16, SA15, SA16, SA17 |
Tipus: Autònomes | |||
Revisió bibliogràfica, Lecturas, Estudi personal, Organitzación y aplicació del treball de camp de la recerca, Elaboració de Notes de camp, Sistematització i anàlisi d'informació, Redacció, entre altres. | 70 | 2,8 | CA15, CA16, CA17, KA15, KA16, SA15, SA16, SA17 |
EL TFM es realitza de manera individual i haurà de ser una recerca inèdita, d'autoria de cada alumne/a. La metodologia d'aquesta assignatura se centra en la "Tutoria" de cada TFM, que estarà a càrrec d'un professor/a especialista en metodologia de recerca. També hi haurà una sessió complementària, de reforç metodològic i sobre gestió de la recerca social, dirigida a tot el grup d'alumnes, que farà la proffesora encarregada.
Previ a l'inici de les tutories, es farà un consulta per a identificar els temes que cada alumne/a vulgui investigar. Segons això, se'ls assignarà un professor/a tutor o tutora, que els acompanyarà durant tot el procés d'elaboració del seu TFM, entre gener i juny.
Les tutories es basaran inicialment, en el "Pre-disseny de Recerca del TFM", que els alumnes/as van realitzar com a treball final de l'assignatura "Mètodes i tècniques de recerca social".
Els professors/as tutors/as realitzaran seguiment, acompanyament i supervisió de la recerca de cada alumne, revisions dels seus avanços escrits, a més de devolució mitjançant opinions i suggeriments de millora. El lliurament d'avanços escrits als tutors/as és obligatòri per als alumnes i en conjunt, hauran de planificar en quines dates es realitzarà.
Les sessions de tutoria podran ser presencials o virtuals segons acord entre cada alumne/a i el seu professor/a tutor/a. Segons les necessitats que el tutor/a identifiqui, aquestes sessions podran ser individuals o grupals amb altres alumnes de la mateixa classe.
Per a tancar el procés, els alumnes han de lliurar un Esborrany final del TFM al seu tutor/a, qui ha de validar-ho. Una vegada validat el document, l'alumne/a haurà de presentar l'Informe Final de TFM i defensar-lo de manera oral davant el corresponent Tribunal. Si el treball no és validat, l'alumne/a no podrà presentar el seu treball davant el tribunal, quedant amb nota No avaluable i havent de repetir l'assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació del professor tutor/a: Procés de recerca i Informe final | 40% | 50 | 2 | CA15, CA16, CA17, KA15, KA16, SA15, SA16, SA17 |
Avaluació del Tribunal: Informe final i Defensa oral | 60% | 50 | 2 | CA15, CA16, CA17, KA15, KA16, SA15, SA16, SA17 |
El treball es qualifica de la següent manera:
La memòria escrita del TFM s'avaluarà tenint present els següents criteris:
- Objectius i hipòtesi, preguntes o aportacions de nou coneixement del treball: oportunitat del tema, originalitat, plantejament dels objectius i de les hipòtesis, preguntes o aportacions de nou coneixement.
- Metodologia i fonts: bibliografia adequada i àmplia, recopilació de dades correcta.
- Contingut: anàlisi de les dades rigorosa, marc teòric adequat, aportació i innovació del treball, importància dels resultats.
- Aspectes formals: redacció acurada, presentació correcta, notes a peu de pàgina, referències bibliogràfiques d’acord amb les normes.
- Procés que ha seguit l’alumne en la seva elaboració: la capacitat de treball i la resolució de dificultats, la planificació i puntualitat en els lliuraments de les tasques.
També caldrà fer una defensa oral del treball realitzat davant un tribunal que valorarà el treball escrit i la capacitat de l'alumne per exposar i comunicar el treball tenint en compte els següents criteris:
- L’estructura de la presentació i discurs.
- L’ús dels recursos emprats.
- L’oralitat i capacitat d’empatia, la resposta adequada a les preguntes.
- La demostració del coneixement i domini del tema analitzat.
- L’administració del temps disponible.
- L'adequació i oportunitat del tema.
Per cursar aquest mòdul no és necessari cap programari.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |