Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Polítiques Socials i Acció Comunitària | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits per cursar aquest mòdul.
L'objectiu d'aquesta Assignatura és que els i les estudiants realitzin exercicis concrets d'anàlisis de la realitat social contemporània, utilitzant eines sistemàtiques d'observació i estudi, que contribueixin al millorament de les polítiques i programes socials i comunitaris.
• Enfocaments per a l'anàlisi de la realitat social contemporània.
• Polítiques socials i anàlisis de la realitat social a nivell local.
• Disseny institucional i models d'organització comarcal i municipal.
• Relació entre projectes, programes i plans socials comarcals i municipals en el desplegament de les polítiques socials.
• Relació entre polítiques socials, encàrrec polític, posicionament professional i demandes de la població.
• Límits i oportunitats de l'acció comunitària a partir de la seva relació amb les polítiques definides de manera supramunicipal.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Visites d'estudi de cas, Classes magistrals, Xerrades de convidats/des, Debats, Observacions, Recorreguts, Caminades. | 50 | 2 | CA09, CA10, KA09, KA10, SA09, SA10 |
Tipus: Supervisades | |||
Exercicis d'aplicació teòric-conceptual i pràctica. | 22,5 | 0,9 | CA09, CA10, KA09, KA10, SA09, SA10 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures, Cerca d'informació, Observacions, Revisió i/o creació de materials escrits, didàctics o audiovisuals, Reflexions, notes i estudi personal, Redaccions, entre altres. | 102,5 | 4,1 | CA09, CA10, KA09, KA10, SA09, SA10 |
L'assignatura es fonamenta i aplica segons la "Metodologia de casos empírics" i més específicament, en "l'Anàlisi de casos amb finalitats formatius o pedagògics". L'eix central són els "estudis de casos pràctics", on els alumnes realitzaran visites presencials (de camp) a diferents territoris de Catalunya, per a conèixer experiències concretes de polítiques i programes socials-comunitaris, i els diversos actors involucrats.
Les activitats combinen classes teòric-conceptuals on hi haurà una especìfica sobre Metodologia d'estudi de casos pràctics, on els alumnes podran conèixer els seus fonaments, característiques i aplicacions, com un marc previ a les visites de camp. Les altres classes aborden enfocaments contemporanis d'anàlisi de la realitat social amb l'objectiu de donar un marc analìtic previ, que els alumnes hauran d'aplicar en els casos.
Posteriorment, es realitzen els Estudis de Casos Pràctics pròpiament tal, que inclouen una sessió de contextualització, les visites de camp, més una sessió d'anàlisi i tancament, on s'orienta els treballs finals que els alumnes hauran de lliurar.
En cada Estudi de cas, es combinen classes magistrals amb les visites de camp, lectures, exercicis grupals i/o individuals, i acompanyament per a la seva realització.
De forma prèvia a les visites, els alumnes hauran de buscar informació contextual dels territoris a visitar, més enllà de la que es aporti en l'assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe per a la complementació per part de l'alumnat de les Enquestes d'Avaluació de assignatures, casos pràctics i actuació del profesorat del màster.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exercici durant l'assignatura nº1 | 20% | 20 | 0,8 | KA10, SA09 |
Exercici durant l'assignatura nº2 | 20% | 20 | 0,8 | KA09, SA10 |
Exercici final Cas 5.1 | 60% | 10 | 0,4 | CA09, CA10, KA09, KA10, SA09, SA10 |
El sistema d'avaluació constarà de tres activitats avaluatives, dos durant l'assignatura (notes parcials) i una al final. La valoració del docent vindrà determinada per uns criteris especìfics enfocats en la capacitat dels alumnes d'integrar tots els continguts abordats en les classes, les visitas, els materials complementaris i els debats generats amb el propi alumnat.
Previ a cada avaluació, els alumnes coneixeran els criteris especìfics sota els quals es valoraràn els seus treballs i s'assignarà la corresponent nota.
Els alumnes disposen dels espais al centre on s'imparteixen les classes per promoure l'intercanvi i reflexió compartida a l'hora de realitzar els seus treballs d'avaluació.
L'assistència a totes les activitats d'aquesta assignatura és 100% obligatòria, les absències a alguna d'elles haurà de ser justificada amb la Coordinació del Màster i, en cas de ser autoritzada, no podrà ser superior al 20%.
Es considerarà que un estudiant obté la qualificació de No Avaluable quan ha assistit a menys d'un 80% de les sessions del mòdul sense autorització de la Coordinación del Màster, encara que abans hagi presentat algun treball i aquest tingui una nota parcial assignada.
Alinsky, S. Tratado para radicales.
Per cursar aquest mòdul no és necessari cap programari.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |