Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Musicologia, educació musical i interpretació de la música antiga | OT | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Cap
En acabar l’assignatura l’alumnat haurà de:
El mòdul es distribueix en tres blocs temàtics.
Bloc 1: Musicologia i Humanitats digitals (docent: Carles Badal)
Bloc 2: Recerca musical en ciències naturals i socials (docent: Gabrielle Kaufman)
Bloc 3: Nova musicologia (docent: Diego Alonso)
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Seminaris amb participació a l'aula (presencial o virtual) | 40 | 1,6 | 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Estudis de cas | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Escriptura i edició de treballs crítics sobre continguts del curs | 60 | 2,4 | 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9, 11 |
Preparació de lectures del curs | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9, 11 |
El mòdul té un format híbrid, amb una part d'exposició teòrica per part del professorat i una altra de treball conjunt a l'aula sobre casos pràctics en els es desenvoluparan els aspectes teòrics i els conceptes clau del temari.
Aquest format de seminari i la metodologia d'aprenentatge impliquen activament l'estudiant. Els continguts del curs s'adquiriran principalment mitjançant
El seguiment actiu del mòdul implica el compromís personal de preparar les lectures i el visionat dels materials que es proposin per tal de poder participar activament en la seva discussió a l'aula.
Com a curs de postgrau, el treball autònom de cada estudiant tindrà un pes específic important en la metodologia de treball. Aquest es realitzarà de manera individual i en grups col·laboratius. L'alumnat participarà també en la coavaluació dels materials generats al llarg dels seminaris.
El mòdul té oberta una aula Moodle, on es publicarà el calendari d'activitats, i els materials pedagògics.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Participació activa en les sessions de treball | 20% | 40 | 1,6 | 1, 3, 4, 6, 8, 11 |
Prova 1.1 (treballs, presentacions i/o exàmens) | 24% | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Prova 1.2 (treballs, presentacions i/o exàmens) | 24% | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Prova 2.1 (treballs, presentacions i/o exàmens) | 12% | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Prova 3.1 (treballs, presentacions i/o exàmens) | 12% | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Cada docent podrà avaluar l'alumnat mitjançant una o diverses proves (treball, presentació o exàmen) que es concretara a l'inici del curs. La nota global de cadascun dels blocs (Participació+Proves) repercutiran en la nota final en el mateix percentatge que el de les sessions impartides:
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'alumnat hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
L'entrega d'un dels treballs, o la presentació a una de les proves escrites, constarà com un acte 'presencial' en l'assignatura. Per tant, únicament quan l'estudiant no hagi dut a terme cap prova d'avaluació al llarg del curs, podrà acollir-se a la consideració de "no avaluable".
AVALUACIÓ ÚNICA:
Per a aquesta assignatura, es permet l’úsde tecnologies d’Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de suport, com ara la cerca bibliogràfica o d’informació, la correcció de textos, les traduccions i altres usos similars que el professorat pugui autoritzar expressament. En qualsevol activitat escrita, l’estudiant haurà d’identificar clarament quines parts han estat treballades amb aquesta tecnologia i especificar les eines emprades. La manca de transparència en l’ús de la IA en una activitat avaluable es considerarà una falta d’honestedat acadèmica i podrà comportar una penalització parcial o total en la qualificació de l’activitat.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevolirregularitatque pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’unacte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Beard, David and Gloag, Kenneth (ed.). Musicology: The Key Concepts. New York and London: Routledge, 2005.
Burdick, Anne; Drucker, Johanna; Lunenfeld, Peter; Presner, Todd ; Schnapp, Jeffrey. Digital_humanities. Cambridge, MA: MIT Press, 2012. (https://archive.org/details/DigitalHumanities_201701)
D'Angelo, Robin. Fragilidad blanca. Ediciones del Oriente y del Mediterráneo, 2021.
Manchado, Marisa (ed.). Música y mujeres: Género y poder. Ménades Editorial, 2019.
Marín, Miguel Angel. “Challenging the Listener: How to Change Trends in Classical Music Programming”. Resonancias, vol. 22, n° 42, 115-130, 2018. (https://investigacion.unirioja.es/documentos/5cf121312999525b985d0461)
Mikutta, C.A.; G. Maissen, A. Altorfer W. Strik i T. Koenig. “Professional musicians listen differently to music”. Neuroscience. 268, 102-111, 2014. (https://www.ibroneuroscience.org/article/S0306-4522(14)00213-9/abstract)
Müllensiefen, D.; B. Gingras, J. Musil i L. Stewart. “The Musicality of Non-Musicians: An Index for Assessing Musical Sophistication in the General Population.” PLoS ONE 9(2), 2014. (https://doi.org/10.1371/journal.pone.0089642)
National Endowment for the Arts. Officeof Research and Analysis. Why we Engage: Attending, Creating, and Performing Art. Sept 2020. (https://www.arts.gov/sites/default/files/Why-We-Engage-0920_0.pdf)
Ramos, Pilar. Feminismo y música: Introducción crítica. Narcea Ediciones, 2003.
Sloboda, J. i O’Neill, S. “Emotions in everyday listening to music”. In: Music and emotion: Theory and researched, ed. per J. Sloboda i P.N Juslin. Oxford: Oxford University Press, 2001. 415-429.
Williamon, A.; J. Ginsborg, R. Perkins, i G. Waddell. Performing Music Research: Methods in Music Education, Psychology, and Performance Science. Oxford: Oxford University Press, 2021.
LIBRE OFFICE
Programari d'ofimàtica gratuït i de codi obert. Es farà ús, particularment, de les aplicacions Base (base de dades relacionals) i Calc (full de càlcul).
https://es.libreoffice.org/descarga/libreoffice/
GEPHI
Programari gratuït i de codi obert per a la visualització de gràfics i xarxes.
https://gephi.org/
VOYANT
Programari gratuït i de codi obert per a l’anàlisi i visualització de textos.
https://voyant-tools.org/
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |