Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Ciències Ambientals | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits.
Aquesta assignatura és una introducció a les Ciències Ambientals de caràcter teòric-pràctic. Es pretén que l'alumnat conegui l’evolució de la història dels estudis ambientals, els principals reptes actuals de les Ciències Ambientals, així com les principals problemàtiques i conflictes socioambientals.
S’introduirà també a l’alumnat a l’organització, gestió i estructuració de treballs i projectes. Es realitzarà una sortida per estudiar una problemàtica ambiental concreta a Catalunya i es realitzarà un treball pràctic amb l’objectiu d’abordar la interdisciplinarietat de les Ciències Ambientals i per practicar les eines i els protocols d’escriptura i presentació de projectes.
Es promourà la participació de professionals experts en àmbits ambientals de diverses disciplines, per tal que duguin a termes seminaris relacionats amb la temàtica.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de teoria | 30 | 1,2 | CM24, CM25, KM35, KM36, SM30 |
Pràctiques d'aula | 6 | 0,24 | CM24, KM35, KM36, SM30, SM31, SM32, SM33 |
Sortida de camp | 6 | 0,24 | KM35, KM36, SM32 |
Treball en equip | 8 | 0,32 | CM26, KM35, KM36, SM30, SM31, SM33 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 2 | 0,08 | CM26, KM36, SM30, SM31 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures, estudi informació rebuda, cerca d'informació, preparació projectes | 93 | 3,72 | CM24, CM25, CM26, KM35, KM36, SM30, SM31 |
En aquesta assignatura es combinaran sessions teòriques, seminaris d'experts o de discussió, exposició i debat d’una sèrie de lectures seleccionades sobre temes ambientals, una sortida de camp i la realització i presentació d'un treball en grup. L'aprenentatge dels conflictes socioambientals i el desenvolupament de projectes es farà principalment a través de casos d'estudi reals i es realitzarà un treball i presentacions per grups sobre un conflicte socioambiental.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Presentació treball | 30 | 1 | 0,04 | CM25, CM26, KM35, KM36, SM30, SM31, SM32, SM33 |
Primer examen parcial | 35 | 2 | 0,08 | CM24, CM25, KM35, KM36, SM33 |
Segon examen parcial | 35 | 2 | 0,08 | CM24, CM25, KM35, KM36, SM33 |
El 70% de la nota final es calcula en base a la mitjana de les notes de dos exàmens parcials independents. Els exàmens constaran de qüestions teòriques i pràctiques.
El 30% restant de la nota final correspon a la nota de la presentació d'un treball en grup sobre un conflicte socioambiental.
Per aprovar l'assignatura, cal que la nota mitjana obtinguda sigui igual o superior a 5 (sobre 10) i que la nota de cada un dels exàmens parcials sigui igual o superior a 4 (sobre 10). Per poder ser avaluat, cal haver assistit a la sortida de camp i haver lliurat el treball en grup.
Recuperació: l’alumnat que no assoleixi la puntuació mínima per aprovar l'assignatura, pot presentar-se a l’examen de recuperació d’un o dels dos parcials, en funció de les notes obtingudes en aquests. El treball en grup no es pot recuperar. Per optar a l’examen de recuperació cal haver-se presentat a 2/3 parts de les activitats d’avaluació.
L'alumnat que no assisteixi a cap prova d'avaluació (exàmens parcial i treball en grup) rebrà la qualificació final de NO AVALUABLE.
Aquesta assignatura no admet l'opció de realitzar AVALUACIÓ ÚNICA.
Es posarà a disposició a l'inici del curs.
No hi ha programari específic.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 2 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PCAM) Pràctiques de camp | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PCAM) Pràctiques de camp | 2 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PCAM) Pràctiques de camp | 3 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PCAM) Pràctiques de camp | 4 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 2 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 3 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 4 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | tarda |