Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Empresa i Tecnologia | OP | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
La docència de l’assignatura s’impartirà tenint en compte la perspectiva dels Objectius de Desenvolupament Sostenible.
Aquesta assignatura ofereix una anàlisi sociològica d’algunes de les tendències més importants de les societats contemporànies: innovació tecnològica, globalització, evolució dels mercats laborals i desigualtats socials. Es posa un èmfasi especial en aquests fenòmens en relació amb el desenvolupament de les economies digitals.
Tema 1. Condicions de la innovació tecnològica i els seus impactes socials
Tema 2. Globalització i cadenes globals de valor
Tema 3. L'evolució dels mercats laborals
Tema 4. La persistència de les desigualtats
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Clases teóricas | 33 | 1,32 | CM26 |
Classes pràctiques | 20 | 0,8 | CM26 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 10,5 | 0,42 | CM26 |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació dels seminaris | 31,5 | 1,26 | CM26 |
Treball individual. Anàlisi i estudi de lectures | 55 | 2,2 | CM26 |
La metodologia docent combina sessions teòriques amb debats a classe, per una banda, i seminaris pràctics, per l'altre. Els curs es composa de temes de teoria que s’explicaran en classe magistral dimecres i divendres així com de sessions de seminari pràctic que tindran lloc només els dimecres.
Important: cada tema de la part teòrica requereix la lectura obligatòria d’un text que estarà penjat com a dossier de lectures al campus virtual, i que serà de contingut avaluable.
Els seminaris pràctics seran un espai de diàleg sobre la matèria del curs a partir de materials diversos que estaran penjats al campus virtual: textos, anàlisi de casos, cinefòrums. A més, seran l’espai on es podrà treballar, compartir i supervisar el treball grupal del curs.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assaig individual | 20% | 0 | 0 | CM26 |
Pòster | 50% | 0 | 0 | CM26 |
Qüestionaris en línia | 30% | 0 | 0 | CM26 |
Avaluació continua
L’avaluació continuada consta de tres elements: un treball grupal en format pòster que s'exposarà en classe, uns qüestionaris en línia sobre les sessions teòriques, i un assaig final.
— Pòster col·lectiu sobre una innovació (50% de la nota final). És obligatori lliurar el treball per aprovar l’assignatura. Cada grup haurà de fer una presentació oral del seu treball que comptarà un 20% de la nota final, sent el 30% restant el document del pòster en la seva versió definitiva.
— Qüestionaris en línia sobre les lectures obligatòries (30% de la nota final). Estaran habilitats al Campus Virtual i es realitzaran a classe en acabar cada tema.
— Assaig (20% de la nota final). Les pautes per aquest treball estaran penjades al Campus Virtual.
L’alumnat serà avaluable sempre que hagi realitzat un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l’assignatura. Si el valor de les activitats realitzades no arriba a aquest llindar, el professor/a de l’assignatura pot considerar l’estudiant com a "no avaluable".
Un alumne que copiï o intenti copiar a un examen tindrà un 0 en l'assignatura i perdrà el dret a la re-avaluació. Un alumne que presenti una pràctica en el que hi hagi indicis de plagi o que no pugui justificar els arguments de la seva pràctica obtindrà un 0 i rebrà una advertència. En cas de reiteració de la conducta, l'alumne suspendrà l'assignatura (0) i perdrà el dret a la recuperació.
Ús de la IA
Ús restringit: “Per a aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de suport, com la cerca bibliogràfica o d’informació o la correcció de textos. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
Reavaluació
La reavaluació consta de dos elements:
— Un nou qüestionari en línia sobre les lectures obligatòries (30% de la nota final).
— Assaig (70% de la nota final). Es valorarà la capacitat per incorporar continguts i conceptes de les sessions teòriques. Les pautes s’indicaran als alumnes interessats.
Avaluació única
[Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d’avaluació única. Els alumnes que estiguin fent pràctiques incompatibles amb l'horari de l'assignatura hauràn d'acreditar-les degudament i hauràn de parlar amb el coordinador de grau i el professor de l'assignatura per trobar solució]
Nota prèvia: La bibliografia de lectura obligatòria, i per tant de contingut avaluable, estarà compilada en un dossier de lectures accessible a través del campus virtual.
Per a una millor comprensió dels conceptes presentats a classe, es pot recórrer a la bibliografia següent:
No hi ha programari específic.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |