Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Recerca Aplicada en Economia i Empresa / Applied Research in Economics and Business | OT | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Cal que l'alumnat estigui familiaritzat amb els mètodes i tècniques de recerca en ciències socials.
L’objectiu principal d’aquest mòdul és proporcionar a l'estudiantat una sòlida comprensió conceptual i empírica de la recerca en l’emprenedoria i la gestió de les PIMES. Així, el mòdul està orientat a ajudar l'estudiant a desenvolupar una valoració crítica dels conceptes, marcs teòrics, metodologies i preguntes actuals de recerca en aquest camp.
UNITATS:
Emprenedoria i economia institucional
1.- Introducció al camp d'estudi de l'emprenedoria. Implicacions teòriques i de polítiques de foment dels ecosistemes emprenedors.
2.- Principals enfocaments teòrics de l'emprenedoria. Economia institucional i emprenedoria. Aspectes metodològics en la recerca de l'emprenedoria.
3.- L'entorn institucional per al desenvolupament de l'emprenedoria: estudis teòrics.
4.- Activitat emprenedora i factors institucionals: evidència empírica. Emprenedoria i desenvolupament socioeconòmic.
5.- Perspectiva de la diversitat en la recerca en emprenedoria: empreses socials, universitats emprenedores i emprenedoria femenina. Emprenedoria en economies emergents.
Creixement de noves empreses i estratègia en PIMES
Primera part: Creixement
1.- Concepte, mesura i patrons de creixement empresarial
2.- Determinants individuals, organitzatius i contextuals del creixement
3.- Modes de creixement i implicacions per al rendiment de l’empresa
Segona part: Estratègia
4.- El concepte d’estratègia i paradigmes en la direcció estratègica
5.- Anàlisi estratègica: recursos interns i entorn extern
6.- Estratègies competitives i corporatives i implementació de l’estratègia.
Entorn de negoci internacional i emprenedoria internacional
1- Introducció al curs i com fer una bona revisió de literatura en aquest camp
2- Introducció en l’àmbit del negoci internacional
3- L'emprenedoria internacional com a camp de recerca: conceptes i definicions, metodologies i línies de recerca clau.
4- Fonaments conceptuals i teòrics de l’emprenedoria internacional
5- Estudis empírics (quantitatius i qualitatius) en emprenedoria internacional.
Màrqueting i networking en PIMES
1- La recerca en màrqueting
2- Orientació al mercat en PIMES
3- Relació entre orientació al mercat i emprenedoria
4- Organització d'activitats de màrqueting en PIMES
5- Networking: conceptes i perspectives
6- Networking a la cadena de valor
7- Networking i expansió internacional
8- Networking i innovació tecnològica
9- Gestió de xarxes i la relació entre PIMES i empreses grans.
Mètodes qualitatius per a la investigació en emprenedoria i PIMES
1.- Comparació entre recerca quantitativa i qualitativa
2.- Varietats de paradigmes de recerca qualitativa
3.- Dissenys de recerca: preguntes de recerca i mostreig
4.- Recollida de dades qualitatives: Observació, conversa i recollida de dades digitals
5.- Analitzar dades qualitatives: preguntes curtes, entrevistes, grups focals i big data
6.- El procés d'anàlisi: codificació, categorització, interpretació
7.- Redacció d'un article qualitatiu: ordenació i comunicació de conceptes;
8.- Ús de la Intel·ligència Artificial en l'escriptura i l'anàlisi (Grans Models de Llenguatge).
9.- La tecnologia de la recerca qualitativa
10.- Avaluació de la recerca qualitativa.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques i pràctiques | 93,75 | 3,75 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Assaigs i tutories | 56,25 | 2,25 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal i activitats de recerca | 207 | 8,28 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
El mòdul inclou les següents activitats: classes teòriques, classes pràctiques, seminaris, assaigs, tutories, estudi personal i activitats de recerca.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència a classe | 5% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Exàmens | 20% | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Presentació i discussió d'assaigs | 50% | 8 | 0,32 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Presentació i discussió de lectures | 25% | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Aquest mòdul no preveu el sistema d’avaluació única.
La nota de cada unitat es basarà en les següents components: assistència a classe (5%), presentació i discussió d’assaigs i problemes (50%), presentació i discussió de lectures (25%) i exàmens (20%).
La nota global del mòdul es determinarà com la mitjana de les notes finals obtingudes per a cadascuna de les unitats del mòdul, ponderades pels seus ECTS, amb la condició que:
En cas que no es compleixi alguna d'aquestes condicions, es donarà a l'alumne l'opció de recuperar les unitats corresponents. També en el cas que es compleixin les condicions, però la nota mitjana ponderada global del mòdul sigui inferior a 5,0, es donarà l'opció de recuperar la unitat qualificada amb una nota inferior a 5,0.
El format de recuperació d'una unitat serà determinat pels seus professors i la nota màxima que es pot obtenir en cada unitat recuperada és de 5,0.
Calendari d'activitats d'avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exàmens finals, exercicis en aula, entrega de treballs,...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
"La programació de les proves d'avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d'avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l'estudiant afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 264. Calendari deles activitatsd'avaluació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació (principalment algun examen/s final) han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova (https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/nou-reprogramacio-de-proves)
Procediment de revisió de les qualificacions
Un cop totes les activitats avaluatives del mòdul s’hagin acabat, s'anunciarà als estudiants el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals del mòdul. De la mateixa manera s'informarà del procediment,lloc, data i hora de la revisió de l’avaluació d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
"Per participar a la recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total del mòdul." Apartat 2 de l'Article 261. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Addicionalment, es requerirà que l’estudiant hagi assolit una nota mitjana del mòdul com a mínim de 3.5.
La data d'aquesta recuperació serà degudament anunciada per la coordinació del programa. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà el mòdul amb una nota de 5. En cas contrari, mantindrà la mateixa nota i l’estudiant suspendrà el mòdul.
Irregularitats en actes d'avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l'estudiant realitziqualsevol irregularitat quepugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, s'ha de qualificar amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'un mateix mòdul, la qualificació final d'aquest mòdul és 0". Apartat 10 de l'Article 266. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
Qualificació “No avaluable”
Un alumne només pot obtenir un "No Avaluable" al mòdul sempre i quan no hagi participat en cap de les activitats d'avaluació dins d’aquest. Per tant, es considera que un estudiant que realitza alguna component d'avaluació ja no podrà optar a un "No Avaluable" en el mòdul.
Ús de la IA
Per a aquest mòdul, es permet l’ús de tecnologies d’intel·ligència artificial (IA) exclusivament en tasques de suport —com ara la cerca bibliogràfica o d’informació, la correcció de textos i aclariment d’idees —, llevat que el professorat doni instruccions específiques en sentit contrari. L'estudiantat no ha d’utilitzar eines d’IA per generar respostes completes, redactar seccions senceres dels treballs o resoldre preguntes d’examen. Qualsevol contingut generat amb IA s’ha d’identificar clarament. L'alumnat ha d’especificar les eines d’IA utilitzades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes eines han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, osancions majors encasos de gravetat.
En el campus virtual es proporcionaran llistes d'articles publicats en les millors revistes acadèmiques.
Becker, H. S. (1998). Tricks of the Trade: How to Think About Your Research While You're Doing It. Chicago: The University of Chicago Press.
Global Entrepreneurship Monitor (2025). Disponible a www.gemconsortium.org
Greene, F. J. (2020): Entrepreneurship: Theory and Practice. London: Red Globe Press.
Hitt, M. A., I. M. Duhaime, M. A. Lyles (eds.) (2021): Strategic Management: State of the Field and Its Future. New York: Oxford University Press.
Oviatt, B.M. & McDougall, P.P. (eds.) (2007): International Entrepreneurship. Cheltenham, UK: Edward-Elgar
Patton, M. Q. (2002). Qualitative Research & Evaluation Methods. Third edition. Thousand Oaks, CA: Sage.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLABm) Pràctiques de laboratori (màster) | 30 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TEm) Teoria (màster) | 30 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |