Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Intel·ligència Artificial / Artificial Intelligence | OB | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No s'han definit requisits previs.
Aquesta assignatura pretén proporcionar a l'alumne una visió àmplia dels principals reptes i aplicacions de la intel·ligència artificial (IA) en diferents camps d'aplicació.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessions de teoria | 12 | 0,48 | 5, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Seguiment del projecte | 10 | 0,4 | 1, 4, 5, 6, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Desenvolupament del projecte | 114 | 4,56 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 11 |
El curs s'organitzarà entorn del desenvolupament d’un projecte pràctic basat en un cas real d’ús de la IA en algunes de les àrees d’aplicació que es treballaran en l’assignatura. A l’inici de l’assignatura es presentaran els reptes, les oportunitats i els possibles problemes derivats de l’aplicació de la IA en cadascuna de les àrees. A partir d’aquesta introducció, es definiran diversos casos d’ús i l’estudiantat treballarà en petits grups de 4 a 6 persones per analitzar el cas d’ús i proposar solucions alternatives.
Les activitats de classe s’organitzaran en dos tipus de sessions:
L’estudiantat haurà d’ampliar el treball realitzat a les sessions presencials amb dedicació pròpia fora de l’aula per completar el projecte. El gruix del treball necessari per al desenvolupament del projecte s’haurà de dur a terme de manera autònoma, fora de l’horari lectiu.
Tota la informació sobre l’assignatura i els documents relacionats que necessiti l’estudiantat estaran disponibles al campus virtual (cv.uab.cat).
El primer dia del curs es presentarà un calendari detallat amb el contingut de cada sessió, que estarà disponible al campus virtual del curs, on l’estudiantat trobarà tot el material didàctic i la informació necessària per al seguiment eficaç del curs. En cas que la modalitat lectiva es modifiqui per causes de força major segons les autoritats competents, el professorat informarà l’estudiantat de qualsevol modificació en el calendari del curs i en les metodologies docents.
Notes
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Informe del projecte | 20% | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 11 |
Presentació oral | 20% | 2 | 0,08 | 3, 4, 7 |
Seguiment del projecte | 20% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Les activitats d’avaluació consten de diversos components. La qualificació final del projecte es calcula ponderant les evidències recollides en cadascuna de les activitats següents:
En l’avaluació d’aquestes evidències s’atorgarà una qualificació grupal, però també una qualificació individual en funció de la contribució observada de cada persona a les sessions de seguiment i a les presentacions orals.
Si no s’assoleix la qualificació mínima de 5, hi haurà la possibilitat de recuperar l’activitat mitjançant l’entrega d’una versió millorada de l’informe i de la solució proposada. No hi haurà opció de recuperar la qualificació de la presentació oral ni de les sessions de seguiment.
En cas que alguna persona cometi una irregularitat quepugui implicar una alteració significativa de la qualificació d’una activitat d’avaluació, aquesta activitat serà qualificada amb un 0, independentment de qualsevol procediment disciplinari que es pugui iniciar. Si es produeixen diverses irregularitats en les activitats d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final de l’assignatura serà de 0.
Aquest curs no preveu un sistema d’avaluació única.
En aquest curs, es permet l’ús de tecnologies d’Intel·ligència Artificial (IA) com a part integral del desenvolupament dels treballs, sempre que el resultat final demostri una aportació significativa de l’estudiantat en termes d’anàlisi i reflexió personal. Caldrà identificar clarament qualsevol contingut generat amb IA, especificar les eines utilitzades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes tecnologies han influït tant en el procés com en el resultat final del treball. No declarar l’ús de la IA en aquesta activitat avaluada es considerarà una vulneració de la integritat acadèmica i podrà comportar penalitzacions parcials o totals en la qualificació del treball, o sancions més greus en els casos més severs.
Bibliografia
Dodhia, R. (2024). AI for social good: Using artificial intelligence to save the world. John Wiley & Sons.
Russell, S. J., & Norvig, P. (2020). Artificial intelligence: A modern approach (4th ed.). Pearson.
Sutherland, K. E. (2025). Artificial Intelligence for Strategic Communication. Springer Books.
Chemnad K and Othman A (2024). Digital accessibility in the era of artificial intelligence—Bibliometric analysis and systematic review. Front. Artif. Intell. 7:1349668. doi: 10.3389/frai.2024.1349668
* Es proporcionarà bibliografia detallada addicional durant les sessions.
N/A
No es defineiix programari específic.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 711 | Anglès | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 71 | Anglès | primer quadrimestre | tarda |