Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Planificació Estratègica en Publicitat i Relacions Públiques | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Els contemplats en el pla docent del Màster.
En aquest mòdul s'aborda la figura del/de la nou/a consumidor/a, entesa com una persona que, gràcies al nou entorn digital, està hiperconnectada, per la qual cosa ha evolucionat cap a un perfil més informat, conscient, sensible i exigent amb les empreses. Aquest/a consumidor/a nou/a està transformant la relació entre l'empresa i els seus públics, on la responsabilitat (econòmica, social i ambiental) i l'agilitat en les respostes s'erigeixen com a protagonistes.
Des d’aquest enfocament s'espera que al finalitzar el màster l'alumnat sigui capaç de:
1. Estatut del "Consumidor" des de la perspectiva de la Comunicació: Model de comunicació comercial vs. model de comunicació corporativa. Públics vs target. Valors intangibles.
2. Els consumidors i les consumidores: Característiques i tipologia. Hàbits i comportament. Necessitats i desitjos: “Shopper understanding studies”. Identitat i biaixos cognitius del consumidor, dos determinants clau en la presa de decisions.
3. Gestió de les emocions a la comunicació persuasiva: Models psicològics del comportament del consumidor/a.
4. Noves tendències de consum: el/la consumidor/a responsable.
5. Els nous consumidors/es: Estratègies de comunicació inclusives des de la funció de la publicitat com a ens de transformació social.
6. Aproximació antropològica: la creació d’identitat a través del consum.
7. Eficàcia de la comunicació davant el/la nou/nova consumidor/a: Planificació de Mitjans.
El contingut de l’assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere i amb l’ús del llenguatge inclusiu.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 18 | 0,72 | 1, 3, 5, 7 |
Classes problemes | 16 | 0,64 | 2, 5, 13 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7 | 0,28 | 1, 2, 3, 5, 7, 13 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs | 45 | 1,8 | 2, 5, 13 |
Estudi personal | 56 | 2,24 | 1, 3, 7, 13 |
Les metodologies docents del mòdul són:
- Classes magistrals.
- Classes de resolució de problemes (casos).
- Tutories.
- Estudi i treball personal.
- Elaboració de treballs.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació del mòdul i estarà també disponible al Campus Virtual del mòdul, on l’alumnat podrà trobar els diversos materials docents i tota la informació necessària per l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per motius de força major segons les autoritats competents, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l'assignatura i en les metodologies docents.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Estudi de cas | 30% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Exercici pràctic | 30% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Treball final de mòdul | 40% | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
El sistema d'avaluació de l'assignatura està basat en els següents percentatges:
A) 50% casos pràctics
B) 40% treball final de mòdul
C) 10% assistència i participació
A (50%) + B (40%) + C (10%) = 100% NOTA FINAL DEL MÒDUL
Recuperació
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d’activitats, el pes de les quals sigui d’un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l’assignatura.
Avaluació Única
Aquest mòdul no preveu el sistema d'avaluació única.
No avaluable
Es considerarà que el mòdul és "no avaluable" quan es compleixin alguns dels següents requisits:
Intel·ligència artificial (IA)
Per a aquest mòdul, es permet l'ús de tecnologies d'Inteŀligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de suport, com la cerca bibliogràfica o d’informació, la correcció de textos, les traduccions o com a eina per a la millora del treball o la presentació (per exemple, en la generació d'imatges, vídeos, etc. per ser inclosos en el projecte de mòdul). L’alumnat haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia,especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
A qualsevol estudiant sospitós de presentar tasques que incloguin contingut generat per IA sense referenciar o que no es trobin dins els supòsits permesos, se li podrà demanar el treball previ o d'altres materials que puguin demostrar que es tracta d'un treball inèdit i fruit de la seva autoria original. També es podrà sol·licitar que expliqui o justifiqui per separat la seva feina. El professorat també podrà utilitzar sistemes d'identificació d'ús de la IA. Si després de la revisió el professor determina que és probable que el treball contingui contingut generat per IA, el treball pot ser qualificat amb un zero i l'estudiant pot estar subjecte a més mesures disciplinàries.
Plagi
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquestacte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’un mateix mòdul, la quulalificació final d’aquest mòdul serà 0.
Aljure, Andrés. (2016). El plan estratégico de comunicación. Barcelona: UOC.
Anarte Ortiz, Maria Teresa. (2008). Psicología aplicada a la publicidad y las relaciones públicas. Universidad de Málaga: Servicio de Publicaciones.
Añaños, Elena. y otros (2008). Psicología y Comunicación Publicitaria. UAB: Servicio de Publicaciones.
Barletta, Marti (2006). Marketing to Women. USA: Dearborn Trade Publishing.
Barrio, Estrella; Enrique, Ana-María. (2021). The strategic value of corporate social responsibility (CSR): the present and future of its management. Profesional de la información, v. 30, n. 3, e300312. https://doi.org/10.3145/epi.2021.may.12
Barrio, Estrella. (2019). Responsabilidad Social Corporativa. De la noción a la gestión. Barcelona: UOC. https://elibro.net/es/ereader/uab/105597
Cernuda, Gemma (2014). Ellas deciden. Barcelona: Empresa activa.
Chavez, Brenda (2017). Tu consumo puede cambiar el mundo. Barcelona: Península.
de Fina, A., Schiffrin, D. & Bamberg, M. (2006), Discours and identity. Cambridge University Press.
Lorite García, N. (2021). Publicidad, diversidad fenotípica y dinamización intercultural en Cataluña en tiempos de crisis y cambios. Cuadernos.Info , (48), 139-165. https://doi.org/10.7764/cdi.48.27671
Lorite García, N., Grau Rebollo, J. & Lacerda J. (2018). Representation of sociocultural diversity in audiovisual advertising: materials for inclusive treatment. Revista Latina de Comunicación Social, 73, 425-446. DOI: 10.4185/RLCS-2018-1263en
Morató, Jordi (2016) La comunicación corporativa. Barcelona: UOC.
Schiffman, L. G., & Kanuk, L. L. (2005). Comportamiento del consumidor. Pearson Educación.
Sinek, Simon (2013). La clave es el por qué. Barcelona: Península.
Sotillo, Sandra (2021). La era de la confiança. Cómo convertirse en una empresa TrusMaker. Madrid: ESIC.
Turow, J. (2012). The daily you: How the new advertising industry is defining your identity and your worth. Yale University Press.
Vinyals, A. (2019). El consumidor tarado. Barcelona: Amazon.
Zaltman, G. (2003). Cómo piensan los consumidores". Empresa Activa, Barcelona.
No hi ha software específic
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 30 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |