Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Ecologia terrestre i gestió de la biodiversitat | OT | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
El mòdul no te requerimients específics.
L'objectiu del mòdul és proporcionar als estudiants una visió actualitzada dels principals fonaments i aproximacions utilitzades en ecologia terrestre, des de conceptes clàssics ja consolidats als avenços més recents. A més dels continguts específics d'ecologia terrestre, es treballaran aspectes generals de l'adquisició i els límits del coneixement científic a través de la investigació, així com aspectes transversals com ara la necessitat d'una ciència oberta i reproduïble, l'ètica de la investigació científica i el sistema de publicació d'articles científics. En particular, es treballarà el procediment de comunicació dels resultats de la investigació científica a través de la publicació, analitzant l'estructura dels textos científics, principalment articles, i el procés de redacció i revisió.
Continguts transversals:
Continguts específics:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Seminaris | 36 | 1,44 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de informes, presentacions i materials | 40 | 1,6 | 1, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Treball personal de lectura i anàlisi de texts | 67,5 | 2,7 | 1, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
El mòdul s’estructura en base a una selecció de texts, principalment articles científics (en anglès). A partir d’aquestes publicacions es realitzaran diferents activitats que permetran presentar els principals temes de l’ecologia terrestre, així com el procés d’adquisició y transmissió del coneixement científic. Per tant, el corpus de continguts d’ecologia s’adquirirà amb la contextualització de problemes i situacions concretes. Aquesta aproximació permet mostrar a l’estudiant la interrelació entre diferents conceptes i coneixements y mostra d’una forma realista la manera com apareix i es consolida el coneixement en aquesta disciplina.
Per tant la metodologia del mòdul es basa en la lectura, anàlisi i discussió de texts científics d’ecologia, realitzant diferents activitats que inclouen lectura de texts, redacció de treballs, elaboració i exposició oral i pública de treballs, resolució d’exercicis, a més de sessions expositives per part del professorat i tutories.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació activa en les classes i seminaris | 20% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Carpeta amb els documents i materials presentats | 50% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Treball final del mòdul | 30% | 0,5 | 0,02 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Es requereix una assistència mínima del 80% en las sessions programades per cada professor/a.
Per a aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de suport, com la cerca bibliogràfica o d’informació, la correcció de textos o les traduccions, o altres a criteri del professorat. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
Text general de referència:
Levin, S.A. (2009) The Princeton guide to Ecology. Princeton University Press.
El llistat concret de texts (articles) en el que es basarà el mòdul es proporcionarà abans del començament del mòdul.
No aplica
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEMm) Seminaris (màster) | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |