Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Continguts de Comunicació Audiovisual i Publicitat | OT | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
...
En aquest módul es treballen les eines concretes per al plantejament d'un projecte de recerca científica, delimitar els seus objectius, identificar els mètodes i fonts apropiades per a cubrir-los i establir un pla de treball.
L'objectiu general és conèixer, aprendre i practicar els conceptes i procediments necessaris per al plantejament d'una recerca científica.
En aquest mòdul es repassen els principals factors que intervenen en el plantejament d’un projecte de recerca científica així com el propi procés d’investigació.
Entre els temes que s’estudien es troben el propòsit de la recerca, els tipus d’investigació, les aproximacions epistemològiques, la metodologia, las fases del procés de recerca (conceptualització, planificació, investigació i difusió), viabilitat del projecte, finançament i aspectes ètics de la investigació.
Tots aquests elements s’estudien de forma teòrica i aplicada als seus propis projectes de Treball Final de Màster. A més, el professorat del mòdul inclou d'altres enfocs per enriquir el debat i l'adquisició de coneixements, a partir de la proposta de nous objectes d'estudi i, en conseqüència, nous enfocs metodològics.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 12 | 0,48 | 5, 6, 7, 8, 13, 15, 16 |
Seminaris | 44 | 1,76 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 13, 15, 16 |
Tipus: Supervisades | |||
Elaboració de projectes, presentació i debat dels mateixos | 55 | 2,2 | 2, 6, 7, 8, 10, 11, 13, 15, 16 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures, elaboració dels projectes, preparació de les presentacions | 110 | 4,4 | 1, 2, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 13, 15, 16 |
El pla d'estudis d'aquest módul (9 crèdits ECTS) atribueix un total de 225 hores de càrrega per a l'alumnat, distribuides de la següent manera: 113 hores de treball autònom, 56 hores dirigides i 56 hores supervisades. Les metodologies docents inclouen classes magistrals, estudis de cas, seminaris, lectures de material bibliogràfic, estudi personal, tutories, realització i presentació oral i escrita de treballs, i treball actiu d'anàlisi i reflexió per part dels/les alumnes.
El calendari detallat amb el contingut de les diferrents sessions s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura i estarà també disponible al Campus Virtual de l'assignatura, on l'alumnat podrà trobar els diversos materials docents i tota la informació necessària per l'adequat seguiment de l'assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per motius de força major segons les autoritats competents, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l'assignatura i en les metodologies docents.
El contingut de l'assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de genere i amb l´ús del llenguatge inclusiu.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assitència i participació | 10% | 0 | 0 | 2, 13, 16 |
Defensa oral d'un projecte | 20% | 4 | 0,16 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 15 |
Elaboració d'un projecte | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
Lectura i valoració del treball d'un/a altre estudiant | 20% | 0 | 0 | 2, 4, 6, 10, 13 |
El sistema d'avaluació contempla la realització d'un treball de mòdul, la defensa oral del treball, la lectura i valoració del treball d'un/a altre estudiant i l'assistència i participació activa de l'alumnat a les classes.
El tema del treball és lliure, dins dels límits del temari del màster i coincidirà amb la temàtica elegida per al desenvolupament del TFM.
AVALUACIÓ CONTINUADA
Aquesta avaluació contempla l'obligatorietat d'assistir a les sessions teòriques i de realitzar les següents activitats d'avaluació:
1. Elaboració d'un projecte de recerca i integració gradual dels suggeriments de millora sorgits de les sessions d’anàlisi (50%)
2. Lectura i valoració del projecte d'un/a altre estudiant (20%)
3. Defensa oral del projecte (20%)
4. Participació activa a les sessions (10%)
En el cas de l'avaluació continuada tan sols es podrà recuperar l'activitat 1 (Elaboració d'un projecte de recerca) en el cas que, tot i la seva avaluació continuada, el document final encara no aconsegueixi la nota mínima de 5.
AVALUACIÓ ÚNICA
L'alumnat es pot acollir a la modalitat d'avaluació única. Aquesta avaluació contempla l'obligatorietat d'assistir a les dues primeres sessions i de realitzar les següents activitats d'avaluació:
1. Elaboració d'un projecte de recerca (30%)
2. Avaluació crítica i argumentada deles opcions de recerca del propi projecte (20%)
3. Lectura i valoració del projecte d'un/a altre estudiant (30%)
4. Defensa oral del projecte (20%)
Les activitats 1, 2 i 3 es lliuraran el mateix dia de l'activitat 3, que és presencial. La data d'aquesta avaluaciós'indicarà a començaments del mòdul.
En el cas de l’evaluació única, es podrán recuperar les activitats d’avaluació 1, 2 i 3, cas que no s’obtingui una qualificació mínima de 5.
PLAGI
En cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregulariats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignautra, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
IA
Per a aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de suport, com la cerca bibliogràfica o d’informació, la correcció de textos o les traduccions. L’alumnat haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
No Avaluable
Segons el punt 9 de l’article 266 de la Normativa Acadèmica de la UAB, "quan es consideri que l’estudiant no ha pogut aportar prou evidències d’avaluació s’ha de qualificar aquesta assignatura com a no avaluable".
Al llarg del curs, es podrán proporcionar altres materials bibliogràfics, referències o links.
Denscombe, Martyn (2010) Ground Rules for Social Research. Guidelines for good practice. New York: McGraw Hill,
Deroncele, Angel I altres (2024), “Qualitative Research From Grounded Theory to Build a Scientific Framework on the Researcher’s Epistemic Competence”, International Journal of Qualitative Methods Vol.23 https://doi.org/10.1177/1609406924128
Hackley, Chris (2003) Doing Research Projects in Marketing, Management and Consumer Research. London: Routledge.
Herrera, Francisco (2019), Epistemología y metodología de la ciencia: la investigación científica, Granada: Universidad de Granada.
Lynch, Patrick (2004), "Choosing the Appropriate Methodology: Understanting Research Philosophy", The Marketing Review, 4. pp. 397-409.
Murray, Neil & Hughes, Geraldine (2008) Writing up your University Assignments and Research Projects. New York: McGraw Hill.
Nogueira, Ana Thereza (2018), “Epistemology, methods and theories of communication in the Big Data Era: a critical panorama of social media research”, Comunicaçao e Sociedades, nu. 33, http://journals.openedition.org/cs/330
Punch, Keith (2014), Introduction to Social Reseach. Quantitave and Qualitative Approaches, Melbourne: Sage.
Treadwell, Donald (2013) Introducing Communication Research: Paths of Inquiry . Thousand Oaks, Calif: SAGE.
Vilches, Lorenzo (coord..)(2024), La investigación en comunicación: métodos y técnicas en la era digital, Barcelona: Gedisa
Cap específic.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 10 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |