Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Bioinformàtica / Bioinformatics | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Per realitzar aquest mòdul és necessari haver realitzat prèviament els dos mòduls obligatoris (Programming in Bioinformatics i Core Bioinformatics) i un dels mòduls optatius.
Es recomana tenir un nivell B2 d'anglès o equivalent.
El principal objectiu d'aquestes pràctiques és promoure la interacció dels estudiants amb els ambients professionals i de recerca que hi ha al seu voltant.
Durant l'estada de pràctiques, es designarà una persona de l'empresa o centre de recerca on es realitza la formació pràctica que supervisarà de prop l'estudiant.
En aquest mòdul, l'alumnat tindrà l'oportunitat de col·laborar en projectes de recerca, aplicant tot el coneixement obtingut al llarg del curs i guanyant experiència professional.
En el mòdul de pràctiques professionals també pot incloure algunes visites a centres de recerca i institucions que treballen en el camp de la bioinformàtica. L'objectiu d'aquestes visites es mostrar a l'alumnat els ambients professionals i de recerca en bioinformàtica i alguns llocs de treball que podran sol·licitar un cop hagin finalitzat el Màster en Bioinformàtica.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Supervisades | |||
Formació pràctica | 375 | 15 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Les Pràctiques professionals és un mòdul obligatori que implica 375 hores de treball per part de l'alumnat en una empresa o grup de recerca. L'alumnat pot escollir realitzar l'estada en un centre de recerca si es planteja fer recerca bàsica en un futur o realitzar l'estada en una empresa privada o hospital per desenvolupar la seva carrera en camps més aplicats.
Durant el primer semestre, la coordinació del mòdul entregarà una llista d'ofertes provinents d'empreses i institucions destinades a l'alumnat del màster de Bioinformàtica. L'alumnat podrà escollir segons les seves preferències entre els projectes disponibles al llistat ofert i la coordinadora vetllarà per la correcta comunicació entre l'alumnat i les persones responsables de les ofertes.
Si es vol fer l'estada en una empresa o grup de recerca aliè al llistat ofert, s'haurà d'entregar un resum del projecte i la informació del centre perquè una comissió pugui valorar l'idoneïtat de l'estada.
És responsabilitat de l'estudiant trobar una empresa o grup de recerca on pugui realitzar les pràctiques professionals. Un cop l'hagi trobat, ho ha de comunicar a la coordinació del mòdul i omplir el formulari necessari per elaborar el conveni entre la UAB i la institució.
La coordinació del mòdul assignarà un tutor acadèmic pertanyent a la UAB que vetlli pel correcte desenvolupament de l'estada de pràctiques de l'alumnat.
Un cop s'hagi completat i signat el formulari, l'estudiant ha d'entregar una còpia a la Gestió acadèmica de la Facultat de Biociències almenys 1 mes abans de l'inici de l'estada de pràctiques. A continuació, el personal de Gestió acadèmica es posarà en contacte tant amb l'estudiant com amb la persona responsable de la institució per a signar el conveni.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Informe de pràctiques de l'estudiant | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Informe de seguiment i avaluació del tutor | 70% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
El mòdul de Pràctiques professionales s'avaluarà amb un informe de seguiment i avaluació escrit pel tutor de recerca de l'empresa/institució (70%) i amb la qualificació de l'informe de pràctiques de l'estudiant (30%).
L'estudiant ha d'assegurar-se que el coordinador del mòdul rep els dos documents, l'informe de pràctiques i l'informe d'avaluació del tutor.
L’alumnat obtindrà la qualificació de “No avaluable” quan les activitats d’avaluació realitzades tinguin una ponderació inferior al 67% en la qualificació final.
Ús de la IA
Per a aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de suport, com la cerca bibliogràfica o d’informació, la correcció de textos o les traduccions. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable o el seu ús per a tasques en les que no se’n permet l’utilització es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
És responsabilitat de l'estudiant la cerca i consulta de la literatura requerida per realitzar les pràctiques. El tutor de recerca el pot ajudar.
Lectures recomanades:
El programari dependrà de les pràctiques realitzades per l'alumnat.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PEXTinternm) Pràctiques externes i pràcticum amb supervisió interna (màster) | 99 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PEXTm) Pràctiques externes i pràcticum (màster) | 1 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |