Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Antropologia Social i Cultural | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana haver cursat l'assignatura "Conceptes Bàsics en Antropologia" del Primer Semestre
L'assignatura "Natura, Cultura i Desenvolupament" és una primera aproximació a la relació entre el binomi
natura-cultura per tal de situar-lo en la tradició del pensament Occidental i no com un universal humà.
Des de l'enfocament de l'Antropologia com a ciència teòrica i pràctica, es proposa als estudiants un
acostament i una mirada disciplinar a les concepcions i representacions sobre el vincle entre natura i cultura
des de dues perspectives: la històrica i l'etnogràfica. És per aquest motiu que l'assignatura s'estructura al
voltant d'una part teòrica però alhora també etnogràfica on la presentació de casos empírics proporcionarà als
estudiants exemples de recerques, anàlisi etnogràfiques i aplicació antropològica en contextos on la natura i el
desenvolupament són claus.
Es pretén dels estudiants que siguin capaços de desenvolupar una aproximació crítica i constructiva a les
pràctiques d'intervenció sobre la natura i també sobre els models de desenvolupament impulsats per les
polítiques del món occidental i, alhora, que siguin coneixedors dels casos etnogràfics que ens serviran
d'exemple de com l'ésser humà està relacionat amb el seu entorn.
Els objectius formatius són els següents:
Plantejar-se preguntes sobre la relació cultura-societat-natura / relació entre humans - no humans a través del
temps i en diferents cultures.
Expressar punts de vista comparatius entre la Societat Occidental i altres tipus de societats.
Analitzar textos, documents, exposicions i audiovisuals.
Disposar d'eines conceptuals, teòriques i analítiques per a avaluar projectes de desenvolupament, de
cooperació i també alternatives al desenvolupament.
Bloc 1. Natura i Cultura: una història del pensament Occidental
Bloc 2. Casos etnogràfics
Bloc 3. Desenvolupament, cooperació i alternatives al desenvolupament
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques, visionat i anàlisi de documentals i activitats a l'aula | 50 | 2 | |
Tipus: Supervisades | |||
Debats a l'aula, tutories individuals o grupals | 20 | 0,8 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi, lectura de textos, preparació de treballs i debats, organització i apunts de classe | 60 | 2,4 |
Durant l'assignatura es realitzaran: classes teòriques i activitats dirigides per la professora. Cerca de
documentació, lectura de textos, redacció de treballs. Avaluació escrita. Això mitjançant: classes teòriques i
pràctiques amb suport de les TIC i debats en grup. Presentació d'experiències pràctiques de intervenció
sociocultural i ambiental. Visionat i debat d'audiovisuals i textos.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats d'aula | 15% | 3 | 0,12 | KM09, SM10 |
Examen final | 35 | 3 | 0,12 | CM08, CM10, KM09, SM10, SM13 |
Ressenyes | 25% | 7 | 0,28 | CM08, CM10, KM09, SM10, SM13 |
Treball individual | 25% | 7 | 0,28 | CM08, CM10, KM09, SM10, SM13 |
Avaluació continuada
L'avaluació d'aquesta assignatura serà continuada.
L'aprovat de l'examen final serà obligatori per a superar l'assignatura.
Totes les activitas lliurades que conformen l'avaluació a excepció de les activitats d'aula seran recuperables
en la data oficial marcada per a la Recuperació.
*IA
Ús restringit amb identificació, eines i reflexió crítica.
La falta de transparència és considerada plagi.
Processador de textos (tipus Word), Powerpoint.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |