Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Estudis Socioculturals de Gènere | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquesta assignatura no té prerequisits, tot i que s'aconsella haver completat prèviament l'assignatura d'Eines per l'anàlisi I: Metodologia i disseny.
L'interès primordial de l'assignatura és el de dotar l'alumnat dels fonaments teòrics i dels instruments tècnics per l'aplicació de tècniques qualitatives i quantitatives en la fase de la contrastació empírica de la recerca, en particular, d'anàlisi de les dades. El curs es centrarà especialment en els mètodes i tècniques qualitatives d'observació i anàlisi de dades qualitatives (anàlisis de continguts, i anàlisi de discurs). I des de la perspectiva quantitativa, l'assignatura es concentra en les tècniques d'anàlisi estadística descriptiva univariada i bivariada.
BLOC TRANSVERSAL
Tema 1. La recerca bibliogràfica
BLOC QUALITATIU
Tema 1. Tècniques d'observació: l'observació directa
Tema 2. L'entrevista en profunditat
Tema 3. L'anàlisi de continguts i l'anàlisi temàtica qualitativa
BLOC QUANTITATIU
Tema 1. L’estructura de les dades quantitatives
Tema 2. Anàlisi descriptiva univariada
Tema 3. Anàlisi descriptiva bivariada
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 37 | 1,48 | |
Pràctiques | 15 | 0,6 | |
Tipus: Supervisades | |||
Tutorització grupal programada | 15 | 0,6 | |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura dels textos | 23 | 0,92 | |
Preparació individual de proves escrites | 22 | 0,88 | |
Redacció individual de treballs | 11 | 0,44 | |
Treball en equip | 23 | 0,92 |
Atès que l'assignatura s'orienta fonamentalment a l'aprenentatge de les tècniques bàsiques d'anàlisi quantitativa i qualitativa, la metodologia docent i les activitats formatives de l'assignatura el situen en el centre del procés d'ensenyament-aprenentatge. Així, la metodologia docent combinarà: sessions expositives (per orientar i aclarir dubtes de les lectures obligatòries), pràctiques presencials (a seminaris, i a aules orientar i aclarir dubtes de les lectures obligatòries), pràctiques presencials (a seminaris, i a aules informatitzades). Aquest format docent permet aplicar els conceptes adquirits i tècniques explicades, i es combinarà al llarg de tot el curs amb tutories de seguiment i treball autònom. A continuació es concreten les diferents activitats, amb el seu pes específic dins de la distribució del temps total que l'estudiant ha de dedicar a l'assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Bloc qualitatiu: examen final | 20% | 0,5 | 0,02 | KM21, SM15, SM16, SM17 |
Bloc qualitatiu: parcial | 20% | 0,5 | 0,02 | CM16, KM21, SM15, SM16, SM17 |
Bloc quantitatiu: examen parcial | 20% | 0 | 0 | CM16, KM21, SM15, SM16, SM17 |
Bloc quantitatiu:examen final | 20% | 0,5 | 0,02 | CM16, KM21, SM15, SM16, SM17 |
Bloc transversal: examen parcial | 10% | 0,5 | 0,02 | CM16, KM21, SM15, SM16, SM17 |
participació i avaluació contínua | 10% | 2 | 0,08 | CM10, CM16, KM21, SM15, SM16, SM17 |
Aquesta assignatura implica una participació activa de l’alumnat i contempla l’assistència regular a classe com a forma d’integració entre les diferents activitats d’aprenentatge.
Per a superar l’assignatura cal una nota final mínima de 5, calculada com a mitjana ponderada de les 6 activitats d’avaluació. Vegeu la distribució del pes de cada activitat al quadre inferior.
Pel càlcul d’aquesta mitjana ponderada s’aplicarà el següent criteri, en funció del seguiment del curs:
Es considerarà com a “No avaluable” a aquelles persones que no es presentin a les proves parcials i no hagin completat un mínim d’un 50 % de l’avaluació contínua.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
La recuperació consistirà en un sol examen que inclourà tots els blocs d’avaluació en què s’hagi obtingut una nota inferior a 4 o no s’hagin realitzat dins de la data establerta. La nota màxima a la qual es pot optar en fer la recuperació és un 7.
Us recordem que, en el moment de signar la vostra matrícula us vau comprometre en el següent sentit:
“DECLARO que la Universitat Autònoma de Barcelona m’ha informat que (...) El plagi ésl’acte de divulgar, publicar o reproduir una obra o part d’aquesta en nom d’un/a autor/a diferent de l’autèntic/a, fet que suposa una apropiació de les idees creades per una altra persona sense fer un reconeixement explícit del seu origen. Aquesta apropiació implica una lesió del dret a la propietat intel·lectual d’aquesta persona que no estic autoritzat a fer en cap cas sigui quina sigui la circumstància: exàmens, treballs, pràctiques… Per tant, em COMPROMETO a respectar les disposicions normatives relatives als drets de la propietat intel·lectual en relació amb l’activitat docent i/o de recerca realitzada per la UAB en els estudis que estic cursant.”
En aquesta assignatura, es permet l’ús de tecnologies d’Intel·ligència Artificial (IA) com a part integrant del desenvolupament del treball, sempre que el resultat final reflecteixi una contribució significativa de l’estudiant en l’anàlisi i la reflexió personal. L’estudiant haurà d’identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA es considerarà falta d’honestedat acadèmica i serà considerada com a plagi, podent comportar un suspès en l’activitat de formació.
Exàmens: En cas que es detecti alumnat que ha copiat continguts no permesos, totes les persones implicades quedaran automàticament suspeses sense possibilitat d’accés a la recuperació.
En cas de plagi en la redacció de treballs, es valorarà cada cas i, en cas extrem, es considerarà l’opció de suspens directe sense opció a recuperació.
Processador de documents: LibreOffice Writer, o MicroSoft-WORD
Suport a presentacions: LibreOffice Impress, o MicroSoft-POWERPOINT
Full de càlcul: LibreOffice Calc, o MicroSoft-EXCEL
Transformació i Anàlisi de dades quantitatives: RStudio/jamovi
Tractament de dades qualitatives: RQDA
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |