Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Direcció Hotelera | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha cap requisit per cursar l'assignatura.
L’assignatura introdueix l’alumnat als principis fonamentals i als paràmetres operatius implicats en la gestió eficaç de l’àrea d’allotjament dins d’un establiment hoteler. Proporciona a l’estudiantat un coneixement extens i profund de l’estructura, l’organització i les funcions clau de l’àrea d’allotjament, dotant-los de les competències i habilitats necessàries per gestionar-la de manera eficient com a divisió generadora d’ingressos essencial dins de l’empresa hotelera.
El curs analitza l’estructura interna del departament d’allotjament, amb un èmfasi especial en els aspectes organitzatius i operatius dels seus principals subdepartaments: reserves, front office (recepció i consergeria) i governança (departament de pisos). S’incideix en la gestió d’equips, l’oferta de serveis, els fluxos de treball i la coordinació departamental. L’alumnat desenvoluparà habilitats d’anàlisi i presa de decisions per garantir el bon rendiment del departament en consonància amb les expectatives de la clientela i els objectius de negoci.
En finalitzar l’assignatura, l’estudiantat haurà de ser capaç de:
Comprendre l’estructura organitzativa de l’àrea d’allotjament d’un hotel i identificar les competències, rols i responsabilitats dels principals perfils professionals implicats.
Analitzar els processos operatius i els fluxos de treball propis de l’àrea d’allotjament.
Demostrar familiaritat amb les eines de gestió i els mecanismes de control utilitzats en l’operativa hotelera.
Identificar i gestionar els canals de comunicació i col·laboració amb la resta de departaments de l’hotel.
Adaptar i aplicar procediments d’acord amb les expectatives de la clientela, la dinàmica dels equips i els recursos disponibles, amb un enfocament inclusiu i de respecte a la diversitat.
Dissenyar estratègies orientades a la millora i desenvolupament continu del departament.
Col·laborar eficaçment dins d’equips de treball departamentals en diferents tipologies d’establiments hotelers.
Implantar una gestió moderna i orientada al client en l’organització i prestació de serveis del departament.
1- L'àrea d'allotjament d'un hotel.
2- El cicle del client (guest experience journey)
3- Reserves, comercial i Revenue management
4- Recepció i consergeria
5- Pisos
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Activitats pràctiques | 20 | 0,8 | CM21, KM21, KM24, SM30 |
Classes teòriques | 65 | 2,6 | CM21, KM21, KM24, SM30 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 12 | 0,48 | CM21, KM21, KM24, SM30 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 40 | 1,6 | CM21, KM21, KM24, SM30 |
Idiomes d'impartició: català, castellà
Sessions de classes magistrals. Exposició del contingut teòric del programa de forma clara, sistemàtica i organitzada per part del professor (els alumnes tindran al CAMPUS VIRTUAL el temari basic dels temes). Es fomentarà, en tot moment, la participació de l’alumnat a l’aula; es valoraran les seves aportacions, reflexions i dubtes. Es reforçarà l’aprenentatge amb la projecció de vídeos didàctics i lectura d’articles relacionats amb el temari.
Sessions de classes pràctiques. En aquestes sessions els alumnes hauran de realitzar activitats pràctiques relacionades amb els continguts teòrics exposats a les sessions de classes magistrals. Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats pràctiques | 20% de la nota final | 4 | 0,16 | CM21, KM21, KM24, SM30 |
Examen parcial II | 30% de la nota final | 2 | 0,08 | CM21, KM21, KM24, SM30 |
Examen parcial 1 | 30% de la nota final | 2 | 0,08 | CM21, KM21, KM24, SM30 |
Treball obligatori | 20% de la nota final | 5 | 0,2 | CM21, KM21, KM24, SM30 |
Hi ha dues opcions d’avaluació:
Avaluació continuada. L’avaluació continuada consta del següent sistema:
a) La realització d'activitats pràctiques que valen un 20 % de la nota final.
b) La realització d’un treball obligatori que val un 20% de la nota final
c) La realització de dos exàmens parcials i que valdran un 30% de la nota final cadascun d’ells.
Avaluació única.L'alumnat que opti per aquest model d'avaluació haurà de realitzar el següent:
a) La realització d'activitats pràctiques que valen un 20 % de la nota final.
b) La realització d’un treball obligatori que val un 20% de la nota final
c) La realització d'un examen amb tota la matèria que val un 60% de la nota final
Dia i hora establerts, segons calendari acadèmic, a la Programació Oficial del Centre (EUTDH).
“La recuperació de l’assignatura per avaluació única serà el mateix que el de la resta d’alumnat i per presentar-se a la re-avaluació serà necessari que aquest hagi obtingut com a mínim un 3,5 en el conjunt de les evidències de les que consti l’avaluació única”.
Re-avaluació.
Per qui no hagi superatl'avauaciócontinua o l'avaluació única hi haurà un examen de recuperació i/o una recuperació parcial de la part no superada segons el cas.
Dia i hora establerts, segons calendari acadèmic, a la Programació Oficial del Centre (EUTDH).
La qualificació de l’assignatura serà NO AVALUABLE quan l’estudiant es presenti a menys de la meitat de les activitats d’avaluació i/o no es presenti a l’examen final.
Atienza Sobrino, Verónica. Procesos de gestión de departamentos del área de alojamiento Verónica Atienza Sobrino. Malaga: ICeditorial, 2012. Print.
Corral Mestas, Fernando. Manual de recepción hotelera principios y técnicas / Fernando Corral Mestas. Oviedo: Septem Ediciones, 2012. Print.
Gallego, Jesús Felipe. (2002). Gestión de hoteles: una nueva visión. Madrid: Paraninfo.
Good Housekeeping Practices in Hotels. Barcelona: Centro de Actividad Regional para la Producción Limpia, 2006. Print.
morale. “Crece inversión en Reservas Hoteleras.” Portafolio (2006): n. pag. Print.
Parrilla, Patricia. (2006). Operaciones de Recepción. Gestione las tareas administrativas de recepción de forma eficaz. Vigo: Ideas propias Editorial.
Talón, Pilar (2016). Fundamentos de Dirección Hotelera. Madrid: Editorial Síntesis.
Vaquero González, Juliana. Recepción en alojamientos : recepción y atención al cliente. Manual / Juliana Vaquero González. Madrid: Editorial CEP S.L., 2013. Print.
Villanueva López, Raúl. Organización y prestación del servicio de recepción en alojamientos Raúl Villanueva López. Antequera, Málaga: Innovación y Cualificación, 2012. Print.
Altre material de suport es facilitarà a través del campus virtual
No s'utilitza cap programari específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |