Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Enginyeria Biològica i Ambiental | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi han prerequisits
Apendre a combinar principis, eines i metodologies de les enginyeries química, biològica i ambiental per al disseny integrat i intensificació de procesos, obtenint així processos econòmicament, energèticament i ambiental més eficients i sostenibles.
Els objectius d'aprenentatge inclouen per tant identificar i aplicar criteris (tecnoeconòmics i ambientals) i diferents aproximacions per a definir/seleccionar seqüències òptimes d'operacions en processos biotecnològics i ambientals, i la seva integració en biorefineries, amb especial èmfasi en les operacions de separació i en estratègies per a la intensificació d'aquests processos.
Tema 1: Introducció al project management aplicat als bioprocessos
Tema 2: Introducció als conceptes clau en disseny integrat i intensificació de processos. Estudis de cas centrats en biorefineries
Tema 3: USP – Biocatalitzadors i bioreactors, i operació utilitzant eines de la Indústria 4.0
Tema 4: DSP – Operacions de separació en l’àmbit de l’enginyeria de bioprocessos bioquímics i ambientals
Tema 5: Intensificació de processos. Optimització de recursos (energia, aigua, matèries primeres) i minimització de residus. Estudis de cas
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de problemes i casos d'estudi | 12 | 0,48 | |
Classes de teoria | 27 | 1,08 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 62 | 2,48 | |
Resolució de problemes i treball cas d'estudi | 32 | 1,28 |
Classes de teoria: Classes magistrals i participació de convidats d'interes per a donar seminaris específics relacionat amb l'assignatura.
Discussió a classe a partir de lectures proposades sobre casos d’estudi clau. Els casos d’estudi plantejats pel professorat es treballaran en grups d’alumnes, els quals hauran d’explicar i debatre amb la resta de la classe els conceptes clau d’aquell cas d’estudi.
Desenvolupament d’un projecte per grups en què els alumnes hauran d’escollir un cas d’estudi de procés sobre bioprocessos/biorefineries integrades i aplicar els conceptes apresos durant l’assignatura per aconseguir una producció més eficient i sostenible dels productes d’interès.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final (individual) | 50% | 2 | 0,08 | CA13, CA14, KA09, SA13, SA14, SA15 |
Memoria escrita cas d'estudi | 20% | 8 | 0,32 | CA13, CA14, KA09, SA13, SA14, SA15 |
Participació a classe i activitats | 20% | 5 | 0,2 | CA13, CA14, KA09, SA13, SA14, SA15 |
Presentació i discussió cas estudi | 10% | 2 | 0,08 | SA14, SA15 |
A) Avaluació continuada
La nota final de l’assignatura vindrà donada per la participació en els debats i activitats a classe, la realització d’un treball en grup i la presentació oral, i l’examen final.
Participació a classe: 10%
Seguiment i memòria final del treball en grup: 20%
Presentació oral del treball en grup: 20%
Examen final: 50% – cal obtenir una nota mínima de 4/10 a l’examen per fer mitjana amb la resta d’elements d’avaluació.
B) Recuperació
L’estudiant amb una qualificació inferior a 4 a l’examen final, sempre que hagi obtingut una qualificació mitjana superior a 3 sobre 10 en la resta d’activitats de l’assignatura, podrà presentar-se a l'examen de recuperació indicat al calendari.
La recuperació només permet tornar a avaluar l’element d’avaluació corresponent a l’examen final. Els altres elements d'avaluació no són recuperables.
C) Procediment de revisió de les qualificacions
Per a cada activitat d’avaluació s’indicarà un lloc, data i hora de revisió en què l’estudiant podrà revisar l’activitat amb el professorat. En aquest context, es podran fer reclamacions sobre la nota de l’activitat, que seran avaluades pel professorat responsable de l’assignatura. Si l’estudiant no es presenta a aquesta revisió, no es revisarà posteriorment aquesta activitat.
D) Qualificacions
Matrícula d’honor: Atorgar una qualificació de matrícula d’honor és decisió del professorat responsable de l’assignatura. La normativa de la UAB indica que només es podran concedir MH a estudiants que hagin obtingut una nota final igual o superior a 9.00. Es pot atorgar fins a un 5% de MH del total d’estudiants matriculats.
No es podrà obtenir la qualificació de Matrícula d’Honor si s’ha fet l’examen de recuperació (total o parcialment).
Un estudiant es considerarà no avaluable (NA) si no s’ha presentat a un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l’assignatura.
E) Irregularitats per part de l’estudiant: còpia i plagi
Sense perjudici d’altres mesures disciplinàries que es considerin oportunes, es qualificaran amb un zero les irregularitats comeses per l’estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació d’un acte d’avaluació. Per tant, la còpia, el plagi, l’engany, deixar copiar, etc. en qualsevolactivitat d’avaluació implicarà suspendre amb un zero. Aquestes activitats no seran recuperables. Si és necessari superar-les per aprovar l’assignatura, aquesta quedarà suspesa directament, sense possibilitat de recuperació durant el mateix curs.
F) Avaluació única
Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d’avaluació única.
Integrated Bioprocess Engineering https://app.knovel.com/web/toc.v/cid:kpIBE0002U/viewerType:toc//root_slug:integrated-bioprocess-engineering?kpromoter=marc
Industrial Biotechnology: Products and Processes. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/book/10.1002/9783527807833
Continuous Biomanufacturing ‐ Innovative Technologies and Methods. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/book/10.1002/9783527699902
- Shri Ramaswamy; Bandaru V. Ramarao; Hua-Jiang Huang. 2013. Separation and Purification Technologies in Biorefineries. John Wiley & Sons Incorporated. ebook.
No s'utilitza programari específic
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Català | primer quadrimestre | tarda |