Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Ciències Ambientals | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana haver cursat i superat les matèries bàsiques del grau i les relacionades amb el medi natural i el soci econòmic. Concretament l’alumnat ha d’haver cursat les assignatures ‘Planejament Sostenible Rural i Urbà’ i Projecte Integral II: Gestió del Territori.
- Conèixer els procediments d'avaluació ambiental i el contingut dels documents preceptius.
- Conèixer la legislació per la qual es regeixen les avaluacions ambientals.
- Saber identificar i valorar impactes ambientals.
- Estar capacitat per proposar mesures mitigadores d'impactes.
- Reconèixer els principals efectes de les activitats humanes sobre el medi natural i social.
- Saber valorar la percepció social dels impactes ambientals.
- Analitzar críticament una avaluació ambiental.
Bloc I: Conceptes, normatives i mètodes.
Bloc II: Aplicació de conceptes, normatives i mètodes a casos pràctics.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Prácticas de aula o problemas | 11 | 0,44 | SM34, SM36 |
Seminaris | 11 | 0,44 | CM29, KM37, SM34 |
Sortida de camp | 8 | 0,32 | SM34, SM36 |
Teoria | 20 | 0,8 | CM27, CM29, KM37 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 66 | 2,64 | CM27, CM29, KM37 |
Treball pràctic en grups | 29 | 1,16 | CM27, CM29, KM37, SM34, SM36 |
L'assignatura combina classes de teoria, pràctiques a aula, seminaris, treball pràctic i sortida de camp.
(a) Classes de teoria on s'expliquen els conceptes i mètodes de la disciplina. A les sessions teòriques es destaquen i aborden els punts complicats i importants de cada unitat didàctica. Posteriorment, l'estudiant a partir de la informació bibliogràfica i amb el treball personal haurà d'assimilar els conceptes explicats.
(b) Classes de pràctiques d'aula i problemes on es combinarà l'explicació del fonament dels mètodes de valoració i avaluació principals amb càlculs a l'ordinador mitjançant casos d'estudi.
(c) Classes de seminaris on s'aprofundirà algun aspecte de l'avaluació ambiental de casos pràctics concrets.
(d) Treball pràctic orientat al coneixement dels processos i documents implicats en l'avaluació ambiental.
(e) Pràctica de camp on es farà una sortida al camp per observar i discutir 'in-situ' els impactes produïts per actuacions humanes.
La comunicació amb l'alumnat es realitzarà mitjançant el Moodle de l'assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència a pràctiques i seminaris | 15 | 0,5 | 0,02 | CM29, KM37, SM34, SM36 |
Primer parcial (Bloc I) | 30 | 2 | 0,08 | CM27, CM29, KM37, SM34, SM36 |
Segon parcial (Bloc II) | 30 | 2 | 0,08 | CM27, CM29, KM37, SM34, SM36 |
Treball pràctic en grups | 25 | 0,5 | 0,02 | CM27, CM29, KM37, SM34, SM36 |
Es realitzaran avaluacions separades pel Bloc I, el Bloc II, el treball pràctic i l’assistència. L'assignatura es pot aprovar "per curs" (avaluació continuada) o en una prova final "compensatòria". El càlcul de la nota final es farà d'acord amb els pesos següents,expressats en percentatge:
- Parcial Bloc I: 30%
- Parcial Bloc II: 30%
- Treball pràctic en grups: 25%
- Assistència a PCAM, PAUL, SE: 15%
Per poder aprovar l’assignatura cal treure una nota no inferior a 3,5 sobre 10 a cadascuna de les tres parts i una nota mitjana superior a 4,9 sobre 10. El format, procediment i contingut específic de les proves d’avaluació de cada part es detallarà pel professor corresponent al llarg del curs.
Els exàmens parcials corresponents al Bloc I i al Bloc II que quedin suspesos (menys d’un 4,9 sobre 10) es podran recuperar en una prova compensatòria al gener. La nota màxima de la recuperació dels exàmens parcials no superarà 7 de 10 punts, sempre que l’alumne hagi fet el parcial amb anterioritat i hagi estat avaluat d’un mínim de 2/3 de la qualificació total de l’assignatura.
L'alumnat obté la qualificació de "No Avaluable" quan les activitats d'avaluació realitzades tinguin una ponderació inferior al 67% a la qualificació final. L´assistència a les sessions pràctiques (PAUL), seminaris (SE) i sortides de camp (PCAM) és obligatòria.
Per sol·licitar l’avaluació única, l’alumnat ha de presentar una sol·licitud motivada al centre dins dels terminis fixats al calendari acadèmic administratiu de la UAB.
Conesa Fernández-Vitora V (2010) Guía Metodológica para la Evaluación del Impacto Ambiental. Mundi-Prensa. 4ª edició. Madrid.
Domenico, P.A. i F.W. Schwartz (1990). Physical and chemical hydrogeology. Wiley. Fetter, C.W. (1988). Applied hydrogeology. MacMillan.
Fetter, C.W. (1993). Contaminant hydrogeology. MacMillan.
Garméndia, A. (2005) Evaluación de impacto ambiental. Ed Pearson Educación, Madrid, 396p.
Gómez Orea D (2003) Evaluación de Impacto Ambiental, un instrumento preventivo para la gestión ambiental. 2ª edició ampliada. Editorial Mundi-Prensa. Madrid, Barcelona, México, 749p.
Keller, E.A and R.H. Blodgett (2007). Riesgos naturales. Procesos de la Tierra como riesgos, desastres y catástrofes. Pearson.
Mallarach JM (1999) Criteris i mètodes d'avaluació del patrimoni natural. Documents dels Quaderns de medi ambient Núm. 2. Departament de Medi Ambient. Generalitat de Catalunya.
McCarthy, D (1997) Essentials of soil mechanics and foundations. Prentice-Hall.
Rau, J.G. and D. C. Wooten (1980). Environmental Impact Analysis Handbook. McGraw-Hill. Riera, P. (2000) Evaluación de impacto ambiental. Barcelona: Rubes Ed.
No hi ha cap programari específic.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 2 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PCAM) Pràctiques de camp | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PCAM) Pràctiques de camp | 2 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 2 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |