Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.

Logo UAB

Treball de Fi de Màster

Codi: 43170 Crèdits: 6
2025/2026
Titulació Tipus Curs
Gestió dels Recursos Humans en les Organitzacions TFE 1

Professor/a de contacte

Nom:
Anna Muro Rodriguez
Correu electrònic:
anna.muro@uab.cat

Equip docent

Marc Castellví Canet
Cesar Luis Fernandez Llano
Rafael Díaz Cortinas
Carles Poyato Nunez
David Menoyo Vilalta
Sergi Serrano González
Clara Selva Olid

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

Es necessari estar cursant o haver cursat tots els Mòduls obligatoris que constitueixen el màster.


Objectius

El Treball Final de Màster té com objectiu principal avaluar la integració de les competències professionals i metodològiques adquirides en el Màster.

Es un treball continuat i supervisat durant el seu desenvolupament. L'estudiantat treballarà de forma autònoma (131 hores de treball) per això és important tenir clares les instruccions per a la supervisió i l'avaluació (veure manual del TFM a l'aula virtual).

Els temes sobre els que realitzar el TFM s'acordaran amb els tutors i tutores acadèmics.


Resultats d'aprenentatge

  1. CA18 (Competència) Comunicar eficaçment propostes, informes i resultats i conclusions a diferents audiències.
  2. CA19 (Competència) Valorar els avenços, conclusions i resultats d'un projecte d'acord amb diferents tipus d'equips i per a diferents audiències.
  3. CA20 (Competència) Mesurar objectivament el funcionament d'una organització en l'execució d'un projecte específic, incloent tots els membres i rols professionals, també el propi, i assenyalant punts forts i àrees de millora.
  4. CA21 (Competència) Analitzar els factors individuals, grupals i sistèmics que influeixen en el desenvolupament i benestar dels membres de les organitzacions.
  5. CA22 (Competència) Valorar l'acompliment propi en l'execució d'un projecte específic, assenyalant punts forts i àrees de millora.
  6. CA23 (Competència) Construir un projecte que, de forma directa o indirecta, incideixi positivament en el desenvolupament de les persones que formen part d'una organització.
  7. KA21 (Coneixement) Identificar els principals mètodes de recerca qualitatius i quantitatius en RH per analitzar el funcionament d'una organització, els seus punts forts i les seves limitacions.
  8. KA22 (Coneixement) Explicar conclusions i els motius i coneixements avançats que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara, objectiva i sense ambigüitats.
  9. SA31 (Habilitat) Dissenyar un projecte d'intervenció o recerca aplicada en l'àmbit dels RH.
  10. SA32 (Habilitat) Emprar el pensament crític i reflexiu per a la resolució de problemes, la presa de decisions i l'aprenentatge continu.

Continguts

El TFM és un treball acumulatiu i continuat que es desenvolupa durant el segon semestre del màster, en el que els i les estudiants poden demostrar la seva capacitat per establir relacions entre els diversos mòduls del màster.

Té un caràcter eminentment  professionalitzador, això implica que ha de ser un treball en el que els i les estudiants puguin demostrar la seva capacitat per abordar problemàtiques actuals dels recursos humans i la seva gestió, amb metodologies adequades per a la seva intervenció i anàlisi.

Podrà ser teòric o empíric. A nivell genèric es poden definir tres tipus de TFM: (A) professional o projecte d'intervenció, (B) revisió teòrica d'un tema actual, i (C) investigació.

 


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Supervisades      
Sessions programades 10 0,4
Tutories 7,5 0,3
Tipus: Autònomes      
Desenvolupament del TFM 131 5,24

La metodologia docent del TFM es divideix en activitat supervisada, treball autònom i activitats d'avaluació.

L'activitat supervisada es durà a terme de dues formes: per una banda s'estableixen sessions programades (8 hores repartides en 4 moments, 1+4) i que són obligatòries per a totes les estudiants; i per altre banda, les estudiants poden sol·licitar al professorat supervisor fins a un màxim de 7,5h de tutories que es pacten (de forma virtual).

Les activitats autònomes són les que permetran a les estudiants desenvolupar el seu TFM. Durant el procés s'hauran de presentar al professor o professora supervisor l'avanç de treball, d'acord al manual del TFM que es trobarà publicat a l'aula virtual, i que mitjançant diferents escrits serà avaluat pel professorat.

Les activitats d'avaluació, descrites en el següent apartat, inclouen els diferents documents que s'hauran de presentar durant el progrés del treball, que es treballaran a les sessions programades, així com un document final que s'haurà de defendre en una presentació pública, cobrint així les competències que el TFM pretén assolir.

* El funcionament del TFM, la metodologia docent així com la seva avaluació, estaran descrites i explicades a un manual que es podrà trobar a l'aula virtual del màster.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Ev.1a Projecte. Introducció i plantejament 15% 0 0 CA23, KA21, SA31, SA32
Ev.1b Desenvolupament i discussió de resultats 20% 0 0 CA19, CA20, CA21, CA23, KA21, SA31
Ev.1c Informe final 30% 0 0 CA18, CA19, CA20, CA21, CA22, CA23, KA21, KA22, SA32
Ev.2a Resum executiu 10% 0 0 CA18, KA22
Ev.2b Presentació (defensa) 25% 1,5 0,06 CA18, KA22

L'avaluació contínua del TFM és una avaluació per competències. Això significa que, al llarg de tot el procés, s'avaluaran resultats d'aprenentatge que van indicant l'assoliment de les competències.

 

Per poder considerar que l'alumnat ha superat el TFM cal que:

a) Realitzi les quatre sessions de seguiment

b) Obtingui com a mínim 3.25 punts (dels 6.5 possibles) a la part de l'informe (evidències 1a, 1b i 1c)

c) Realitzi la sessió de presentació corresponent a l'evidència 2b (S6)

d) Lliuri, en els terminis previstos i a través de l'aula virtual, els documents corresponents a totes les evidències obligatòries (1a, 1b, 1c, 2a, 2b).

e) Obtingui una qualificació final de 5 punts o més en el conjunt de totes les evidències

 

En cas d'incompliment d'algun d'aquests requisits la nota global que constarà a l'acta seràcom a màxim de 4 punts.

 

La recuperació és contínua i s'inclou dins del desenvolupament del curs. No és possible fer-la al final de curs.

 

L'alumnat que hagi lliurat evidències d'aprenentatge amb un pes igual o superior a 4 punts (40%) no podrà constar en actes com a "no avaluable".

 

En cas de detecció de còpia o plagi (còpia de part d'una obra publicada sense citar-la), el tutor o la tutora haurà d'informar al responsable del mòdul, que convocarà a les persones implicades. Si es confirma, comportarà la qualificació de suspens del TFM.

 

Pautes d'avaluació de la facultat: https://www.uab.cat/doc/DOC_PautesAvaluacio_FP_23-24


Bibliografia

Llibres de consulta general:

Clanchy, J. y Ballard, B. (1992). Cómo se hace un trabajo académico. Guía práctica para estudiantes Universitarios. Zaragoza: Prensas Universitarias de Zaragoza.

Creme, P. y Lea, M.R. (2003). Writing at University: a Guide for Students. Maidenhead, Berks: Open UniversityPress.

Dintel, F. (2003). Cómo se elabora un texto. Todos los pasos para expresarse por escrito con claridad yprecisión. Barcelona: Alba Editorial, 2ª ed.

Golano, C. y Flores-Guerrero, R. (2002). Aprender a redactar documentos empresariales. Barcelona: Paidos.

Koval, M. y Koval, S (2015). ¿Cómo se hace un trabajo académico?. Ediciones Incertidumbre: Salta.

Román, A. (1992). Informes para tomar decisiones. Madrid: Deusto.

Sarafini, M.T. (2007). Cómo se escribe. Barcelona: Piados. 

Walker, M. (2000). Cómo escribir trabajos de investigación. Barcelona: Gedisa.

Enllaços  sobre  recursos per a treballar les competències lingüístiques, comunicatives i de difusió:

http://www.upc.edu/slt/comcomunicar/

http://wuster.uab.es/web_argumenta_obert/

http://comunicaciencia.unirioja.es/

http://www.aqu.cat/publicacions/guies_competencies/guia_tfg_socials.html


Programari

En funció del tipus de treball caldrà l'us de programaris estadístics com SPSS, STATA, R....


Grups i idiomes de l'assignatura

La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura