Logo UAB

Introducció a la Programació

Codi: 107738 Crèdits: 6
2025/2026
Titulació Tipus Curs
Comunicació Interactiva FB 1

Professor/a de contacte

Nom:
Juan Carlos Sebastián Pérez
Correu electrònic:
juancarlos.sebastian@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

Es recomana haver superat l'assignatura d'introducció a l'algoritmica


Objectius

1. Aprendre els llenguatges de programació generals

2. Apendre a programar en python


Resultats d'aprenentatge

  1. CM09 (Competència) Aplicar els principis de l'algorísmica i la programació a propostes de projectes comunicatius interactius en el marc d'un exercici professional sensible als problemes i reptes socials.
  2. CM10 (Competència) Dissenyar projectes comunicatius interactius amb el llenguatge de programació Python d'acord amb els principis de responsabilitat ètica i respecte vers els drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics.
  3. CM11 (Competència) Funcionar de manera autònoma amb iniciativa i proactivitat en la creació i el desenvolupament d'aplicacions amb el llenguatge de programació Python en l'àmbit de la comunicació interactiva.
  4. CM11 (Competència) Funcionar de manera autònoma amb iniciativa i proactivitat en la creació i el desenvolupament d'aplicacions amb el llenguatge de programació Python en l'àmbit de la comunicació interactiva.
  5. KM08 (Coneixement) Identificar els aspectes específics d'un sistema d'informació respecte de la seva arquitectura, protocols, sistemes d'emmagatzematge, llenguatges, prestacions i aplicacions.
  6. KM08 (Coneixement) Identificar els aspectes específics d'un sistema d'informació respecte de la seva arquitectura, protocols, sistemes d'emmagatzematge, llenguatges, prestacions i aplicacions.
  7. KM09 (Coneixement) Distingir els conceptes més complexos de programació en Python.
  8. KM09 (Coneixement) Distingir els conceptes més complexos de programació en Python.
  9. SM08 (Habilitat) Fer servir els principis de programació per convertir un problema concret en un programa que el resolgui.
  10. SM10 (Habilitat) Fer servir el llenguatge de programació Python en projectes comunicatius interactius.
  11. SM10 (Habilitat) Fer servir el llenguatge de programació Python en projectes comunicatius interactius.
  12. SM10 (Habilitat) Fer servir el llenguatge de programació Python en projectes comunicatius interactius.
  13. SM10 (Habilitat) Fer servir el llenguatge de programació Python en projectes comunicatius interactius.

Continguts

1. Introducció a la programació

2. Programació en python

    2.1  Sentències condicionals, repetitives...

    2.2 Estructures de dades


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes magistrals 30 1,2 CM09, CM10, CM11, KM08, KM09, SM08, SM10
Exercicis 25 1 CM09, CM10, CM11, KM08, KM09, SM08, SM10
Pràctiques 35 1,4 KM09, SM08, SM10

Nota: El contingut de l’assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la
perspectiva de gènere i amb l’ús del llenguatge inclusiu.

 

El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de
presentació de l'assignatura i estarà també disponible al Campus Virtual de l’assignatura,
on l’alumnat podrà trobar els diversos materials docents i tota la informació necessària
per l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per motius
de força major segons les autoritats competents, el professorat informarà dels canvis que
es produiran en la programació de l'assignatura i en les metodologies docents.

 

 

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Assistència i atenció a les classes 10% 10 0,4 CM09, CM10, CM11, KM08, KM09, SM08, SM10
Entrega de treballs 20% 20 0,8 CM09, CM10, CM11, KM08, KM09, SM08, SM10
Examens teòrics 50% 10 0,4 CM09, CM10, CM11, KM08, KM09, SM08, SM10
Realització de pràctiques 20% 20 0,8 KM09, SM08, SM10

En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació
significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte
d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que
es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la
qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.

L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt
d’activitats, el pes de les quals sigui d’un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de
l’assignatura.

Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d’avaluació única.

En aquesta assignatura, no es permet l'ús de tecnologies d'Inteŀligència Artificial (IA) en
cap de les seves fases. Qualsevol treball que inclogui fragments generats amb IA serà
considerat una falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o
total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.


Bibliografia

https://pythoninstitute.org/

https://www.python.org/


Programari

Visual Studio Code


Grups i idiomes de l'assignatura

La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(PAUL) Pràctiques d'aula 1 Espanyol segon quadrimestre tarda
(PLAB) Pràctiques de laboratori 1 Espanyol segon quadrimestre tarda
(PLAB) Pràctiques de laboratori 2 Espanyol segon quadrimestre tarda
(TE) Teoria 1 Espanyol segon quadrimestre tarda