Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Turisme | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Cap
L’assignatura té com a objectiu principal desenvolupar les competències digitals i comunicatives necessàries per dissenyar, analitzar i presentar projectes acadèmics i professionals vinculats al sector turístic i hoteler, amb una mirada crítica, sostenible i inclusiva. L’alumnat:
Prendrà consciència del seu estil comunicatiu, de les seves habilitats interpersonals i de la importància del treball intercultural en entorns professionals.
Adquirirà coneixements bàsics sobre metodologies de recerca i sobre l’ús d’eines digitals aplicades a la recerca acadèmica, com ara Mendeley o Google Scholar.
Desenvoluparà habilitats pràctiques en l’ús de Microsoft Word, Excel, PowerPoint, Canva i altres eines per a l’elaboració de presentacions i la visualització de dades.
Integrarà fonts d’informació fiables, sistemes de citació, gestió bibliogràfica i eines d’organització del treball acadèmic, aplicant criteris d’ètica, traçabilitat i rigor científic.
Utilitzarà de manera crítica i responsable eines d’intel·ligència artificial generativa com a suport als processos de recerca i creació de continguts.
Dissenyarà presentacions professionals i desenvoluparàuna identitat digital bàsica a través de la creació de pàgines web i perfils en xarxes socials vinculats al sector turístic.
Aplicarà els coneixements adquirits en un projecte transversal compartit amb l’assignatura Fonaments del Turisme i del Sector Hoteler, integrant competències de recerca i ús d’eines digitals amb un enfocament responsable, igualitari i sostenible.
Estil comunicatiu personal i interpersonal.
Habilitats per al treball en equip i la interculturalitat.
Dinàmiques d’autoconeixement i comunicació conscient.
Pràctiques orals: presentacions, argumentació i escolta activa.
Introducció al treball acadèmic universitari.
Fonts d’informació i tipus de documents.
Criteris de fiabilitat i traçabilitat.
Gestió bibliogràfica (estils de citació, referències, ús de Mendeley).
Ètica en la recerca: plagi, drets d’autor i ús de la IA.
Introducció a l’escriptura acadèmica i estructura de treballs.
Microsoft Excel: fórmules, funcions, gràfics, taules de dades i estadístiques simples.
Microsoft Excel (nivell avançat): ús de funcions i creació de taules dinàmiques.
Microsoft PowerPoint i Canva: disseny visual, storytelling i presentació de projectes.
Intel·ligència artificial generativa: usos, riscos i bones pràctiques.
Creació bàsica de pàgines web i perfils a xarxes socials professionals.
Aplicació d’eines en projectes vinculats al sector turístic i hoteler.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessions Eines comunicatives | 25 | 1 | CM08, CM09 |
Sessions teòriques | 55 | 2,2 | CM08, CM09, KM10, KM11, SM14, SM15, SM16 |
Tipus: Supervisades | |||
Resoldre exercicis i problemes | 16 | 0,64 | CM08, CM09, KM11, SM14, SM15 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi autònom | 16 | 0,64 | CM08, CM09, KM10, KM11, SM14, SM15, SM16 |
Recerca | 16 | 0,64 | CM08, KM11, SM14, SM16 |
L’assignatura combina tres mètodes principals d’ensenyament i aprenentatge:
1️⃣ Sessions teòriques i participatives
Durant les classes s’introduiran conceptes clau de comunicació, eines digitals i mètodes de recerca. Es fomentarà la participació activa de l’alumnat mitjançant exercicis pràctics, reflexió crítica i anàlisi de casos vinculats al sector turístic i hoteler.
2️⃣ Tallers digitals i sessions pràctiques
Aquestes sessions permetran aplicar els coneixements adquirits mitjançant l’ús guiat de programes com Word, Excel, PowerPoint/Canva i eines de cerca i gestió bibliogràfica. Es realitzaran exercicis i tasques individuals o en grup vinculades al projecte transversal compartit amb l’assignatura de Fonaments del Turisme i del Sector Hoteler.
3️⃣ Treball autònom i ús del Campus Virtual
El Campus Virtual s’utilitzarà com a espai de seguiment i acompanyament. Es posarà a disposició de l’alumnat tot el material necessari (recursos, activitats, rúbriques). Cada estudiant haurà de gestionar el seu temps per resoldre les tasques proposades i desenvolupar el projecte final integrador.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Eines Comunicatives | 25% | 12 | 0,48 | CM08, CM09 |
Examen parcial 1 | 25% | 2 | 0,08 | CM08, CM09, KM10, KM11 |
Examen parcial 2 | 25% | 2 | 0,08 | SM14, SM15, SM16 |
Tasques pràctiques a l'aula | 10% | 2 | 0,08 | CM08, CM09, KM10, KM11, SM14, SM15, SM16 |
Treball final i presentació | 15% | 4 | 0,16 | CM08, CM09, KM11, SM14, SM16 |
L’alumnat pot escollir entre avaluació contínua o avaluació única.
A) Avaluació contínua
Es basa en tres blocs d’activitats:
Exàmens parcials d’habilitats informàtiques (25% + 25%)
Dues proves pràctiques sobre ús de Word, Excel, PowerPoint/Canva, càlcul i representació de dades. Cal obtenir una nota mínima de 4 en cada part per fer mitjana.
Tasques pràctiques a l’aula (10%)
Activitats aplicades que complementen el desenvolupament d’habilitats digitals i de recerca a classe.
Treball transversal compartit amb Fonaments del Turisme i del Sector Hoteler (15%)
Es valorarà l’aplicació d’eines digitals i instruments de recerca en el desenvolupament del projecte conjunt.
Bloc Eines Comunicatives (25%)
Participació obligatòria a les sessions específiques (es permet fins a un 10% d’absències), lliurament i presentació de les activitats del bloc.
B) Avaluació única
L’alumnat haurà de realitzar un examen pràctic final que inclogui:
Aplicació d’habilitats informàtiques
Eines de recerca
Elements clau del bloc comunicatiu
C) Recuperació
Per accedir a la reavaluació no es requereix cap nota mínima. L’única condició és haver-se presentat a l’examen final de la/les part(s) suspesa/es. Es farà mitjançant prova pràctica o tasques complementàries.
No Avaluable
La qualificació de l’assignatura serà NO AVALUABLE quan l’estudiant no participi en almenys la meitat de les activitats d’avaluació i/o no es presenti a l’examen final.
Microsoft Word, Excel i PowerPoint (Office 365)
Canva
Copilot
ChatGPT
Mendeley
Google Scholar
Wix.com
Notion
About.me
Biblioteca digital UAB https://biblioteca.uab.cat
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |