Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Enginyeria Informàtica | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
És una assignatura de primer curs i primer semestre, per tant, no hi ha prerequisits.
L'objectiu d'aquesta assignatura és oferir a l'alumnat una visió general d'un sistema informàtic mostrant els diferents nivells involucrats al programari del sistema i les eines utilitzades per desenvolupar i mantenir les aplicacions. Es farà una introducció al llenguatge scripting mitjançant l'ús de bash i Python.
Tema 1.- Introducció als Sistemes Informàtics (SW, SO, HW, virtualització)
Tema 2.- Programació scripting (bash, Python)
Tema 3.- Eines pel desenvolupament i depuració de programes (repositoris, eines de depuració, IDEs)
Tema 4.- Fonaments de SO.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Pràctiques | 12 | 0,48 | CM21, KM28, SM30 |
Problemes | 12 | 0,48 | KM24, KM28 |
Teoria | 22 | 0,88 | KM24, SM28, SM30 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi de la matèria, preparació i realització de problemes i pràctiques | 98 | 3,92 | CM21, KM24, KM28, SM30 |
L'assignatura està planificada per a la seva realització de forma presencial, si per motius aliens a la programació de l'assignatura s'hagués de canviar de metodologia docent, la docència es realitzaria de forma telepresèncial, és a dir, en sessions remotes síncrones seguint l'horari establert per la coordinació de la titulació.
Totes les sessions d'aquesta assignatura es realitzaran amb format hands-on, per tant, l'alumnat ha de venir a classe amb el seu equip personal portàtil.
Teoria: La part de teoria de l'assignatura combina sessions on s'introduiran els conceptes teòrics de la matèria amb sessions hands-on quan el temari ho permeti. El contingut detallat de cadascuna de les sessions es detallarà en la planificació de l'assignatura que es publicarà el primer dia de classe en el Campus Virtual.
Problemes: La part de problemes consisteix en analitzar i resoldre exercicis a l'aula. Les sessions dedicades a aquesta tipologia docent, així com el contingut de cada sessió, es detallarà en la planificació de l'assignatura que es publicarà el primer dia de classe en el Campus Virtual
Pràctiques: L'activitat de pràctiques consisteix en la resolució en grup d'un projecte pràctic que inclourà diferents conceptes teòrics introduïts i treballats en les sessions de teoria i problemes. Les sessions dedicades a pràctiques i el seu contingut es publicarà en el Campus Virtual de l'assignatura
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Pràctiques | 30 | 2 | 0,08 | CM21, KM28, SM30 |
Teoria/Problemes Control 1 | 35 | 2 | 0,08 | KM24, KM28, SM30 |
Teoria/Problemes Control 2 | 35 | 2 | 0,08 | KM24, KM28, SM28, SM30 |
a) Activitats d'avaluació programades
Teoria/Problemes Control 1: 35% de la nota final;
Teoria/Problemes Control 2: 35% de la nota final;
Pràctiques: 30% de la nota final;
Per a superar l'assignatura, la mitjana ponderada de les tres activitats d'avaluació ha de ser, como mínim, 5. Aquesta norma s'aplicarà sempre i quan es compleixin les següent condicions:
- La nota obtinguda en el Control 1 i Control 2 sigui com a mínim de 3,5 en cadascun d'ells i la mitja entre els dos controls sigui com a mínim 5.
- La nota de pràctiques sigui com a mínim 5.
Pel que fa referència als controls, reavaluacions i qualsevol activitat avaluable, no es permetrà l'entrada de cap alumne/a transcorreguts 5 minuts des del començament de la prova/activitat.
En cas de no superar l'assignatura, la nota numèrica de l'expedient serà el valor menor entre 4.5 i la mitjana ponderada de les notes.
b) Programació d'activitats d'avaluació
La calendarització de les activitats d'avaluació es donarà el primer dia de l'assignatura i es farà pública a través del Campus Virtual. Aquestes dates poden estar subjectes a canvis de programació per motius d'adaptació a possibles incidències; sempre s'informarà a través del campus virtual sobre aquests canvis ja que s'entén que és el mecanisme habitual d'intercanvi d'informació entreprofessorat i alumnat.
c) Procés de Recuperació:
Aquells/es estudiants/es que, tot i fer l'avaluaciócontinuada, no hagin assolit el mínim necessari per superar l'assignatura, tindran opció a una recuperació de tota la part de Teoria/Problemes en un examen únic. La nota màxima que es pot assolir en aquest examen és de 7, per tant, aquesta serà la qualificació màxima que es pot assolir en la part de Teoria/Problemes fent la recuperació. La part de Pràctiques, atesa la seva naturalesa, no es pot recuperar.
d) Procediment de revisió de les qualificacions
Per a cada activitat d'avaluació, s'indicarà un lloc, data i hora de revisió en que l'alumnat podrà revisar l'activitat amb el professorat. Si l'alumne/a no es presenta a aquesta revisió, no es revisarà posteriorment aquesta activitat.
e) Qualificacions
Matrícula d'Honor: Un/a alumne/a podrà obtenir la qualificació de Matrícula d'Honor sempre i quan la nota final de l'assignatura sigui 9 o superior i tenint en compte el percentatge màxim de Matrícules d'Honor que es poden atorgar segons la normativa de la UAB.
Atès que la metodologia d'avaluació és continuada, el fet que es faci qualsevol lliurament d'alguna evidència avaluable (exercici de problemes, control, pràctiques...) s'interpreta com a voluntat expressa de presentar-se a l'assignatura i per tant de ser avaluat/da amb una nota diferent de No Avaluable (NA). Una qualificació de NA només es pot obtenir en no lliurar cap evidència avaluable en tot el curs.
La nota final d'una assignatura s'arrodonirà al nombre sencer més proper quan estigui a una dècima d'un valor que comporti un canvi a una qualificació qualitativa superior.
d) Irregularitats per part de l'estudiant, còpia i plagi
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, les irregularitats comeses per un/a estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació en una activitat avaluable es qualificaran amb un zero (0). Les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables. Si és necessari superar qualsevol d'aquestes activitats d'avaluació per aprovar l'assignatura, aquesta assignatura quedarà suspesa directament, sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs. Aquestes irregularitats inclouen, entre d'altres:
Per a aquesta assignatura, es permet l’ús de tecnologies d’Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de suport, com la cerca bibliogràfica o d’informació, la correcció de textos o les traduccions. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió critica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat
La nota numèrica de l'expedient serà el valor menor entre 3.0 i la mitjana ponderada de les notes en cas que el o la estudiant hagi comès irregularitats en un acte d'avaluació (i per tant no serà possible l'aprovat per compensació).
En resum: copiar, deixar copiar o plagiar (o l'intent de) en qualsevol de les activitats d'avaluació equival a un SUSPENS, no compensable i sense convalidacions de parts de l'assignatura en cursos posteriors.
g) Avaluació de l'alumnat repetidor
No es preveu una avaluació diferent per l'alumnat repetidor.
g) Avaluació única
Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única.
Material de l'assignatura: Campus Virtual
"Linux BASH programming Cookbook". System Code Geeks. eBook disponible en https://tecmint.tradepub.com/free/w_syst05/
Documentació oficial de Python, https://www.python.org/doc/
"Pro Git". Scott Chacon, Ben Straub. Apress 2014. eBook disponible a https://git-scm.com/book/es/v2
"Introduction to Linux - A Hands on Guide". Machtelt Garrels. eBook disponible a https://linuxquestions.tradepub.com/free/w_mach01/
"Ubuntu Desktop Guide". Disponible a https://help.ubuntu.com/stable/ubuntu-help/index.html.en
"Open Nebula documentation", https://opennebula.io/docs/
VirtualBox (virtualbox.org)
Ubuntu (ubuntu.com)
Python (https://www.python.org/)
Git (https://git-scm.com/)
Programari GNU (https://www.gnu.org/)
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 411 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 412 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 431 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 432 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 451 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 411 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 412 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 413 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 414 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 415 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 416 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 417 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 418 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 419 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 420 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |