Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Planificació Estratègica en Publicitat i Relacions Públiques | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No existeixen prerequisits per cursar l'assignatura.
- Proveir l'alumnat dels instruments conceptuals i metodològics essencials per a desenvolupar una investigació de caràcter científic, tant des de la perspectiva de recerca comercial i aplicada com de recerca bàsica.
- Familiaritzar l'alumnat amb les tres grans perspectives metodològiques (qualitativa, quantitativa i experimental) de les ciències socials.
- Donar suport als i les estudiants en el plantejament teòric i metodològic dels seus treballs finals de màster.
1. El mètode científic en la investigació publicitària i de les relacions publiques (Prof. Patrícia Lázaro Pernias)
1.1. Característiques fonamentals del mètode científic.
1.2. Del problema de coneixement a la mostra.
1.3. La definició com a eina científica.
1.4. El paradigma com a instrument d'organització científica.
1.5. Hipòtesi i contrastabilitat.
1.6. Dissenys d'investigació: qualitatius, quantitatius i experimentals.
1.7. Les variables.
1.8. Instruments d’anàlisi i mesura.
2. Aplicacions del neuromàrqueting a la planificació estratègica (Prof. Albert Vinyals)
2.1. Programari de seguiment ocular (Eye Tracking).
2.2. Màrqueting sensorial: olfacte, oïda, gust, tacte i vista.
2.3. Mètodes biomètrics pel mesurament de la resposta emocional de les persones consumidores EEG i fMRI.
2.4. Aportacions de les empreses d'investigació de mercats a l'estudi del comportament de les persones consumidores.
3. Recursos bibliogràfics i d'informació per a la recerca en planificació estratègica. (Prof. Alfons González)
3.1 El procés de recerca d'informació en el marc de les investigacions científica i aplicada.
3.2 Recursos bibliogràfics.
3.3 Eines per conèixer la qualitat i l'impacte de la producció científica.
El contingut de l'assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessions teòriques i casos pràctics | 45 | 1,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 10 | 0,4 | 1, 4, 5, 6, 9, 16 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures i desenvolupement d'exercicis | 60 | 2,4 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 14, 16, 17 |
Redacció i revisió de treballs | 70 | 2,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 |
L'assignatura inclou classes magistrals, activitats dirigides teòriques, activitats supervisades individuals i en grups, així com un conjunt d'activitats autònomes per assolir els objectius del mòdul. Cadascun dels apartats en què s'organitzen els continguts són impartits per un professor especialista.
L'alumnat s'organitzarà en grups i cadascun d'aquests grups treballarà sobre un cas d'investigació. Els grups desenvoluparan al llarg de l'assignatura un conjunt d'exercicis destinats a aplicar en els seus respectius casos els coneixements proposats a classe. El resultat dels exercicis, que es desenvolupen a partir del treball autònom (individual i en equip) dels i les estudiants, ha de desembocar en un projecte d'investigació que esdevindrà l’embrió del TFM.
***
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura i estarà també disponible al Campus Virtual de l’assignatura, on l’alumnat podrà trobar els diversos materials docents i tota la informació necessària per l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per motius de força major segons les autoritats competents, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l'assignatura i en les metodologies docents.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen (Tema 2) | 25% | 10 | 0,4 | 3, 5, 6, 9, 11, 13, 17 |
Projecte de recerca: plantejament teòric i metodològic (exercicis de classe i treball final) | 50% | 20 | 0,8 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 15, 16, 17 |
Treball de recerca bibliogràfica (Tema 3) | 25% | 10 | 0,4 | 2, 3, 4, 5, 8, 9, 14, 16 |
Avaluació
Cada apartat de l’assignatura serà avaluat pel professor especialista que l’imparteix.
Recuperació
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d’activitats, el pes de les quals sigui d’un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l’assignatura.
Es podran recuperar l'examen, el treball de recerca bibliogràfica i el projecte de recerca.
Avaluació única
Els/les estudiants que optin per l'avaluació única, hauran de realitzar les següents activitats:
1-Elaboració d'un projecte d'investigació: plantejament teòric i metodològic (50%)
2- Prova teòrica (25%)
3-Exercici de cerca bibliogràfica (25%)
Amb la suficient antelació, s'informarà als/a les interessats els llocs, dies i terminis per al lliurament del projecte, la realització de la prova teòrica i l'exercici de cerca bibliogràfica.
L'alumnat que no hagi completat almenys el 45% de les activitats d'avaluació previstes en l'assignatura serà considerar com a NO AVALUABLE i així constarà en la qualificació final.
PLAGI
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas quees produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
ÚS D'INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL
Per a aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Inteŀligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de suport, com la cerca bibliogràfica o d’informació, la correcció de textos o les traduccions, el suport en l’aplicació de certes metodologiesde recerca, i altres que es puguin plantejardurant el curs i que el professorat indicarà oportunament. L’alumnat haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
No es fa ús de programari específic.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 30 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |