Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Anàlisi i Gestió del Patrimoni Artístic | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Conèixer les eines bàsiques de l'activitat investigadora.
Capacitat d'organització i de planificació.
Es tracta de realitzar un treball d’investigació original i específic sobre una temàtica lliurement escollida relacionada amb els diversos camps d’estudi del Màster –història i teoria de les arts; gestió i conservació del patrimoni artístic; crítica d’art i difusió de l’art; col·lecchezcionisme i mercat d’art-. El treball serà supervisat per un professor del Departament d’Art. Per demanar assessorament sobre la temàtica del treball i sobre la seva tutorització, a l'inici del curs l'estudiant podrà demanar consell asl coordinadors d'aquest mòdul (C. Sánchez i J. Vidal) o bé adreçar-se directament a algun dels professors del Departament d'Art que sigui coneixedor de la temàtica sobre la qual l'estudiant vol fer el treball. Es pot donar el cas d’un treball que, per la seva temàtica, abasti dues especialitats, llavors us podem recomanar fer el treball amb dos tutors.
A l’hora de jutjar el treball, es valoraran els següents aspectes:
L’estudiant desenvoluparà al llarg del curs un treball d’investigació específic assessorat per un professor.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Supervisades | |||
Tutories de seguiment del treball de fi de Màster | 50 | 2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Tema, objecte d'estudi del TFM
El tema del TFM es consensua entre tutor i alumne. Ara bé, una de les línies temàtiques del TFM que proposa la coordinació sense que això signifiqui menystenir altres iniciatives o propostes, és l’estudi de temes de recerca vinculats a centres i museus del territori de l’entorn que formen part del Campus de Patrimoni Artístic de la UAB (https://webs.uab.cat/patrimoni-artistic/); en aquest sentit, la coordinació posarà en contacte els estudiants interessats amb aquestes institucions. El 2 d'octubre tindrà lloc la I Jornada de Recerca del Campus de Patrimoni, en la qual les els diferents museus i centres exposaran línies de recerca que poden ser desenvolupades en els TFM.
Estructura, extensió i característiques del Treball de fi de Màster:
a) El cos del treball, és a dir el text; es recomana una extensió màxima de 60 folis, aquesta és la pauta indicada pel Protocol de Treballs de Fi de Màster de la Facultat de Filosofia i Lletres. Naturalment, en funció del tipus de treball, el text pot superar amb escreix aquest nombre de folis o ser una mica més curt. La bibliografia, l'apèndix documental (opcional), les il·lustracions amb peu de foto o qualsevol altre tipus de material documental que acompanyi el treball, no compten dins d'aquesta pauta de 60 folis.
b) L’esquema del treball s’elaborarà amb la supervisió del tutor. Comés lògic, aquest pot variar molt en funció de la temàtica i de l’enfocament del treball, no obstant, com a pauta general, el text ha de contenir: una presentació on expliqueu els objectius i les raons que us han portat a triar una determinada metodologia o estratègia d’estudi; el nucli del treball organitzat en una sèrie d’apartats pensats per exposar el contingut del treball de la manera que us sembli més lògica i adequada; i unes conclusions en les que reflexioneu sobre els resultats del vostre estudi, l’aprenentatge que la realització del treball ha suposat per vosaltres i els nous interrogants que us plantegeu arribats a la seva conclusió.
c) L’índex anirà al començament del treball.
d) Les pàgines i les fotografies han d’anar convenientment numerades (Fig. 1, Fig. 2,... etc), incloses les dels apèndixs .
e) En els peus de foto de les il·lustracions ha de constar l’autor i el títol de l’obra i el nom de la institució on s’ubica l’obra en qüestió; si l’obra no pertany a cap col·lecció, llavors s’ha d’indicar la procedència detallada de la fotografia: nom de la base de dades d’imatges, llibre (autor i títol), publicació periòdica (títol de l’article, títol de la publicació, núm., any i pàgina,) i si la fotografia és vostra, llavors «fotografia de l’autor/a».
f) Mida i qualitat de les il·lustracions. Les il·lustracions han de tenir la mida i la qualitat suficients per poder veure els detalls sense haver de forçar la vista. Eviteuelformat “cromo”. Si això us ha de suposar un problema a causa de l’augment del cost de la impressió, la coordinació del Màster recomana que imprimiu les il·lustracions en blanc i negre i que adjunteu una còpia en PDF que inclogui les fotografies en color.
Organització del Treball, seguiment, presentació i lectura:
a) El 6 de novembre com a molt tard, us heu d’haver entrevistat amb el vostre tutor i escollit el tema del treball. Un cop triats el tutor i el tema, ho heu de notificar al professor J. Vidal
b) Elaboració del guió del treball. El tutor us ajudarà a definir el tema, a resoldre dubtes, a concretar l’estratègia d’estudi i també us farà els comentaris pertinents sobre el guió.
c) Primer guió del treball. Com sabeu, l’avaluació del Mòdul Art, Història i Pensament consisteix a presentar el Projecte del treball. El projecte ha de contenir:
1. Una presentació dels objectius, les raons de la tria del tema i les qüestions que us formuleu d’entrada.
2. Un primer guió del treball, és a dir, un primer esquema raonat del treball, un primer esbós on constin els aspectes que voleu tractar en el vostre treball. Per elaborar aquest primer guió comptareu amb l’assessorament dels vostres tutors. Naturalment, a mida que avanceu en la recerca, podeu modificar determinats aspectes del guió inicial.
3. Un primer recull de les fonts que esteu consultant o heu de consultar per realitzar el treball. En funció de la temàtica del vostre treball, aquestes fonts poden ser de moltes menes: bibliogràfiques, arxivístiques, videogràfiques, fotogràfiques, entrevistes a persones, etc.
4. Finalment el projecte ha de comptar també amb una planificació, en la que exposeu com heu anat organitzant el treball des del principi i com penseu desenvolupar les diferents tasques que us queden per fer fins a la conclusió del treball. Recomanem que feu la planificació més detallada i precisa possible.
La data límit d’entrega del Projecte és el 6 de febrer de 2026. S’han de presentar dues còpies: una per a la coordinadora del Mòdul Art, Història i Pensament, la professora Montserrat Claveria, i la segona pel vostre tutor, en el format que us indiquin.
Seguiment del treball. Un cop definits el guió i l’estratègia d’estudi, comença el procés de tutories de seguiment del treball. El tutor ha d’estar al corrent en tot moment de l’evolució del vostre treball mitjançant les entrevistes que mantindreu de manera regular al llarg del curs. Podeu sol·licitar la tutoria, bé quedant directament amb el professor dins del seu horari de despatx, o bé per e-mail. En cada cas, el vostre tutor us indicarà quan heu de lliurar-li una part o parts del treball i l’esborrany complet del treball en vistes a fer-vos les observacions i correccions necessàries. Els estudiants hauran de realitzar un mínim de dues sessions de tutoria (presencial o virtual), durant el període de realització del TFM. La persona tutora en deixarà constància d’aquestes sessions mitjançant un acta. Si un estudiant deixa de reunir-se amb el seu tutor durant el segon semestre i s'adreça a ell en les darreres setmanes del curs per presentar-li l'esborrany d'un text realitzat sense l'assessorament del professor, ell pot considerar que no assumeix la direcció d’un treball que no ha seguit regularment i no ha pogut supervisar de forma correcta. En aquests casos el treball no es podrà presentar. Per poder presentar el treball en una de les convocatòries del curs següent (febrer, juliol-setembre), l'estudiant haurà de tornar a matricular el treball i realitzar les tutories que convingui amb el seu tutor.
Idiomes de redacció. A banda de català o castellà, el treball pot ser redactat en francès, anglès o italià
En cas de plagi: Plagi significa copiar l’obra d’un altre –el contingut, el redactat, les troballes, les idees– donant-les com a pròpies, és a dir, sense la indicació de la font.
Entrega del treball. El treball només podrà ser dipositat i defensat amb el vistiplau del tutor, per tant, abans de l’entrega de les 2 còpies del treball als dos membres del tribunal (una còpia paper + un còpia PDF a cada un d’ells), el tutor ha d’haver rebut el text definitiu del treball amb el temps suficient per poder-lo repassar. El tutor té lafacultat de recomanar la no la presentació d’un treball que consideri incomplet o insuficient, o bé de desautoritzar-la, en cas de plagi o d’altres irregularitats greus de caràcter acadèmic. Aquests darrers casos es traslladaran a mans de la Comissió de Docència del Màster –integrada pels coordinadors dels Mòduls 1, 2, 4, 6 i 7 i un representant dels alumnes.
La data límit d’entrega del treball és el 15 de juliol de 2026.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Defensa oral del treball | 20 % | 1,5 | 0,06 | 2, 4, 6, 7, 9 |
Treball de fi de màster + seguiment treball | 70 + 10 % | 173,5 | 6,94 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d'avaluació única.
Al llarg del procés de tutorització l'estudiant comentarà amb el seu director de treball la bibliografía específica del treball.
No hi ha programaroi específic.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura