Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Psicopedagogia | TFE | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Seria convenient que l'estudiant haguès realitzat la gran majoria dels mòduls del màster.
La finalitat del Treball de Fi de Màster (TFM) és dur a terme una investigació que demostri l'adquisició de competències avançades en l'àmbit de la psicopedagogia. Aquest objectiu s'assolirà mitjançant la planificació, desenvolupament i avaluació d'un estudi empíric que inclogui la recollida, tractament i anàlisi de dades reals. Aquest TFM busca identificar àmbits de millora en l'orientació educativa i l'assessorament psicopedagògic, proporcionant evidències pràctiques i suggerint intervencions basades en l'evidència.
1. Identificació i justificació de la problemàtica d'investigació en l'àmbit de la psicopedagogia.
2. Anàlisi teòrico-pràctica del context psicopedagògic on s'emmarca la problemàtica des d'una perspectiva bio-psico-social.
3. Planificació, desenvolupament i avaluació d'un estudi empíric que identifiqui possibles àmbits de millora en el camp de la orientació educativa i l’assessorament psicopedagògic.
4. Elaboració de l'informe de la recerca desenvolupada.
5. Presentació i discussió pública de la recerca.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Seminari | 12 | 0,48 | CA25, CA26, CA27, KA17, SA33 |
Tutorias | 17 | 0,68 | CA25, CA26, KA17, SA33 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboracio del Treball | 120 | 4,8 | CA24, CA25, CA26, CA27, KA17, SA31, SA32, SA33 |
El Treball de Fi de Màster serà un treball d'indagació i/o recerca empírica, concebut com una activitat d'autoformació, que demostri l'adquisició de competències avançades en l'àmbit de la psicopedagogia i que permeti identificar àmbits de millora en l'orientació educativa i l'assessorament psicopedagògic. Aquest treball es durà a terme individualment.
El primer pas consistirà en la tria del tema de recerca i l'assignació del professorat que supervisarà i tutoritzarà el TFM. Al primer semestre, l'alumnat haurà d'indicar les seves preferències. La coordinació del TFM, tenint en compte les demandes dels estudiants i l'expertesa del professorat, farà l'assignació. Durant el mes de desembre, els i les estudiants es posaran en contacte amb el professor assignat per acordar els detalls del tema i establir el procés de treball.
L’activitat formativa es desenvoluparà a partir de les dinàmiques següents:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
autoavaluació | 5% | 0 | 0 | CA24, CA26, CA27, SA33 |
Defensa del treball | 25% | 1 | 0,04 | CA27, KA17, SA33 |
Informe de progrés del tutor/a | 10% | 0 | 0 | CA25, CA26, KA17 |
Treball TFM | 50% | 0 | 0 | CA24, CA25, CA26, KA17, SA31, SA32, SA33 |
Tutories | 10% | 0 | 0 | CA24, CA26, CA27, SA32, SA33 |
L’avaluació del mòdul es realitzarà mitjançant les activitats que s'assenyalen. El desenvolupament del treball de Fi de Màster es fonamenta en l’acció tutorial. L’estudiant i el/la tutor/a acordaran un calendari de 3 tutories, com a mínim, per al seguiment del treball, a més de la participació obligatòria als seminaris metodològics de recerca.
La nota final serà el promig ponderat de les activitats previstes. Per poder aplicar aquest criteri serà necessari obtenir com a mínim un 5 en totes les activitats, les realitzades durant el desenvolupament del mòdul i en la memòria/treball final de mòdul.
Data de lliurament: primera setmana de Juliol (convocatòria de Tribunal-Juliol) i primera setmana de setembre (convocatòria de Tribunal-Setembre).
Data de defensa del TFM: segona o tercera quinzena de Juliol (convocatòria de Tribunal-Juliol) i primera o segona setmana de setembre (convocatòria de Tribunal-Setembre).
Avaluació única
Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d’avaluació única.
Aspectes a tenir en compte:
Les devolucions, retorns o qualificacions de les evidències es realitzarà en un període no superior a 20 dies hàbils.
En aquesta assignatura, s'assumeixen els principis deontològics de la professió.
En aquesta assignatura es permet l’ús de tecnologies d’Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de suport, com ara la correcció de textos, les traduccions, la generació d’idees, l’organització inicial de continguts o l’exploració conceptual prèvia. Aquestes tasques no poden substituir, encap cas, la sistematització ni el tractament habitual de les dades ni les responsabilitats principals de l’estudiant com a autor del treball, com ara la redacció original, la gestió i tractament de dades pròpies, l’anàlisi crítica o la discussió dels resultats.
L’estudiant haurà d’identificar clarament quines parts del treball han estat generades amb tecnologies d’IA, especificar quina eina s’ha emprat (amb versió i funció concreta) i incloure una reflexió crítica sobre com l’ús de la IA ha influït en el procés i en el resultat final del treball. Aquesta reflexió pot formar part de l’apèndix o del capítol metodològic, segons correspongui.
La falta de transparència en l’ús d’eines d’IA generativa es considerarà una manca d’honestedat acadèmica i podrà comportar una penalització parcial o total en la nota del TFM, així com sancions majors en casos de gravetat, d’acord amb les normatives de la institució.
A més, l’estudiant haurà de demostrar que les eines d’IA utilitzades compleixen amb criteris adequats de confidencialitat, seguretat de dades, protecció dels drets d’autor i fiabilitat del contingut, tal com estableixen les bones pràctiques editorials i ètiques de la recerca.
En funció de la temàtica escollida per l'estudiant, es recomanarà la lectura i anàlisi de documentació bibliogràfica complementària.
Álvarez, C., i San Fabián, J. L. (2012). La elección del estudio de caso en investigación educativa. Gazeta de Antropología, 28(1), articulo 14. http://hdl.handle.net/10481/20644
Arnau-Sabatés, L., i Sala, J. (2020). La revisión de la literatura científica : pautas, procedimientos y criterios de calidad. Dipòsit digital de documents de la UAB. https://ddd.uab.cat/record/222109
Bonet, J. (2018). El Tefegé. SIMReF. http://www.eltefege.eu/index.php/2018/03/11/recepta-1-on-cercar-informacio-i-trobar-la/#more-215
CompRed (2025). Competència de Recerca en Educació (Repositori de recursos). https://webs.uab.cat/compred/repositori/
Hernández-Sampieri, R., i Mendoza, C. (2018). Metodología de la investigación. Las rutas cuantitativa, cualitativa y mixta. McGraw-Hill.
Jorrín, I. M., Fontana, M., i Rubia, B. (2021). Investigar en educación. Síntesis.
Jorrín, I. M., Koz, O., Fontana, M., i Steiner, H. (s.d.). Hopscotch. Create your Research Design. https://hopscotchmodel.com/
Nind, M., Curtin, A., i Hall, K. (2016). Research methods for pedagogy. Bloomsbury.
Pérez, E., Ruiz, P., Sainz, K., Vázquez, L., Vega, M.,iVillena, U. (2019). Camino hacia la transformación social: Trabajos Fin de Grado y Trabajos Fin de Máster como herramienta de cambio. Cuaderno de Trabajo. Ingeniería Sin Fronteras País Vasco - EuskalHerriko Mugarik Gabeko Ingeniaritza (ISF-MGI)
Rodríguez, M. L., i Llanes, J. (2015). El trabajo de fin de màster. Edicions Universitat Barcelona.
Sánchez, A.; Olmos, P.; Torrado, M., i Garcia, J. (2015). Trabajos de grado y postgrado. Aljibe.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura