Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Anàlisi Econòmica / Economic Analysis | OT | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Sense prerequisits específics.
Aquest mòdul presenta alguns dels models teòrics i empírics més utilitzats en la macroeconomia moderna. En proporcionar fonaments teòrics sòlids, l’objectiu d’aquest mòdul és introduir l’estudiant a aplicacions frontereres en macroeconomia i finances i obrir noves línies de recerca. Els estudiants també aprendran tècniques punteres per a l’avaluació de polítiques.
Per una descripció amb més detall del contingut del temari anar a https://sites.google.com/view/idea-program/master-program .
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de teoria | 75 | 3 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Tipus: Supervisades | |||
Classes pràctiques, llistes de problemes, tutories | 25 | 1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal, estudi en grups, lectures de textes de manuals de referència i d'artícles científics | 150 | 6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
El curs constarà de sessions on el professor presenta el material i sessions dedicades específicament a la resolució de problemes. Es recomana als estudiants que formin grups d’estudi per discutir sobre tasques i lectures.
La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència a classe, llistes de problemes i altres execicis | 22% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Examen Parcial | 26% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Examen Parcial | 26% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Examen Parcial | 26% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Aquesta mòdul no preveu el sistema d’avaluatió única.
Examen parcial |
26% |
Examen parcial |
26% |
Examen parcial |
26% |
Llistes de problemes i exercicis i Assistència a classe i participació activa |
22% |
L'avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
En aquesta assignatura, no es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) en cap de les seves fases. Qualsevol treball que inclogui fragments generats amb IA serà considerat una falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
Aghion, P. and Bolton, P. (1992), “An Incomplete Contracts Approach to Financial Contracting,” Review of Economic Studies 59: 473-494.
Akerlof, G. (1970), “The Market for Lemmons, Quality Uncertainty and the Market Mechanism,” Quarterly Journal of Economics 84: 488-500.
Allen, F. and Michaely, R. (1995), “Dividend Policy,” in Handbooks of Operation Research and Management Science: Finance (ed. Jarrow, R., Maksimovic, V. and Ziemba, W.), Amsterdam: North-Holland.
Brealey, R.A. and Myers, S.C. (1997), “Principles of Corporate Finance,” New York McGraw-Hill.
Brockwell, P. J. and R. A. Davis, (2009), Time Series: Theory and Methods, Springer-Verlag: Berlin
Camacho, M., G. Pérez Quirós and H. Rodríguez Mendizábal (2013): “Mixing the Ingredients: Business cycles, Technology Shocks, Productivity Slowdown and the Great Moderation”, unpublished manuscript
Canova F. (2007), Methods for Applied Macroeconomic Research, Princeton University Press: Princeton
Christiano, L. J., M. Eichenbaum, and C. L. Evans (1999): “Monetary Policy Shocks: What Have We Learned and to What End?,” in J. B. Taylor & M. Woodford (ed.), Handbook of Macroeconomics, edition 1, volume 1, chapter 2: 65-148, Elsevier.
Cooley, T. F. and G. D. Hansen (1995): “Money and the Business Cycle,” in T. F. Cooley (ed.) Frontiers of Business Cycle Research, Princeton University Press.
Gali, J. (1999): “Technology, Employment, and the Business Cycle: Do Technology Shocks Explain Aggregate Fluctuations?” American Economic Review, 89(1): 249-271.
Hamilton J. D. (1994), Time Series Analysis, Princeton University Press: Princeton
Lutkepohl H. (2005), New Introduction to Multiple Time Series, Springer-Verlag: Berlin
Tirole, J. (2006), “The Theory of Corporate Finance,” Princeton University Press.
Referències addicionals seran proporcionades al llarg del curs.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLABm) Pràctiques de laboratori (màster) | 1 | Anglès | anual | matí-mixt |
(PLABm) Pràctiques de laboratori (màster) | 2 | Anglès | anual | matí-mixt |
(PLABm) Pràctiques de laboratori (màster) | 3 | Anglès | anual | matí-mixt |
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Anglès | anual | matí-mixt |