Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Recerca en Educació | TFE | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquest mòdul és obligatori de màster. La temàtica del Treball de Fi de Màster estarà relacionada amb l'especialitat que cursi l'estudiant.
No es pot matricular si no s'han matriculat la resta de mòduls del màster.
El Treball de Fi de Màster té com a objectiu principal avaluar la integració de les competències adquirides en el Màster.
El Treball de Fi de Màster s'estableix com una recerca en l'àmbit de l'educació desenvolupada amb dades empíriques que l'alumne realitza individualment i presenta davant d’un tribunal
L'informe d'investigació hauria de tenir els següents elements:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Introducció grupal al treball de recerca | 10 | 0,4 | CA07, CA08, CA09, KA07, KA08, SA07, SA08, SA60 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories individuals o en grup amb el director del treball de fi de màster | 65 | 2,6 | CA07, CA08, CA09, KA07, KA08, SA07, SA08, SA60 |
Tipus: Autònomes | |||
Desenvolupament del treball, elaboració de l'informe y la presentació | 300 | 12 | CA07, CA08, CA09, KA07, KA08, SA07, SA08, SA60 |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Memòria Informe | 60% | 0 | 0 | CA07, CA08, CA09, KA07, KA08, SA07, SA08, SA60 |
Presentació / exposició oral | 20% | 0 | 0 | CA07, CA08, CA09, KA07, KA08, SA07, SA08, SA60 |
Seguiment tutories | 20% | 0 | 0 | CA07, CA08, CA09, KA07, KA08, SA07, SA08, SA60 |
L'avaluació del mòdul es realitzarà mitjançant les activitats que s'assenyalen.
El desenvolupament del Treball de Fi de Màster es fonamenta en l'acció tutorial. Cada alumne tindrà un tutor que serà un/a doctor / a del departament responsable de l'especialitat que cursa l'estudiant al Màster.
L'estudiant i el tutor acordaran un calendari de tutories per al seguiment del treball.
El treball es presentarà i defensarà públicament davant d'un tribunal durant la setmana del 13 de Juliol de 2026. La data concreta de cada tribunal la concretaran les especialitats durant el mes de juny. Per poder defensar el TFM caldrà que hi hagi hagut un procés de seguiment del TFM per part del tutor/a que permeti garantir no sols la qualitat del procés, sinó també que el TFM s'ha fet durant el curs acadèmic.
Per poder presentar el TFM, l'estudiant haurà d'haver fet tots els lliuraments parcials de seguiment i comptar amb el vist-i-plau del/la tutor/a.
La nota final serà la mitjana ponderada de les activitats previstes. Per aprovar cal haver aprovat les tres activitats. En cas que l'alumne no superi la defensa del treball final i/o l'avaluació del tutor, no hi ha la possibilitat de recuperar-lo dins del mateix any acadèmic.
Per aprovar el TFM, cal que l'estudiant mostri una bona competència comunicativa general, tant oralment com per escrit, i un bon domini de la llengua o les llengües vehiculars que consten a la guia docent. En totes les activitats (individuals i en grup) es tindrà en compte la correcció lingüística, la redacció i els aspectes formals de presentació. L’alumnat ha de ser capaç d'expressar-se amb fluïdesa i correcció i ha de mostrar un alt grau de comprensió dels textos acadèmics. Una activitat pot ser retornada (no avaluada)o suspesa si el professor considera que no compleix aquests requisits.
La copia o plagi, tant en el cas de treballs com en el cas dels exàmens, constitueixen un delicte que suposarà el suspens del TFM:
En aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) com a part integrant del desenvolupament del treball, sempre que el resultat final reflecteixi una contribució significativa de l'estudiant en l'anàlisi i la reflexió personal. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat. Es podran fer validacions concretes per garantir l'autoria i l'adquisició de competències en cas de sospita de frau acadèmic.
American Psychological Association. (2019). Concise guide to APA style (7th ed.). American Psychological Association.
Arnau, L., & Sala, J. (2020). La revisión de la literatura científica: pautas, procedimientos y criterios de calidad. https://ddd.uab.cat/record/222109
Arnau, L., & Sala, J. (2023). La construcción de un redactado científico: normas de estilo, pasos a seguir y checklist de autocorrección. https://ddd.uab.cat/record/274378
Babbie, E. R., Wagner‑Huang, W. E., & Zaino, J. Z. (2022). Adventures in social research: Data analysis using IBM SPSS Statistics (11th ed.). SAGE Publications.
British Educational Research Association. (2024). Ethical guidelines for educational research (5th ed.). https://www.bera.ac.uk/publication/ethical-guidelines-for-educational-research-2024
Campbell, D., & Stanley, J. (1996). Diseños experimentales y cuasiexperimentales en la investigación social (7th reimp.). Amorrortu Editores.
Cohen, L., & Manion, L. (1990). Métodos de investigación educativa. La Muralla.
Cook, T. D., & Reichardt, C. H. (1986). Métodos cualitativos y cuantitativos en investigación evaluativa. Morata.
Creswell, J. W., & Creswell, J. D. (2022). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (6th ed.). SAGE Publications.
Delgado, C. (2014). Viajando a Ítaca por mares cuantitativos: Manual de ruta para investigar en grado y postgrado. Amarú.
Fàbregues, S.; Meneses, J.; Rodríguez-Gómez, D.; Paré, M. (2016). Técnicas de investigación social y educativa. Editorial UOC. https://openaccess.uoc.edu/items/9c656cb8-47af-4810-8d45-a864f2c0033e#page=1
Goetz, J. P., & LeCompte, M. D. (1988). Etnografía y diseño cualitativo en investigación educativa. Morata.
Goyette, G., & Lessard-Hébert, M. (1988). La investigación-acción. Laertes.
Grønmo, S. (2023). Social research methods: Qualitative, quantitative and mixed methods approaches (2nd ed.). SAGE Publications Ltd.
Gupta, A. (2024). Qualitative methods and data analysis using ATLAS.ti: A comprehensive researchers’ manual. Springer.
Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J., & Anderson, R. E. (2019). Multivariate data analysis (8th ed.). Cengage.
Hatch, J. A. (2023). Doing qualitative research in education settings (2nd ed.). Bloomsbury.
Hernández-Sampieri, R., & Mendoza, C. (2020). Metodología de la investigación: Las rutas cuantitativa, cualitativa y mixta. McGraw Hill Educación.
Hernández, R., Fernández, C., & Baptista, P. (2014). Metodología de la investigación. McGraw Hill.
Johnson, R. B., & Christensen, L. B. (2025). Educational research: Quantitative, qualitative, and mixed approaches (8th ed.). SAGE Publications.
Kerlinger, F. N., & Lee, H. B. (2002). Investigación del comportamiento. McGraw Hill.
Lederman, N. G., Zeidler, D. L., & Lederman, J. S. (Eds.). (2023). Handbook of research on science education (Vol. 3). Routledge.
Levy, J. P., & Varela, J. (2003). Análisis multivariado para ciencias sociales. Prentice Hall.
Macmillan, J., & Schumacher, S. (2005). Investigación educativa (5th ed.). Pearson.
Manly, B. F. J., Navarro Alberto, J. A., & Gerow, K. (2025). Multivariate statistical methods: A primer (5th ed.). Chapman & Hall.
Marshall, C., Rossman, G. B., & Blanco, G. L. (2021). Designing qualitative research (7th ed.). SAGE Publications.
Maykut, P., & Morehouse, R. (1999). Investigación cualitativa. Hurtado.
Meneses, J., Rodriguez-Gomez, D., & Valero, S. (2019). Investigación educativa: Una competencia profesional para la intervención. UOC. https://femrecerca.cat/meneses/publication/investigacion-educativa-competencia-profesional-intervencion/
Mertler, C. A. (2024). Introduction to educational research. SAGE Publications.
Molinari, J. (2022). What makes writing academic: Rethinking theory for practice. Bloomsbury Academic.
Neuschel, K. B., & Rasmussen, A. M. (2025). Writing with research: A practical guide. Routledge.
Patton, M. Q., Burkholder, L. M., Crawford, L. M., Cox, K. A., Hitchcock, J. H., Nickleberry, L. D., & Munce, S. E. P. (2023). Research design and methods: An applied guide for the scholar-practitioner. SAGE Publications.
Pérez Serrano, G. (1994). Investigación cualitativa (2 vols.). La Muralla.
Quivy, R., & Van Campenhoudt, L. (1999). Manual de investigación en ciencias sociales. Limusa.
Sala-Roca, J., & Arnau-Sabatés, L. (2014). El planteamiento del problema, las preguntas y los objetivos de la investigación: Criterios de redacción y check list para formular correctamente. Universitat Autònoma de Barcelona. https://ddd.uab.cat/record/126350
Saldaña, J. (2024). Developing theory through qualitative inquiry. SAGE Publications.
Saldaña, J. (2025). The coding manual for qualitative researchers (5th ed.). SAGE Publications Ltd.
Sánchez Asín, A., Olmos Rueda, P., Torrado Fonseca, M., & García López, J. (2016). Trabajos de fin de grado y de postgrado: Guía práctica para su elaboración. Ediciones Aljibe.
Shields, S., Schartner, A., Curtis, W., & Murphy, M. (2024). Research and education: An introduction to methods, approaches and processes. Taylor & Francis.
Sierra, R. (1994). Tesis doctorales y trabajos de investigación científica. Paraninfo.
Silverman, D. (2024). Interpreting qualitative data (7th ed.). SAGE Publications Ltd.
Stake, R. E. (1998). Investigación con estudio de casos. Morata.
Stake, R. E. (2006). Evaluación comprensiva y evaluación basada en estándares. Graó.
Van Dale, D. B., & Meyer, W. J. (1981). Manual de técnica de la investigación educacional. Paidós.
Van Manen, M. (2003). Investigación educativa y experiencia vivida. Idea Books.
Woods, P., & Sikes, P. (2022). Successful writing for qualitative researchers. Routledge.
Young, M. D., & Diem, S. (Eds.). (2024). Handbook of critical education research: Qualitative, quantitative, and emerging approaches. Routledge.
Anàlisi qualitativa de dades: Atlas.ti; nvivo
Anàlisi quantitativa de dades: Jasp; Jamovi
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura