Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Empresa i Tecnologia | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Tot i que no és obligatori, es recomana haver cursat prèviament les assignatures 104609 - Gestió per processos i 102148-Introducció als sistemes d'informació. En el seu defecte, és important tenir clars els conceptes següents:
És molt important haver fet pràctiques amb SAP prèviament. Aquells que no ho hagin fet disposaran de material durant els primers dies de classe per poder tindre una mínima base. No complir aquest requisit pot comportar l'exclusió de les pràctiques.
Els sistemes d'informació en l'empresa i les tecnologies que els suporten s'interrelacionen amb les diverses àrees funcionals (producció, recursos humans, comptabilitat, finances i màrqueting) i doten l'organització d'una flexibilitat i capacitat de resposta vital per la seva competitivitat. Per això, és necessari formar professionals amb coneixements empresarials i econòmics que, no només dominin els processos tecnològics de la gestió de la informació a les organitzacions, sinó que també siguin capaços d'integrar aquests coneixements per ajudar a l'organització a assolir els seus objectius i missions, millorant el control de gestió; la qualitat i quantitat d'informació disponible per a la presa de decisions; i formulant noves propostes de generació de valor.
Per tant, l'objectiu bàsic de l'assignatura és donar una visió molt clara del paper que juguen els ERP's en la gestió empresarial, com aporten valor al negoci, quines són les dificultats més habituals en la seva implementació i com millorar les probabilitats que sigui realment un èxit.
1. Estructura i Tipologia dels ERP ((Enterprise Resource Planning)
2. Principals solucions existents al mercat
3. Implementació d'un ERP
4. Operació i manteniment del ERP
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals, casos i seminaris | 29,5 | 1,18 | CM23, CM24, KM21, KM23, KM26 |
Pràctiques d'aula | 10 | 0,4 | KM21, KM23, KM26 |
Pràctiques Laboratori (SAP) | 10 | 0,4 | KM21, KM23, KM26 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 15 | 0,6 | CM23, CM24, KM21, KM23, KM26 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 51,5 | 2,06 | CM23, CM24, KM21, KM23, KM26 |
Redacció de treballs i preparació de casos | 31 | 1,24 | CM23, CM24, KM21, KM23, KM26 |
Relació professors-alumnes
La informació general i rellevant de l'assignatura que detalli els continguts de la guia docent, com per exemple dates i condicions dels lliuraments de treballs, es publicara al campus virtual (o lloc equivalent) i pot estar subjecte a canvis de programació per motius d'adaptació a possibles incidències; sempre s'informarà al campus virtual sobre aquests canvis ja que s'entén que el campus virtual és el mecanisme habitual d'intercanvi d'informació entre professor i estudiant.
Idiomes
Les classes es faran majoritàriament en català o castellà tot i que és molt habitual la aparició de termes en anglès. El material escrit o de suport a l'assignatura (apunts, bibliografia, referències o fins i tot enunciats de pràctiques, exercicis o casos) es pot facilitar tant en català o castellà com en anglès i en aquest cas l'ús de la llengua anglesa pot ser no excepcional sinó habitual. La prova final i la reavaluació estaran redactades en català o castellà. Les respostes a les proves i els exercicis es poden entregar (i si s'escau presentar) indistintament en català, castellà o anglès.
Treball en equip
Durant el curs es fomentarà el treball en equip i l'intercanvi col·laboratiu d'informació i d'eines per a la resolució de problemes. No obstant, el procés final d'aprenentatge ha de ser individual, posat de relleu per l'activitat autònoma de cada estudiant, que haurà de complementar i enriquir el treball iniciat a les sessions dirigides del curs. L'activitat supervisada, al voltant de tutories reglades i consultes esporàdiques efectuades durant el curs, és igualment una eina imprescindible en l'adquisició dels coneixementsque proporciona l'assignatura.
Classes magistrals, casos, seminaris i pràctiques d'aula
On es presenten els continguts bàsics que els estudiants han de menester per introduir-se en els temes que configuren el programa. Alhora, s'indiquen les vies possibles per completar o aprofundir la informació rebuda en aquestes sessions. Durant les sessions es pot utilitzar també el mètode del cas com a eina docent, en
funció del grau de participació dels alumnes. Addicionalment es planificaran una sèrie de seminaris (conferencies i xerrades) per part d'experts del sector que presentaran experiències reals i que serviran de complement de discussió dels conceptes explicats a les classes i per propiciar treballs relacionats.
Pràctiques amb SAP
Al llarg del curs es faran un conjunt de pràctiques amb diferents mòduls de SAP on es reproduiran processos empresarials amb aquesta eina. Tot el material i el software estan en Anglès. Una part es farà en aula informatitzada dirigida pel professorat i l'altra part serà treball supervisat via tutories.
Ús de la Intel·ligència Artificial (IA):
En aquesta assignatura, es permet i es fomenta l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) com a part integrant del desenvolupament del treball, sempre que el resultat final reflecteixi una contribució significativa de l'estudiant en l'anàlisi i la reflexió personal. En entregues, a menys que es digui explícitament el contrari, l'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA es consideraràfalta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat. No es permet l'ús de la IA en exàmens.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació Continuada (AC1): Pràctiques amb SAP | 35% | 0 | 0 | KM21, KM23, KM26 |
Avaluació Continuada (AC2): Participació, exercicis i treballs | 25% | 0 | 0 | CM23, CM24, KM21, KM23, KM26 |
Examens | 40% | 3 | 0,12 | CM23, CM24, KM21, KM23, KM26 |
Aquesta assignatura no contempla l'avaluació única
L'avaluació de l'assignatura tindrà dues parts complementàries:
Càlcul de la qualificació final:
Calendari d'activitats d'avaluació
Segons Normativa acadèmica de la UAB: La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent.
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud de reprogramació de prova: https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
Segons Normativa acadèmica de la UAB: Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul. Cal haver obtingut unaqualificació mitjana de l’assignatura entre 3,5 i 4,9.
La data d’aquesta prova estarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. La part recuperable és la part de exàmens.
La nota resultant seguirà el mateix càlcul anterior. Qui superi la recuperació, la nota resultant serà el màxim entre 5 i 0.6*AC+0.4*4
Irregularitats en actes d’avaluació
Segons normativa acadèmica UAB: Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0".
Díaz Domínguez, L. F., & Navarro Huerga, M. A. (2022). *Sistemas de gestión integrada para las empresas (ERP)*. Editorial UOC.
Mancuzo, G. (2023). *La implantación de un sistema ERP para la gestión de la información*. Universidad de Cádiz.
Murray, M. (2021). *SAP S/4HANA: An introduction*. SAP Press.
Snabe, J. H., Rosenberg, A., Møller, C., & Scavillo, P. (2020). *Business Process Management: The SAP Roadmap*. Springer.
Monk, E., & Wagner, B. (2021). *Concepts in Enterprise Resource Planning* (5th ed.). Cengage Learning.
Bradford, M. (2022). *Modern ERP: Select, Implement, and Use Today's Advanced Business Systems* (4th ed.). Lulu Press.
Magal, S. R., & Word, J. (2020). *Integrated Business Processes with ERP Systems*. Wiley.
SAP S/HANA
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 201 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 201 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 202 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 20 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |