Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Polítiques Socials i Acció Comunitària | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits per cursar aquest mòdul.
L'objectiu del mòdul d'Epistemologia de la intervenció social és aportar a l'estudiant elements per a la comprensió de la intervenció social en el marc de l'acció comunitària i de les polítiques socials.
L'acció comunitària proposa una forma molt concreta d’ intervenir i aproximar-se a la realitat, la de la generació de coneixement compartit orientat a la presa de consciència, la generació d'empoderament i organització col·lectiva, i la de la implicació activa dels actors del territori en la transformació i millora de les condicions de vida.
Des d'aquest marc, ens aproximarem al llarg del mòdul a elements clau i eines a tenir presents, la definició d'aquesta suposada comunitat, el com i perquè organitzar-la, l'ètica en la nostra intervenció, les tècniques i metodologies que ens poden ajudar a generar visió compartida i implicació, la tensió entre cooperació i conflicte en l'acció comunitària (interessos particulars vs interessos col·lectius), o l'adquisició d'algunes eines d'avaluació.
• L'aproximació al conflicte des de la intervenció social i l'acció comunitària.
• Epistemologies i ètica de la intervenció social en organitzacions i actors vinculats.
• L'acció comunitària com a proposta al canvi d'època.
• La mediació comunitària i l'acció transformativa com a estratègies d'intervenció social.
• Organització comunitària, acció associativa i estratègies d'apoderament.
• Epistemes i metodologies d'acció comunitària: eines de dinamització col·lectiva, de recerca acció participativa, de diagnòstic, disseny i avaluació.
• Eines interpersonals i intersubjectives per a l'acció comunitària.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals, debats, lectures. | 30 | 1,2 | CA05, CA06, KA05, KA06, SA05, SA06 |
Tipus: Supervisades | |||
Exercicis d'aplicació teòric-conceptual i pràctica | 15 | 0,6 | CA05, CA06, KA05, KA06, SA05, SA06 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures, cerca d'informació, observacions, revisió i/o creació de materials escrits, didàctics i audiovisuals, reflexions i notes personals, redaccions, entre altres. | 80 | 3,2 | CA05, CA06, KA05, KA06, SA05, SA06 |
La metodologia se centrarà en l'aprenentatges dels alumnes, promovent la seva participació activa. Es realitzaran xerrades magistrals, exercicis a l'aula que podran ser d'integració i anàlisi de continguts, lúdics i o didàctics.
Els alumnes podran rebre indicacions d'activitats prèvies a les classes com poden ser lectures, revisió de material audiovisual, observacions de la realitat social, entrevistes o converses amb actors rellevant, entre altres.
La realització d'aquests exercicis previs, combinats amb els continguts de cada sessió, permetran realitzar preguntes, obrir el debat i la reflexió compartida en el desenvolupament de les classes.
Es promourà la realització d'activitats individuals o grupals, segons el perfil dels alumnes i les dinàmiques del grup que conformen.
Els alumnes disposen dels espais al centre on s'imparteixen les classes per promoure l'intercanvi i reflexió compartida a l'hora de realitzar els seus treballs.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació delprofessorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exercicis durant l'assignatura | 40% | 5 | 0,2 | CA06, KA06, SA05 |
Exercici final | 60% | 20 | 0,8 | CA05, CA06, KA05, KA06, SA05, SA06 |
El sistema d'avaluació constarà d'un mínim de dos activitats avaluatives. Durant l'assignatura, els alumnes podran fer treballs d'avaluació a l'aula o entre cada classe. A la finalització de l’assignatura, els alumnes hauran de presentar un treball final que abordi tots els continguts i aprenentatges tractats. Tots ells treballs, podran ser indistintament, individuals o grupals, escrits, exposicions verbals, o altres.
La nota dels treballs vindrà determinada pel nivell de coherència en l'argumentació de les respostes basant-se: els continguts exposats a classe, els materials complementaris (lectures / audiovisuals) i els mateixos debats generats a classe. Previ a cada avaluació, els alumnes coneixeran els criteris sota els quals es valorarà el seu treball i s'assignarà la corresponent nota
Per cursar aquest mòdul no és necessari cap programari.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |