Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits.
Aquesta assignatura té com a objectiu general l'estudi de la mobilitat i el transport en el marc del nou
paradigma de la sostenibilitat. De manera més concreta es plantegen els objectius específics següents:
- Conèixer els conceptes bàsics de la mobilitat
- Entendre la relació complexa entre mobilitat i territori
- Conèixer els límits i els impactes associats al model de mobilitat actual
- Entendre i ser capaç de predir les externalitats positives i negatives dels futurs desenvolupaments en matèria
de mobilitat i transport
- Conèixer les principals metodologies d'estudi de la mobilitat
- Conèixer els instruments necessaris i les seves metodologies per a la planificació i gestió de la mobilitat.
Bloc 1. CONÈIXER: La mobilitat sostenible, segura, saludable, equitativa i inclusiva (Marc teòric i conceptual)
- Què és la mobilitat?
- L'evolució de la mobilitat
- Els mitjans de transport
- Condicionants de les formes de mobilitat
- Els costos de la mobilitat
- Dret a la ciutat i a la mobilitat
- Els col·lectius vulnerables de la mobilitat
- La mobilitat activa
- Canvi climàtic i mobilitat
- Mobilitat i energia
- Equitat en la mobilitat
- Mobilitat inclusiva
- Mobilitat i salut
- Mobilitat amb perspectiva de gènere
- Espai públic i mobilitat
- Mobilitat i economia
- El carrer com a espai multifuncional
- Qualitat urbana i espais exteriors
- Àmbits rurals i/o suburbans i mobilitat
- Àmbits rurals i/o suburbans i mobilitat
- Escenaris de futur
Bloc 2. OBSERVAR I ANALITZAR (Metodologies d'intervenció i anàlisi)
- Les fonts per estudiar la mobilitat
- Què observar i com observar: mètodes i tècniques d'observació i anàlisi
- L'anàlisi estadística: variables, fonts d'informació...
- Els mètodes qualitatius
- L'observació de l'espai públic
Bloc 3. DEBATRE (Coneixement i posicionament en les polèmiques d'avui )
- El vehicle elèctric i les tech solutions: una veritable solució?
- Educació viària: a l'escola o a l'autoescola?
- 'Si no vols cotxes ves-te'n a viure al camp'
- Dret a aparcar (o no)
- ZBE, peatges urbans o pagar per aparcar: 'comunismo o libertad'?
- Motos a les voreres? Un debat obert
- El tramvia per la Diagonal?
- 'La bicicleta és la mort lenta de la nostra economia (i caminar encara és pitjor, els vianants ni tan sols
compren una bicicleta)'
Bloc 4. ACTUAR (Eines i mètodes d'intervenció)
- Noves prioritats en el disseny del viari
- Espai públic i qualitat urbana: espais d'estar
- La moderació i la pacificació del trànsit
- Les zones peatonals
- La xarxa ciclable
- El planejament de la mobilitat
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 37 | 1,48 | CM12, KM16, SM15 |
Sessions de Pràctiques i debats a classe | 20 | 0,8 | CM12, KM16, SM15 |
Tipus: Supervisades | |||
Treball de curs | 20 | 0,8 | CM12, KM16, SM15 |
Tutories individuals o en grups reduïts | 10 | 0,4 | CM12, KM16, SM15 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures | 18 | 0,72 | CM12, KM16, SM15 |
Preparació de les proves escrites | 18 | 0,72 | CM12, KM16, SM15 |
Metodologia
La metodologia docent consistirà en:
- Classes teòriques
- Sessions de debat i anàlisi crítica de suports multimèdia
- Participació activa en els debats de classe
- Presentació del treball
- Pràctiques de curs
- Visita a l' 'Smart City Expo World Congress' que se celebrarà entre els dies 4 i 6 de novembre de 2025 al
recinte de la Fira Barcelona Gran Via de L'Hospitalet de Llobregat. La visita és de caràcter obligatori i està
vinculada a una de les pràctiques i al treball de curs. L'accés a l'SCEWC no tindrà cap cost per a l'alumnat.
S'utilitzarà el Campus virtual (Moodle) com a plataforma virtual de comunicació amb l'alumnat.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 30% | 3 | 0,12 | CM12, KM16, SM15 |
Pràctiques | 30% | 10 | 0,4 | CM12, KM16, SM15 |
Treball de curs | 40% | 14 | 0,56 | CM12, KM16, SM15 |
Avaluació continuada
S'estableix un sistema d'avaluació continuada amb diverses activitats avaluables que ha de permetre al
professorat fer un seguiment continuat de l'alumnat i a l'alumnat conèixer la seva progressió al llarg del curs.
Per tal de poder ésser avaluat/da caldrà:
a) Haver realitzat totes i cadascuna de les activitats d'avaluació estipulades (examen, pràctiques i treball de
curs)
b) Treure una nota mínima de 4 en cadascun dels blocs d'avaluació estipulats (examen, pràctiques i treball de
curs)
c) En el cas dels exercicis pràctics, les pràctiques no presentades tindran una qualificació de 0 (zero).
Aspectes específics
El lliurament d'una activitat avaluativa fora del termini establert suposarà l'obtenció d'una nota màxima de 5.
En cas que el lliurament fora de termini sigui degut a una causa de força major (que caldrà justificar
degudament) la qualificació es realitzarà sobre 10.
Es considerarà suspesa l'assignatura quan la qualificació global, aplicats els percentatges de cada activitat
avaluativa, sigui inferior a 5.
L'estudiant rebrà la qualificació de No avaluable quan no hagi realitzat l'examen, les pràctiques o el treball de curs estipulats.
Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d'avaluació única.
Els criteris per a la concessió de Matrícules d'Honor són els establerts per la normativa de la UAB (
https://www.uab.cat/Document/543/151/MH.pdf).
Revisió de les qualificacions
Un cop anunciada la nota de cada activitat avaluativa s'establirà un període de 10 dies per a revisar les qualificacions.
Per a cada activitat avaluativa s'anunciarà el format de revisió més adient: presencial, online...
Recuperació
Al final del període lectiu es realitzarà una recuperació de cadascuna de les activitats d'avaluació estipulades.
Per participar a la recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes
de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total. Per participar al procés de recuperació
s'exigeix a l'estudiant haver obtingut una qualificació mínima final d'almenys un 4.
S'estableix un període màxim de 15 dies per al nou lliurament de les activitats recuperables (sempre que
s'hagin lliurat en el termini establert i no superi algun dels terminis indicats per la coordinació del grau,
especialment la data de tancament d'actes).
Estudiants repetidors
No s'estableix cap tractament diferenciat en els criteris i mecanismes d'avaluació dels estudiants repetidors.
Plagi
La copia o plagi de material, tant en el cas de treballs com en el cas dels exàmens, constitueixen un delicte
que serà sancionat amb un zero a l'activitat. En cas de reincidència es suspendrà tota l'assignatura. Recordem
que es considera "còpia" un treball que reprodueix tot o gran part del treball d'un/a altre/a company/a. "Plagi"
és el fet de presentar tot o part d'un text d'un autor com a propi, sense citar les fonts, siguin en paper o en
format digital. Veure documentació de la UAB sobre "plagi" a:
http://wuster.uab.es/web_argumenta_obert/unit_20/sot_2_01.html.
En cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la
qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acted'avaluació, amb independència del procés
disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació
d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
Casuística específica
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s'adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació)
a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es
realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d'exercicis a través de Teams, etc. El professor o
professora vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
La bibliografia i la webgrafia que es faran servir per al desenvolupament de l'assignatura s'especificaran a la
plataforma Moodle a mesura que l'avenç del curs ho requereixi.
Cap d'específic.
Es recomana el paquet Office o similar.
Es treballarà amb eines d'IA.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 611 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(PCAM) Pràctiques de camp | 611 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PCAM) Pràctiques de camp | 612 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 6 | Català | primer quadrimestre | tarda |