Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Turisme | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No n'hi ha.
Aquest curs té com a objectiu principal fomentar la creativitat i la capacitat innovadora de l’estudiantat, tant a nivell personal com aplicat al sector turístic. Per assolir aquest propòsit, el curs es divideix en dues parts diferenciades:
1. Innovació i Creativitat Personal
En continuïtat amb l’assignatura de Competències Digitals i de Comunicació en Turisme, es treballarà el desenvolupament personal de la creativitat. Es proposaran activitats orientades a explorar els interessos, les habilitats i el pensament creatiu dels estudiants, amb la finalitat de potenciar la seva capacitat per generar idees originals, resoldre problemes de manera innovadora i expressar-se de manera creativa.
2. Innovació i Creativitat en el Sector Turístic
Aquesta segona part se centrarà en l’aplicació de la creativitat i la innovació a diferents àmbits del sector turístic. Es treballarà en quatre àrees específiques: Hotels, Intermediació, Gestió Cultural i Gestió d’Esdeveniments.
En cada àmbit s’abordaran coneixements i models d’innovació, combinats amb activitats pràctiques que permetin a l’estudiantat desenvolupar propostes creatives i aplicables, fomentant així una visió crítica i transformadora del sector.
En finalitzar el curs, l’estudiantat haurà de ser capaç de:
Tema 1- Innovació i Creativitat personal
Tema 2- Innovació i Creativitat en Gestió Hotelera i Allotjament.
Tema 3- Innovació i Creativitat en el Sector de la Intermediació.
Tema 4- Innovació i Creativitat en la Gestió del Turisme Cultural.
Tema 5- Innovació i Creativitat en la Gestió d'Esdeveniments.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Activitats d'Innovació i Creativitat del Sector | 47 | 1,88 | CM28, KM30, KM31, SM41, SM42 |
Tipus: Supervisades | |||
Activitats d'Innovació i Creativitat Personal | 42 | 1,68 | CM28, CM29, KM30, KM31, SM42 |
Tipus: Autònomes | |||
Casos pràctics | 25 | 1 |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats d'Innovació i Creativitat del Sector | 30% | 16 | 0,64 | CM30, KM30, KM31 |
Activitats d'Innovació i Creativitat Personal | 30% | 16 | 0,64 | CM28, CM29 |
Exàmens | 40% | 4 | 0,16 | SM41, SM42 |
AVALUACIÓ CONTÍNUA
30% de la nota del curs serà assistència i participació activa a les activitats d’Innovació i Creativitat Personal
30% de la nota del curs serà assistència i participació activa a les activitats pràctiques de cada una de les seccions d’Innovació i Creativitat al sector.
40% Exàmens corresponents a les sessions d’Innovació i creativitat al sector (Hotels, Intermediació, Esdeveniments i Gestió Cultural), a repartir en funció de la temporalització de la docència prevista.
Normes d’assistència:
Aquesta és una assignatura en gran part experiencial, pel que és imprescindible assistir a classe per a poder-la superar.
- Serà obligatòria l’assistència al 80% de les hores dedicades a la Innovació i Creativitat Personal. Per tant, 14 hores de les 16 destinades a aquestes activitats. La qualificació d’aquesta part es distribuirà en un 20% Assistència i un 80% participació activa.
- Serà obligatòria l’assistència al 80% de les hores dedicades a la Innovació i Creativitat del sector (de cada una de les seves parts). Per tant serà obligatori assistir a 10 de les 12 hores destinades a cada sector. La qualificació d’aquesta part es distribuirà en un 20% Assistència i un 80% participació activa.
- La no assistència a classe, per tal de no ser computada com absència, ha de ser per una causa justificada. S’entén per causa justificada l’assistència a una altra activitat docent obligatòria del centre o a una urgència mèdica degudament justificada (caldrà aportar l’original del document proporcionat pel facultatiu/va o pel centre que hagi atès a l’estudiant, signat i segellat).
- La qualificació mitjana total dels parcials d’Innovació i creativitat del sector ha de ser com a mínim un 5 per poder fer mitjana amb la resta d’activitats del curs.
- No es requereix qualificació mínima per assistir a l’examen de Recuperació, però sí que serà obligatori haver assistit a l’Examen Final per poder fer la Recuperació.
AVALUACIÓ ÚNICA
No existeix aquesta possibilitat en aquesta assignatura.
RECUPERACIÓ
- Prevista per aquells estudiants que no han superat l’Avaluació Contínua (que inclou assistència i participació a les activitats i exàmens de les diferents parts).
- La recuperació d’Innovació i Creativitat del Sector es farà a través d’un o diversos exàmens, podent-se recuperar independentment les parts suspeses.
- Pel que fa a la recuperació d’Innovació i Creativitat personal es recuperarà mitjançant un Treball o tasques a determinar pel professorat responsable.
Bastidas Manzano, A.B. y Casado Aranda, L.A. (2023): Innovación Aplicada en el sector turístico. Pirámide. Madrid
Bayón Mariné, F. i Martín Rojo, I. (2004): Operaciones y Procesos de producción en el sector turístico, Madrid: Editorial Síntesis.
Cerra, Javier ; Dorado, José A. ; Estepa, Diego ; Garcia, Pedro E. (1.997): Gestión de Producción de Alojamientos Turísticos – Col·lecció "Gestión Turística" ; Ed. Síntesis.
Cooper, C. (2016): Essentials of tourism. Editorial Pearson.
Fletcher, J. y Fyall, A. (2013): Tourism, principles and practice. Editorial Pearson.
Gordini, M.A. et al. (2021). The Routledge companion to international hospitality management. New York & London: Routdedge.
Hall, C.Michael and Williams, Allan M. (2020): Tourism and Innovation. Routledge
Olmos Juárez, L. i García Cebrián, R. (2016): Estructura del mercado turístico, Madrid: Ediciones Paraninfo.
No n'hi ha.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |