Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha ninguna especial
Objectiu General
L’assignatura té com a objectiu principal proporcionar els conceptes bàsics de la gestió empresarial i de projectes, així com les competències i habilitats necessàries per afrontar l’entorn professional actual vinculat amb les ciutats intel·ligents i sostenibles.
Objectius Teòrics
- Comprendre els conceptes fonamentals de la gestió d’empreses, des dels estats financers bàsics (balanç, compte de resultats) fins als models de negoci contemporanis.
- Analitzar enfocaments estratègics clàssics i integrar la gestió de grups d’interès, l’economia circular i la digitalització empresarial.
Objectius Pràctics
- Aprendre a utilitzar eines digitals de gestió de projectes.
- Explorar plataformes web per al prototipat ràpid d’idees de negoci.
- Aplicar metodologies àgils i Design Thinking a reptes empresarials reals.
Objectiu de Projecte
- Desenvolupar un projecte en grup que apliqui els continguts del curs de manera transversal, des de la ideació fins a la presentació final, fomentant el treball en equip, la col·laboració interdisciplinària i la reflexió crítica.
TEORIA
1. Introducció a la funció directiva i a l' organització de l'empresa
i. Què és un negoci ? Tipus de empreses
ii. Funcions directives i noves orientacions de la funció directiva.
iii. Liderazgo, estils de lideratge, i habilitats directives.
iv. Ètica empresarial , Responsabilitat Social Corporativa i grups d'interès gestió
2. Estrategia d'empresa
i. Fundamento de estrategia de empresa: El proceso de análisis y formulación
ii. Estrategia de sostenibilitat: teoria del canvi i avaluació de l'impacte
iii. Estrategia d'innovació: ecosistemes d'innovació i estudis futurs
iv. Estrategia de regeneración: bioeconomia y rconomia vircular y regenerativa
v. Estrategia de desarrollo regionales: economia social y solidaria, y colaborativa
3.Funció e iniciativa emprenedora
i. Procés de creació d'una empresa.
ii. Models de negoci. Canvas i Lean Startup .
iii. Pla financer i pla d'empresa
iv. KPI financer i no financer
4.Gestión de projectes
i. Fonaments de gestió de projectes
ii. Gestió, estructura i fases d'un projecte
iii. Planificació, organització i execució d'un projecte.
iv. Herramientas de gestión de proyectos
PRÀCTICA ( Treball en Grup)
Visió general dels temes tractats (no necessàriament de manera conseqüencial)
1. Pensament de disseny i modelització de negoci
2. Gestió de projectes i metodologies àgils
3. Lean Startup i BM Canvas
4. Prototipatge i proves
5. Pla financer i pla d'empresa
PRÀCTICA ( Treball en classe )
1. Mapeig de les partsinteressades
2. Herramienta d'anàlisi estratègica
3. Pla Financer i KPI
4. Teoria del canvi i comptabilitat d'impacte
5. Eines de gestió de projectes i diagrama PERT
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques/Classes teòriques | 45 | 1,8 | |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories individuals | 7,5 | 0,3 | |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació i estudi dels continguts teòrics i pràctics | 90 | 3,6 |
Classes teòriques: Classes magistrals sobre els conceptes del temari, amb participació i intervenció de les persones assistentes.
Classes de resolució de casos estudi i exemples reals: Resolució de problemes corresponents a la matèria per part de les persones assistentes.
Discussió sobre les estratègies de solució, la seva anàlisis i la seva execució.
Elaboració de treballs i informes: Casos estudi que seran plantejats i resolts per les persones matriculades a l’assignatura de forma individual o en grup, a partir dels quals realitzaran un informe (escrit i/o multimèdia).
Es treballarà de forma participativa i experimental en grups i individualment.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació teoria (exàmens parcials) | 50% | 4 | 0,16 | CM13, SM18, SM19 |
Treball de grup final (Design Thinking) | 30% | 0,5 | 0,02 | CM13, SM19 |
Treball pràctic en aula i informes | 20% | 3 | 0,12 | CM13, SM18, SM19 |
Criteri d'avaluació
Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d’avaluació única.
Els continguts d'aquesta assignatura s'avaluaran de forma continuada mitjançant exàmens parcials i avaluacions d’informes de la part pràctica:
- Avaluació teoria (exàmens parcials): 50% (25%+25%)
- Treball de grup final (Design Thinking): 30%
- Treball pràctic en aula i informes: 20% (10% assistència + 10% treball practic)
Per superar l'assignatura caldrà obtenir un 5 com a nota global ponderada i un 3 sobre 10 de cada activitat d’avaluació per poder fer mitjana. La no participació en alguna de les activitats específiques es valorarà amb un zero. MH=10.
Es considerarà un alumne com a "no avaluable" en el cas que no participi en cap de les activitats d’avaluació.
Al final del curs el professor publicarà les qualificacions finals i el dia, hora i lloc de revisió de l’examen. En cas d’una nota inferior a 3.5, l’estudiant haurà de tornar a fer l’assignatura en el següent curs.
Hi haurà una re-avaluació per aquells estudiants que no hagin superat l’assignatura i la seva nota final sigui igual o superior a 3.5. Els professors de l’assignatura decidiran la modalitat d’aquesta re-avaluació. En cas de superar la re-avaluació, la nota final serà d’un 5.
No hi ha un tractament diferenciat pels estudiants repetidors.
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exàmens parcials, exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant elsemestre.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Procés de Recuperació
“Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.” Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiants han haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura entre 3,5 i 4,9.
La data d’aquesta prova estarà programada en el calendari d'exàmens. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d’avaluació/còpia/plagi
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
Ús de la IA
Ús permès: “En aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) com a part integral del desenvolupament del treball, sempre que el resultat final reflecteixi una contribució significativa de l'estudiant en l'anàlisi i la reflexió personal. L'estudiant ha d'identificar clarament quines parts s'han generat amb aquesta tecnologia, especificar les eines utilitzades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l'activitat. La manca de transparència en l'ús de la IA es considerarà una manca d'honestedat acadèmica i podrà comportar una penalització en la nota de l'activitat, o sancions més importants en casos greus.”
OBLIGATÒRIU
Diapositives i ppt
OPCIONAL / PER A SUPORT DE DIAPOSITIVES
LLIBRE
PUBLICACIÓ / CAPÍTOL
REFERÈNCIES WEB
EINES WEB
- https://miro.com/
- https://kumu.io/
- https://www.drawio.com/
- https://www.drawio.com/
- https://www.notion.so
- https://www.wix.com
- www.wordpress.com
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 611 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 612 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 61 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |