Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Recerca en Educació | OP | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquest mòdul és obligatori d’especialitat de Curriculum i Processos d'Innovació en educació i optatiu a la resta d'especialitats del Màster.
Aquest mòdul pretén introduir a l’alumne a la investigació a l’àmbit del desenvolupament curricular per competències i dels processos d’innovació.
El seus objectius són:
|
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Debats sobre lectures/exposicions | 6 | 0,24 | KA09, KA10, KA11, SA09 |
Explicacions magistrals | 20 | 0,8 | KA09, KA10, KA11, SA09 |
Exposició al plenari | 4 | 0,16 | CA10, CA12 |
Tallers/exercicis aula | 6 | 0,24 | CA10, CA11, CA12, CA13, KA09, KA10, KA11, SA09 |
Tipus: Supervisades | |||
Elaboració en grup i lliurament en plataforma virtual les diferents activitats (lectures, recensions, treballs en equip. Treball individual/memòria final) | 24 | 0,96 | CA10, CA11, CA12, CA13, KA11, SA09 |
Tutories individual/col•lectives | 12 | 0,48 | CA10, CA11, KA09, KA10, KA11, SA09 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal, lectures complementaries, anàlisi de casos avaluatius, recerca d'informació, elaboració de portafolis | 78 | 3,12 | CA10, CA11, KA09, KA10, KA11, SA09 |
L’activitat formativa es desenvoluparà a partir de les dinàmiques següents:
|
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats durant el desenvolupament del mòdul (recensiones, lliuraments a la plataforma d'activitats,...) | 30% | 0 | 0 | CA10, KA09, KA10, KA11, SA09 |
Assistència i participació en les sessions (realització de tallers, debats,...) | 20% | 0 | 0 | CA10, CA11, KA09, KA10, KA11, SA09 |
Memòria / treball individual de mòdul | 50% | 0 | 0 | CA10, CA11, CA12, CA13, SA09 |
Aquesta assignatura s'acull a l'opció d'avaluació única que afecta exclusivament a la data de lliurament de les activitats d'avaluació. DATES DE LLIURAMENT DE LES ACTIVITATS D'AVALUACIÓ 1) Avaluació continuada
2) Avaluació única
RECUPERACIONS: Les eventuals recuperacions de les diferents activitats es lliuraran fins el 27/01/2026. ALTRES CONSIDERACIONS Els plagis o còpies suposaran una qualificació de No Avaluable i es comunicaran a la coordinació de la titulació. En aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) com a part integrant del desenvolupament del treball, sempre que el resultat final reflecteixi una contribució significativa de l'estudiant en l'anàlisi i la reflexió personal. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat. |
Alvarez, s y Pinedo, R. (2025). Innovar para educar. Octaedro
Arroyo, L y Fernandez de Castro, J. (2024). Aspectos cruciales de la innovación educativa. Narcea
Arriaga-Cárdenas, O. G., y Lara-Magaña, P. D. C. (2023). La innovación en la educación superior y sus retos a partir del COVID-19. Revista Educación, 47(1), 479-494. https://doi.org/10.15517/revedu. v47i1.5197
Brevis-Yéber, M., Mas-Torelló, O. y Ruiz Bueno, C. (2022). Práctica docente reflexiva como estrategia para el fomento de las innovaciones en los centros escolares. Logos: Revista de Lingüística, Filosofía y Literatura, 32(2), 269-287. http://doi.org/10.15443/RL3216
Del Rio, J.L. (Coord.). (2019). Investigar para conocer, innovar para mejorar. Universidad Nacional de Educación.OEI.
Fernández-Cruz, F. J., & Rodríguez-Legendre, F. (2024). Percepción de estudiantes y profesores sobre el desempeño innovador del docente en los Grados de Magisterio. Profesorado, Revista De Currículum Y Formación Del Profesorado, 28(2), 267–291. https://doi.org/10.30827/profesorado.v28i2.29462
Hargreaves, A. y Fullan, M. (2014). Capital profesional. Transformar la enseñanza en cada escuela. Madrid: Ediciones Morata
Hervás Gómez, Rodriguez Gallego. (Coords). (2020). Innovación e investigación en la sociedad digital. Octaedro
León, M.J. y López López, M.C. (2014). Criterios para la evaluación de los proyectos de innovación docente universitaria. Estudios sobre Educación, 26, 79-101
Navarro, E (Coord); Jiménez, E.; Rappoport, S. Y Thoilliez, B. (2017). Fundamentos de la ivnestigación la innovación educativa. UNIR Editorial
Pech, S.; Prieto, M; García, J. y Orozco, E. (2019). Innovation and Practice in Education (2019). Innovación y Práctica Educativa. Editorial CIATA.
Poveda-Aguja, F. A., Guáqueta, C. A., López-Rodríguez, C. E., & Martínez, E. G. (2023). Currículos integrales como estrategia de potencialización en investigación, desarrollo e innovación (I+D+iI). Revista Logos Ciencia & Tecnología, 15(3), 59-71. https://doi.org/10.22335/rlct.v15i3.1853
Rodriguez, E. (2024). ¿Qué significa innovar en educación superior?Una aproximación conceptual. Revista de innovaciones educativas, 26 (40), 170-187
Rosselló, M. R., Pinya, C. y Morcillo, V. (2024). Caracterizar la innovación para validar la práctica educativa, Revista Colombiana de Educación, (90), 102-124. https://doi.org/10.17227/rce.num90-14495Recibido: 08/09/2021Evaluado: 21/07/2022
Tejada, J. y Ruiz Bueno, C. (2016). Evaluación de competencias profesionales en Educación Superior: Retos e implicaciones. Educación XX1, 19(1), 17-38. https://dx.doi.org/10.5944/educXX1.12175
Villa Sánchez, A. (2019). Liderazgo: una clave para la innovación y el cambio educativo. Revista de Investigación Educativa, 37(2), 301-326. https://dx.doi.org/10.6018/rie.37.2.365461
Aquesta assignatura no necessita programari especial.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Català | primer quadrimestre | tarda |