Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Integració Europea | OT | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Coneixements d'economia i d'integració europea.
Aquest mòdul introduirà el alumnat a les principals qüestions socials, d'economia i de política de la integració europea mitjançant un enfocament econòmic. El curs aborda qüestions econòmiques clau que sorgeixen del procés d'integració.
L'estudiant s'orientarà en el debat polític més actualitzat sobre la integració europea.
Al final, els estudiants podran aplicar i relacionar coneixements conceptuals i teòrics que sustentin el curs del procés econòmic i polític de la integració europea.
Objectius assolir un coneixement detallat de:
- la integració econòmica en l’àmbit europeu i internacional.
- les polítiques de la Unió Europea relacionades amb l'economia.
- la nova governança econòmica europea.
El mòdul s’inicia amb la teoria econòmica de la integració i la teoria de les àrees monetàries òptimes.
Segueix un anàlisi de la Unió Econòmica i Monetària Europea, del mercat interior i de la presa de decisions de les institucions europees.
En les diferents sessions d’aquest mòdul s’estudien les polítiques de la UE: des de la política de competència fins a la política de comerç exterior, passant per les polítiques internes, la política agrària, la política regional i la política social.
a) Institucions:
b) Economia:
c) Problemes socials:
d) Sostenibilitat:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Clases expositives | 108 | 4,32 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Elaboració de treballs | 44 | 1,76 | 2, 3, 4, 6 |
Participació en activitats complementàries | 20 | 0,8 | 1, 7, 8, 9 |
Seminaris | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi individual | 188 | 7,52 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
La docència del mòdul serà principalment presencial a l'aula tot que unes classes o seminaris a càrrec d'experts convidats podran ser virtuals.
La docència inclou:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació activa a classe | 10 | 0 | 0 | 7 |
Estudis de cas i altres tasques didàctiques | 30 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Examens | 50 | 0 | 0 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Presentació oral i participació en seminaris i debats | 10 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
L'assistència a la classe és obligatòria. La modalitat d'avaluació contínua requereix (i) assistir almenys al 80% de les classes i (ii) participar en totes les activitats d'avaluació.
L'opció d'avaluació única no està disponible per a aquest curs.
Intel·ligència Artificial (IA)
En aquest curs, l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) està permès exclusivament per a tasques de suport, com ara la cerca de referències o altra informació, la correcció de textos o les traduccions. L’estudiant ha d’identificar clarament quines parts han estat generades mitjançant aquesta tecnologia, especificar les eines utilitzades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i en el resultat final de l’activitat. Si l’estudiant no declara l’ús de la IA en qualsevol activitat avaluada, això es considerarà una manca d’integritat acadèmica i comportarà una penalització parcial o total en la qualificació de l’activitat.
Referència principal:
- Baldwin, R. and Ch. Wyplosz (2022): Economics of European Integration, 7th Edition, Mc Graw Hill (disponible online Biblioteques UAB)
Eines en economia:
- Burda, M. and Ch. Wyplosz (2005): Macroeconomics: A European Text, Oxford University Press.
- Feenstra, R. and A.Taylor (any edition): International Economics, Worth Publisher.
- Krugman, P., Melitz, M. and M. Obstfeld (any edition): International Economics: Theory and Policy, Addison Wesley.
Altres refèrencies
- Brunnermeier, Markus, Harold James, and Jean-Pierre Landau (2016), The Euro and the Battle of Ideas, Princeton UP.
- Celi, Giuseppe et alii (2018),, Crisis in the European Union. A Core-periphery Perspective, Routledge.
- da Costa Cabral, Nazaré (2021), The European Monetary Union after the Crisis, Routledge
- Eichengreen, Barry (2018): The Populist Temptation: Economic Grievance and Political Reaction in the Modern Era, Oxford UP.
- European Commission. Directorate General for Economic and Financial Affairs (2022), Convergence Report 2022, European Union Publications Office.
- Lechner, Frank J, and John Boli (eds.) (2020), The Globalization Reader, 6th edition, Wilwy-Blackwell.
- Wallace, Hellen, Mark A. Pollack and Alasdair R. Young (2015): Policy-Making in the European Union, 7th edition, Oxford UP.
Coneixements bàsics de programari: full de càlculs (tipus MS Excel) i tractament de text (tipus MS Word).
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Anglès | primer quadrimestre | tarda |