Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Continguts de Comunicació Audiovisual i Publicitat | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es requereix una bona comprensió de l'anglès
Aquest mòdul pretén dotar del coneixement específic de caràcter metodològic aplicat a la investigació de continguts audiovisuals i publicitaris, oferint les bases del treball científic i dels estudis de mercat. La formació que s'ofereix es centra en els mètodes i tècniques d'investigació quantitatives, qualitatives i experimentals.
Bases del coneixement científic
Aproximació a la investigació de mercats
Mètodes i tècniques quantitatives
Mètodes i tècniques qualitatives
La investigació experimental
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 54 | 2,16 | 1, 3, 4, 6, 8, 10, 22 |
Seminaris | 21 | 0,84 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 12, 14, 15, 16, 17, 20, 22 |
Tipus: Supervisades | |||
Anàlisi de casos | 44 | 1,76 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 10, 14, 22 |
Lectura de textos | 27 | 1,08 | 7, 8, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom | 150 | 6 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 20, 21 |
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia depresentació de l'assignatura i estarà també disponible al Campus Virtual de l’assignatura, on l’alumnat podrà trobar els diversos materials docents i tota la informació necessària per l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per motius de força major segons les autoritats competents, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l'assignatura i en les metodologies docents.
Nota: El contingut de l’assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere i amb l’ús del llenguatge inclusiu.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Defensa oral del pre-projecte | 20% | 4 | 0,16 | 1, 3, 4, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 16 |
Participació als seminaris | 10% | 0 | 0 | 7, 13, 14, 15, 16, 20 |
Pre-projecte de recerca | 70% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 17, 18, 19, 20, 21, 22 |
L'avaluació consisteix en tres parts diferenciades:
Pre-projecte (70%)
Defensa oral del pre-projecte (20%)
Participació als seminaris (10%)
Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única.
L'alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d’activitats, el pes de les quals sigui d’un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l’assignatura.
Es considerarà com a “no evaluable” la persona que hagi realitzat menys de 2/3 parts de les activitats d'avaluació.
L'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) està permès exclusivament per a tasques especificades per l'equip docent. L’alumnat haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en l'activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
PLAGI
En cas que estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació, la qualificació final del mòdul serà 0.
-Campbell, Donald y Stanley, Julian (1993). Diseños experimentales y causi experimentales en la investigación social. Buenos Aires: Amorturu.
-Cea D'Ancona, Maria Angeles (2001). Metodología cuantitativa: Estrategias y técnicas de investigación social. Madrid: Síntesis.
-Delgado, Juan Manuel y Gutiérrez, Juan (Coords) (1995). Métodos y Técnicas cualitativas de investigación en Ciencias Sociales. Madrid: Síntesis.
-Corbetta, Piergiorgio (2003). Metodologías y técnicas de investigación social. Madrid: McGraw Hill/Interamericana.
-Hansen, Anders, Cottle, Simon, Negrine, Ralph, & Newbold, Chris (1998). Mass communication research methods. Londres: Macmillan.
-Gaitán, Juan Antonio y Piñuel, Jose Luis (1998). Técnicas de investigación en comunicación social. Elaboración y registro de datos. Madrid: Síntesis.
-Guía para el uso no-sexista del lenguaje. Servei de llengües, Universitat Autònoma de Barcelona.
-Jensen, Klaus Bruhn (2002). A Handbook of Media and Communication Research: Qualitative and Quantitative Methodologies. New York: Routledge.
-Kerlinger, Fred, Lee, Howard (2002). Investigación del comportamiento: Métodos de Investigación en Ciencias Sociales. México: Mc Graw-Hill., Bosch.
-Krippendorff, Klaus (1990). Metodología de análisis de contenido. Teoría y práctica. Barcelona: Paidós.
-Lindlof, Thomas (1991). "The qualitative study of media audience", en Journal of Broadcasting y Electronic media, 35 (1):23-42.
-Pink, Sara et al. (2019). Etnografia digital. Madrid: Morata.
-Ragin Charles (1987). The Comparative Method. Moving Beyond Qualitative and Quantitative Strategies. University of California Press.
-Tashakkori, Abbas y Teddlie, Charles (1998). Mixed Methodology: Combining Qualitative and Quantitative Approaches. Thousand Oaks: Sage.
-Torres-Toukoumidis, Ángel; León-Alberca, Tatiana (coords.) (2024). ComunicAI. La revolución de la Inteligencia Artificial en la Comunicación. Salamanca: Comunicación Social Ediciones y Publicaciones. ISBN: 978-84-10176-01-0.
-UNESCO. Indicadores de género para medios de comunicación: marco de indicadores para evaluar la sensibilidad en materia de género en las operaciones y contenidos mediáticos. 2014. ISBN: 978-92-3-300007-0. Disponible en: https://es.scribd.com/document/260415367/UNESCOIndicadores-de-Genero-para-Medios-de-Comunicacion
-Wimmer, Roger y Dominick, Joseph (1996). La investigación científica de los medios de comunicación. Barcelona: Bosch.
Edició de text (Word o similar)
Presentacions (Powerpoint o similar)
Full de càlcul (Excel o similar)
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 10 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |