Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Estudis Socioculturals de Gènere | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits per cursar aquesta assignatura.
Aquesta assignatura ofereix coneixements bàsics relacionats amb els objectius següents:
En l'assignatura es treballaran els següents continguts:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes expositives | 45 | 1,8 | KM06, KM07, KM08, KM74 |
Tipus: Supervisades | |||
Anàlisi de casos pràctics | 20 | 0,8 | CM03, KM08, KM74, SM03, SM04 |
Presentacions orals | 5 | 0,2 | CM03, KM08, SM03, SM04 |
Tutories | 5 | 0,2 | KM08, KM74, SM04 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs | 30 | 1,2 | CM03, KM06, KM07, KM08, KM74, SM03, SM04 |
Lectures i anàlisi de material bibliográfico | 30 | 1,2 | KM06, KM07, KM08, KM74, SM03, SM04 |
Recerca de documentació | 15 | 0,6 | KM06, KM07, KM08, KM74, SM03 |
A partir de l'orientació i informació de les classes expositives es desenvoluparan treballs en grup que impliquen (1) la recerca de documentació; (2) la lectura i anàlisis de material; (3) anàlisi de casos pràctics; (4) exposicions orals. La realització dels treballs serà tutoritzada i es presentarà el treball al conjunt de la classe.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Ev1: Examen | 30% | 0 | 0 | KM06, KM07, KM08, KM74, SM04 |
Ev2a: Treball Grupal | 20% | 0 | 0 | CM03, KM08, SM04 |
Ev2b: Treball Grupal | 20% | 0 | 0 | CM03, KM07, KM74, SM04 |
Ev3: Exposició Oral | 20% | 0 | 0 | CM03, KM06, SM03 |
Ev4: Exercicis en línia | 10% | 0 | 0 | KM06, SM03 |
Avaluació
L'avaluació de l'assignatura "Construcció Psicosocial d'Identitats i Diversitats" s'estructura al voltant de cinc evidències d'aprenentatge (Ev1-Ev5).
Ev1: Examen Final (30% de la nota): Es tracta d'una avaluació individual que consta de 45 preguntes d'opció múltiple, i es disposa de 35 minuts per completar l'examen. Aquest component avalua principalment el coneixement i la comprensió dels conceptes, les teories i les investigacions fonamentals treballats durant l'assignatura.
Ev2a i Ev2b: Treballs en grup (20% cadascun, amb un total del 40% de la qualificació): Aquestes dues evidències d'aprenentatge requereixen que els estudiants treballin en grup per elaborar un treball conjunt que es lliura en format escrit.
Ev3: Presentació oral (20%): Aquesta evidència es basa en el treball grupal que s'ha de presentar al conjunt de la classe. S'analitza la sèrie “Autodefensa” per analitzar com es representen i es construeixen les identitats i les diversitats de gènere a la cultura popular actual, aplicant els conceptes treballats al curs.
Ev4: Exercicis en línia (10% de la qualificació): Durant el curs es realitzaran una sèrie d'exercicis en línia que recolliran la participació i l'aplicació de conceptes.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en les activitats d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Avaluació única
Ús d'Intel·ligència Artificial (IA)
L'assignatura Construcció Psicosocial de les Identitats i Diversitats permet l'ús d'IA com a part del vostre procés d'aprenentatge i en l'elaboració dels treballs. La IA és una tecnologia que ja està redefinint molts àmbits de la nostra societat, incloent-hi el professional i l'acadèmic i, com a professionals haureu d'aprendre a interactuar amb aquestes tecnologies de manera efectiva i ètica. El context universitari és un bon context per familiaritzar-vos amb la IA, explorar les seves capacitats i entendre les seves limitacions. No es tracta que la IA substitueixi el vostre pensament crític o la vostra reflexió, sinó que es converteixi en una eina que potenciï la vostra capacitat d'anàlisi. És crucial que l'ús de la IA es faci amb transparència i responsabilitat, identificant les eines concretes que heu utilitzat i que s'inclogui una reflexió crítica sobre com la IA ha influït en el vostre procés i en el resultat final de l'activitat. La vostra contribució personal en l'anàlisi i la reflexió ha de ser significativa.
Bibliografia Bàsica:
Bibliografia Complementària:
Els estatuts de la UAB assenyalen que la docència a la Universitat es desenvolupa en un marc de convivència i solidaritat fonamentat en els principis i valors d'una societat oberta i democràtica. És per aquest motiu que, tot i que no hi ha un programari obligatori, recomanem utilitzar programari lliure.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |