Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Psicopedagogia | OP | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Un cop accedit al màster no es necessiten prerequisits per realitzar aquest mòdul.
El mòdul Psicopedagogia a les Organitzacions té unes característiques bàsiques que defineixen el seu disseny:
Els objectius principals son:
Docència en català i espanyol
La perspectiva professionalitzadora del Màster i el tractament metodològic aconsellen no fer un seguiment lineal dels continguts sinó més cíclic i transversal per a copsar les relacions existents entre ells i poder dotar l’estudiantat d’una visió i perspectiva global.
Els continguts del Mòdul, encara que no sempre es donaran en el mateix ordre, són:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Conferències i xerrades de professionals (si es cau) | 10 | 0,4 | KA15, SA25 |
Debat de textos i materials audiovisuals | 10 | 0,4 | KA15, SA25 |
Presentació de continguts | 30 | 1,2 | CA19, KA14 |
Presentació dels casos i bones pràctiques | 10 | 0,4 | CA19, SA26, SA27 |
Tipus: Supervisades | |||
Cerca Bibliogràfica i elaboració de treballs | 10 | 0,4 | KA14, KA15, SA25 |
Lectura de materials | 15 | 0,6 | KA15, SA25 |
Resolució de casos i bones práctiques | 40 | 1,6 | CA18, CA19, KA14, KA15, SA25, SA26, SA27 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats d'aprenentatge formal | 25 | 1 | CA17, KA14, SA26, SA27 |
Resolució del cas | 75 | 3 | CA18, CA19, KA14, KA15, SA25, SA27 |
Revisió bibliogràfica | 25 | 1 | KA15, SA25 |
L’enfocament del Mòdul Psicopedagogia en les Organitzacions combina diverses estratègies metodològiques. Per una banda, hi haurà sessions de presentació i aprofundiment dels continguts formals del mòdul, per això es preveuen sessions magistrals participatives. Per altre, a cada unitat temàtica es facilitaran diverses lectures sobre textos i articles relacionats amb la matèria.
Es treballaran diversos casos, que formaran part de l’avaluació, bé amb l’anàlisi d’un cas real sobre una política de recursos humans, bé amb la resolució d’un cas sobre la intervenció del psicopedagog a les organitzacions educatives.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Elaboració d'un projecte d'intervenció | 25% | 0 | 0 | CA17, CA19, KA15, SA25, SA26, SA27 |
Estudi de cas al voltant d'una política de recursos humans | 50% | 0 | 0 | CA17, CA18, CA19, SA25, SA27 |
Portafoli | 25% | 0 | 0 | CA19, KA14, KA15, SA25, SA26, SA27 |
Per superar el Mòdul caldrà:
Avaluació continua:
L'alumnat que no presenti alguna de les evidències concretades anteriorment serà qualificat de 'No Presentat/da'.
La recuperació de l'avaluació continua serà el 27 de maig.
Avaluació única: consisteix en l'elaboració d'un portafolis d'aprenentatges (25%), l'elaboració i defensa oral individual d'un projecte d'intervenció (25%) i prova individual teòric-pràctica escrita i oral (50%). Aquestes tres activitats tindran lloc el 6 de maig. S'aplicarà el mateix sistema de recuperació que per a l'avaluació continuada: es lliuraran les activitats el 27 de maig.
Aspectes a tenir en compte:
Les devolucions, retorns o qualificacions de les evidències es realitzarà en un període no superior a 20 dies hàbils.
En aquesta assignatura, s'assumeixen els principis deontològics de la professió.
En aquesta assignatura es permet l’ús de tecnologies d’Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de suport, com ara la correcció de textos, les traduccions, la generació d’idees, l’organització inicial de continguts o l’exploració conceptual prèvia. Aquestes tasques no poden substituir, en cap cas, la sistematització ni el tractament habitual de les dades ni les responsabilitats principals del’estudiant com a autor del treball, com ara la redacció original, la gestió i tractament de dades pròpies, l’anàlisi crítica o la discussió dels resultats.
L’estudiant haurà d’identificar clarament quines parts del treball han estat generades amb tecnologies d’IA, especificar quina eina s’ha emprat (amb versió i funció concreta) i incloure una reflexió crítica sobre com l’ús de la IA ha influït en el procés i en el resultat final del treball. Aquesta reflexió pot formar part de l’apèndix o del capítol metodològic, segons correspongui.
La falta de transparència en l’ús d’eines d’IA generativa es considerarà una manca d’honestedat acadèmica i podrà comportar una penalització parcial o total en la nota de l'assignatura, així com sancions majors en casos de gravetat, d’acord amb les normatives de la institució.
A més, l’estudiant haurà de demostrar que les eines d’IA utilitzades compleixen amb criteris adequats de confidencialitat, seguretat de dades, protecció dels drets d’autor i fiabilitat del contingut, tal com estableixen les bones pràctiques editorials i ètiques de la recerca.
Alles, M. (2008). Desarrollo del talento humano basado en competencias. Granica.
Álvarez, V., i Lázaro, A. (2002). Calidad de las Universidades y Orientación Universitaria. Aljibe.
Bernal, A. (Coord.) (2019) Formación continua. Síntesis.
Gairín. J. & Castro, D. (2020). El Contexto organizativo como espacio de intervención. Madrid: Síntesis Editorial.
Gómez Mejía, L. et al. (2008). Gestión de recursos humanos. Pearson-Prentice Hall.
Guízar, R. (2013). Desarrollo Organizacional. Principios y aplicaciones (Cuarta edición). Mexico. McGraw Hill.
Gutiérrez, S., i De Pablos, C. (2010). Análisis y evaluación de la gestión por competencias en el ámbito empresarial ysu aplicación a la universidad. Revista Complutense de Educación, 21(2), 323–343.
Huici, C., Molero, F., & Gómez Jiménez, A. (2016, 16 ed.). Psicología de los Grupos. Madrid: UNED. Ibáñez, T. (Coord.). Introducción a la Psicología Social. Barcelona: UOC
Lorenzo, M. (2011). Organización y gestión de centros educativos. Universitas.
Pineda, P. (Coord.) (2002). Formación en las organizaciones. Ediciones Gestión 2000.
Revista CAPITAL HUMANO. Wolters Kluwer.
Rodríguez Fernández, A y Zarco Martín, V (2008). Psicología de los recursos humanos. Madrid: Pirámide.
Tejada, J. (2007). La innovación formativa. En, Tejada, J. i Giménez, V. (Coord.). Formación de Formadores. Escenario institucional (pp. 631-712). Thomsom.
ENLLAÇOS WEB:
Sense programari vinculat.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEmRD) Teoria (màster RD) | 1 | Català | anual | tarda |