Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Mitjans, Comunicació i Cultura | OT | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
1. Conèixer les dinàmiques dels mercats de la indústria de la comunicació i el paper que té en aquesta les tècniques de gestió empresarial
2. Comprendre que el funcionamient i les dinàmiques de les empreses de comunicació estan generades en el temps per agents, relacions socials, estratègies polítiques, económiques, tecnològiques, necessitats, interessos, accions racionals i que tenen un naturalesa reactiva respecte als paràmetres del context en que es situen.
1.-Els ecosistemes de les indústries de la comunicació: actors i sectors rellevants.
2.-Continguts i escenaris de transformació.
3.-Tendències.
Els continguts d’aquesta assignatura posaran especial atenció als mercats dels Estats Units, Europa i Espanya (així com als seus mercats de proximitat).
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Aquest contingut, així com els documents o enllaços complementaris, estaran disponibles al Campus Virtual, es podrà actualitzar setmanalment i permetrà a l’alumnat fer un seguiment integral de la matèria.
Al llarg de les sessions podran participar professionals o experts dels sectors de la Comunicació.
El contingut de l’assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere i amb l’ús del llenguatge inclusiu.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 30 | 1,2 | 2, 3, 6, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Realització treballs per a l'avaluació del curs | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures, realització de treballs | 105 | 4,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Classes teòriques interactives
Classe inversa
Estudi de casos d’estratègies d’empreses de comunicació
Lectura
Tutories
Realització de treballs
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Disseny de projecte | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8 |
Participació a les sessions i debats | 25% | 0 | 0 | 1, 3, 4, 5, 6, 7 |
Proves de seguiment | 35% | 0 | 0 | 1, 3, 4, 5, 6, 7 |
Avaluació contínua: L’avaluació contínua de l’assignatura consta de les activitats i percentatges següents:
Disseny de projecte: 40%
Participació a les sessions i debat: 25%
Proves de seguiment: 35%
Per aprovar l’assignatura cal obtenir una qualificació mínima de 5 en cadascuna de les activitats avaluades.
En el cas de l’alumnat que no realitzi les activitats d’avaluació, obtindrà la qualificació de No avaluable en l’assignatura.
Recuperació: L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d’activitats que representin, com a mínim, dues terceres parts de la qualificació total de l’assignatura.
L’alumnat que no superi l’assignatura haurà de realitzar una prova final que consistirà en un test teòric (50%) i una part pràctica (50%), i es farà durant el període de recuperació.
En el cas de segona matrícula, l’alumnat podrà fer una prova de síntesi que consistirà en un test teòric. La qualificació de l’assignatura correspondrà a la qualificació obtinguda en aquesta prova de síntesi.
Avaluació única: Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
Plagi: En el cas que l’estudiant cometi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, aquest acte es qualificarà amb un 0, amb independència del procediment disciplinari que es pugui obrir.
Si es detecten diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final serà 0.
Ús de la Intel·ligència Artificial (IA): En aquesta assignatura es permet l’ús de tecnologies d’Intel·ligència Artificial (IA) com a part integrant del desenvolupament del treball, sempre que el resultat final reflecteixi una contribució significativa de l’alumnat en l’anàlisi i la reflexió personal.
L’alumnat haurà d’identificar clarament les parts que han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines utilitzades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat.
La manca de transparència en l’ús de la IA en una activitat avaluable es considerarà una falta d’honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l’activitat, o sancions més greus en cas de gravetat.
European Audiovisual Observatory (2025), Key Trends 2025. Television, Cinema, Video And On-Demand Audiovisual Services - The Pan-European Picture, Council of Europe, Strasburg,
https://rm.coe.int/key-trends-2025-en/1680b4e91d
Flores-Vivar, Jesús Miguel & Aguado-Guadalupe, Guadaplupe (2021). Análisis descriptivo exploratorio sobre modelos de negocio en los nuevos medios: estrategias y retos. Correspondencias & Análisis, 14, 9–27. https://doi.org/10.24265/cian.2021.n14.01
Hari, Johann (2023). El valor de la atención: Por qué nos la robaron y cómo recuperarla. Ediciones Península.
IAB Spain (2025), Performance en TikTok: datos, tendencias y marcas líderes
https://iabspain.es/estudio/informe-performance-en-tiktok-2025-datos-tendencias-y-marcas-lideres/
IAB Spain (2025), Observatorio del consumo digital en España, abril 2025
https://iabspain.es/estudio/observatorio-del-consumo-digital-en-espana-abril-2025/
IAB Spain (2025), Estudio de Redes Sociales
https://iabspain.es/estudio/estudio-de-redes-sociales-2025/
IAB Spain (2023), Estudio de Audio digital
https://iabspain.es/estudio/estudio-audio-digital-2023/
Mateo, Rosario de, Bergés Saura, Laura & Sabater Casals, Marta (2009). Gestión de empresas de comunicación. Comunicación Social.
McIntyre, Phillip (2023). Entrepreneurship in the creative industries. How innovative agents, skills and networks interact. Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-031-19455-9
Nafría, Ismael (2022). ¿ El mejor modelo de negocio para un medio? Posiblemente, la correcta combinación de suscripciones y publicidad. Cuadernos de periodistas: revista de la Asociación de la Prensa de Madrid, (44), 131-134.
Nafría, Ismael (2017). La reinvención de The New York Times: cómo la" dama gris" del periodismo se está adaptando (con éxito) a la era móvil. Centro Knight para el Periodismo en las Américas.
Pariser, Eli (2017). El filtro burbuja: Cómo la web decide lo que leemos y lo que pensamos. Taurus. PWC (2024) Entertainment and Media Outlook 2024-2028
https://www.pwc.es/es/entretenimiento-medios/entertainment-media-outlook-espana-2024-2028.html
PWC (2024) Principales conclusiones del Global Entertainment & Media Outlook 2023-2027
https://www.pwc.es/es/entretenimiento-medios/entertainment-media-outlook-espana-2023-2027.html
Reuters Institute (2025), Digital News Report
https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/es/digital-news-report/2025
Rohn, Ulrike & Evens, Tom (Eds.) (2020). Media management matters : challengesand opportunities for bridging theory and practice. Routledge.
Runco, Mark A. (2023). Creativity : research, development, and practice. Academic Press.
Schneeberger, Agnes (2025), Female professionals in European TV/SVOD fiction production 2015-2023 figures European Audiovisual Observatory, Council of Europe, Strasburg, disponible:
https://rm.coe.int/female-av-professionals-in-european-tv-svod-fiction-production-figures/1680b47efe
Spain Audiovisual Hub, Informes sectoriales https://spainaudiovisualhub.mineco.gob.es/es/panorama/informes-sectoriales
Srnicek, Nick (2018). Capitalismo de plataformas. Caja Negra.A lo largo de las sesiones, la profesora podrá incorporar nuevas recomendaciones bibliográficas
Per l'edició de textos.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |