Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Comunicació Interactiva | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana a l'alumnat un nivell d'anglès de B1-B2 per completar el curs amb èxit.
L’objectiu principal d’aquest curs és millorar la capacitat dels estudiants per analitzar i produir textos escrits i orals en anglès en relació al camp de la comunicació interactiva. Pretén reforçar la confiança i la competència de l'alumnat a l’hora d’expressar-se.
Al final del curs, els estudiants comprendran les característiques clau de diversos models textuals i aplicaran aquest coneixement per crear textos escrits i orals en anglès que siguin clars i coherents.
Avaluar la importància, influència i valor de la llengua anglesa en el camp de les comunicacions interactives globals.
Identificar diversos tipus de contingut de comunicació interactiva i els tipus de textos associats, el seu públic objectiu i la finalitat desitjada.
Produir textos escrits ben organitzats, coherents i que comuniquin de manera eficaç el missatge desitjat, utilitzant un ventall de lèxic i estructures gramaticals adequades i precises.
Produir textos orals ben organitzats, coherents i que comuniquin de manera eficaç el missatge desitjat, utilitzant un ventall de lèxic i estructures gramaticals adequades i precises.
Dissenyar i fer una presentació oral davant d’un públic sobre un tema relacionat amb el camp escollit.
Respondre de manera eficaç a preguntes sobre una presentació pròpia per afavorir la comprensió del qui formula la pregunta.
Especular sobre innovacions i avenços en tecnologia i comunicacions mitjançant l’ús de diversos recursos lingüístics.
Participar en intercanvis en línia entre diversos participants, enllaçant de manera efectiva les pròpies intervencions amb les anteriors del fil.
Demostrar la capacitat d’aplicar les anomenades ‘habilitats toves’ necessàries per a l’educació a nivell universitari i per a l’ocupació futura (per exemple, col·laboració i treball en equip, pensament crític, autogestió, lideratge).
Comunicar-se fent servir un llenguatge que no sigui sexista, innecessàriament específic en termes de gènere ni discriminatori de cap manera.
Tema 1. Identity: Explorar com la nostra personalitat, caràcter i preferències es veuen condicionats pel món que ens envolta, les xarxes socials i les nostres interaccions, tant en línia com fora de línia.
Tema 2. Different Worlds: Endinsar-se en diversos mons digitals com els videojocs i la realitat virtual. Analitzar com poden afectar positivament i negativament les nostres vides, i com desenvolupar arguments a favor i en contra del seu ús.
Tema 3. Always Connected: Explorar com les nostres interaccions i comunitats en línia influeixen en les nostres idees i comportaments, i com podem comunicar-nos de manera més eficaç en el món digital.
Tema 4. Presenting with Confidence: Aprendre recursos lingüístics per a presentacions orals; dissenyar i realitzar una presentació oral estructurada davant dels teus companys que sigui eficaç segons l’objectiu de la tasca, el públic i el context.
Tema 5. Getting It Right: Explorar com comunicar-te utilitzant un llenguatge que no sigui sexista, innecessàriament específic quant al gènere o discriminatori. Estudiar com utilitzar la intel·ligència artificial de manera ètica en la creació de continguts i en les comunicacions.
Nota: El contingut de l’assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere i amb l’ús del llenguatge inclusiu.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòrico-pràctiques | 15 | 0,6 | CM05, KM04, SM04, SM05, SM06 |
Tipus: Supervisades | |||
Seminaris | 33 | 1,32 | CM05, KM04, SM04, SM05, SM06 |
Treball en grup | 20 | 0,8 | CM05, KM04, SM04, SM05, SM06 |
Tutories | 5 | 0,2 | SM04, SM06 |
Tipus: Autònomes | |||
Tasques pràctiques i estudi personal | 57 | 2,28 | CM05, KM04, SM04, SM05, SM06 |
La metodologia d'aquesta assignatura inclou classes teòrico-pràctiques, seminaris, tutories, treballs en grups i individuals i estudi personal.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 40% | 3 | 0,12 | CM05, KM04, SM04, SM05, SM06 |
Participació activa a classe | 10% | 4 | 0,16 | SM04, SM06 |
Presentació oral | 25% | 5 | 0,2 | CM05, KM04, SM04, SM06 |
Treball escrit | 25% | 8 | 0,32 | SM04, SM06 |
Avaluació
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o la professora informarà l’alumnat (Campus Virtual) del procediment i la data de revisió de les qualificacions.
L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi acomplert més d'un 25% de les activitats d’avaluació.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat (plagi, copiar en un examen, ús inadequat de la IA) que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Per a aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament quan el docent ho indiqui. L’alumnat haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
Recuperació
Només podrà optar a la recuperació aquell alumnat que hagi completat íntegrament l'avaluació i que tingui una nota mitjana global superior a 3,5.
No es permet optar a la recuperació per millorar una nota ja aprovada.
La recuperació consistirà en un examen (listening, reading, writing, speaking, lexis & grammar).
Avaluació única
Els estudiants que optin per aquest tipus d'avaluació hauran de fer les tres proves següents el mateix dia:
- un examen (listening, reading, writing, speaking, lexis & grammar) (50%)
- un assaig escrit sobre un temade l'assignatura (25%)
- una presentació oral sobre un tema de l'assignatura (25%)
S’aplicarà el mateix sistema de recuperació que per l’avaluació continuada.
No cal que l'alumnat compri cap llibre. Es proporcionaran materials digitals i fotocòpies.
Bibliografia:
CERAMMELLA, Nick and LEE, Elizabeth (2008) Cambridge English for the Media. Cambridge University Press.
CLARE, Antonia; WILSON, (2022) Speakout B2 3rd Edition. Student’s Book, Pearson Education
DAY, Jessie (2013) Line Color Form: The Language of Art and Design. Allworth.
HOSTETLER, Michael J. and KAHL, Mary, L. (2024) Advanced Publish Speaking. A Leader's Guide. Routledge.
LEHMANN, Whitney, (2023) Social Media Theory and Communications Practice. Routledge
MURPHY, Raymond, (2019) English Grammar in Use, 5th Edition. Cambridge University Press & Assessment
Recursos digitals:
Oxford Learner’s Dictionary:
https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/
Cambridge Thesaurus:
https://dictionary.cambridge.org/thesaurus/
Youglish (listen to native speakers saying specific words to improve your pronunciation)
Flo-joe Word Bank (daily vocabulary exercises):
https://www.flo-joe.co.uk/fce/students/wordbank/
BBC Learning English (general):
https://www.bbc.co.uk/learningenglish/
BBC Learning English: 6-minute podcasts with quizzes and transcripts:
https://www.bbc.co.uk/learningenglish/english/features/6-minute-english
British Council:
https://learnenglish.britishcouncil.org/vocabulary/b1-b2-vocabulary
OFIMÀTICA
* Word
* Powerpoint
IMATGE - EDICIÓ DE VÍDEO I AUDIO - POSTPRODUCCIÓ
* Da Vinci / Premiere / Final Cut
* Affinity Photo / Photoshop
* Audacity / Audition
ARQUITECTURA DE LA INFORMACIÓ
* Miro
https://miro.com/
* Canva
https://www.canva.com/
* Figma
https://www.figma.com/
PROTOTIPATGE – EDITORS MULTIMÈDIA
* Wordpress (plugin H5P)
* Klynt
http://klynt.net/
* Metaverse
https://studio.gometa.io/landing
* Genial.ly
https://genial.ly/es/
* Wix
https://www.wix.com/
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 1 | Anglès | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 2 | Anglès | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 1 | Anglès | primer quadrimestre | tarda |