Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Intel·ligència Artificial / Artificial Intelligence | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Per a la plena comprensió dels continguts de l’assignatura convé tenir una habilitat bàsica en la programació i una bona base matemàtica. Per a això, s’ha d’haver superat Fonaments de programació II i Fonaments matemàtics I i II. També s’ha d’entendre com s’organitzen els sistemes computacionals per dur a terme les seves funcions i, per a això, s’ha d’haver fet Fonaments de computació.
La robòtica és la part de l’enginyeria que s’aplica al desenvolupament de robots, és a dir, màquines amb capacitat d’interactuar amb el seu entorn. La complexitat d’aquesta interacció depèn no només del nombre d’elements que tinguin per actuar en el seu entorn (actuadors) sinó també de la informació que en poden extreure a partir dels elements que facin servir per percebre’l (sensors).
Els robots són més o menys intel·ligents segons la capacitat que tinguin d’aprofitar la informació del seu entorn i de la seva pròpia experiència per decidir les seves accions futures.
En funció dels actuadors es pot distingir entre robots manipuladors (braços) i robots mòbils (vehicles) el desenvolupament dels quals és diferent perquè tenen funcionalitats igualment diferents.
Amb aquesta assignatura es pretén que les i els estudiants assoleixin els objectius següents:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classe: Participació activa en les discussions sorgides de l'exposició de continguts o de les propostes de solucions a problemes | 38 | 1,52 | 1, 3, 4, 5 |
Pràctiques: Desenvolupament de projectes al laboratori | 12 | 0,48 | 1, 2, 6, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Pràctiques: Seguiment de l'execució dels projectes de laboratori | 6 | 0,24 | 1, 2, 6, 7 |
Tutorització: Seguiment de les qüestions sorgides a les classes | 2 | 0,08 | 1, 3, 4, 5 |
Tipus: Autònomes | |||
Pràctiques: Desenvolupament de projectes i elaboració d'informes | 24 | 0,96 | 1, 2, 6, 7 |
Problemes: Resolució de problemes | 24 | 0,96 | 1, 2, 6 |
Teoria: Estudi | 22 | 0,88 | 3, 4, 5 |
La docència s’estructura a partir de les activitats següents:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen de recuperació | 50% | 2 | 0,08 | 1, 2, 4 |
Examen final | 25% | 2 | 0,08 | 1, 2, 4 |
Examen parcial | 25% | 2 | 0,08 | 1, 2, 4 |
Pràctiques (6) | 25% | 6 | 0,24 | 3, 5, 6, 7 |
Treballs d'avaluació continuada | 25% | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
a) Procés i activitats d’avaluació programades
L’avaluació és contínua amb activitats específiques (exàmens i treballs) al llarg del curs. Aquestes activitats d’avaluació generen un seguit de notes que determinen la nota final.
El càlcul de la nota final n segueix l’expressió següent:
n = x·50% + p·25% + c·25%
on x és la nota dels exàmens; p, la del projecte de les pràctiques de laboratori, i c, la de l’avaluació continuada.
Si x < 5 o p < 5, la nota final (n) és, com a màxim, un 4,5. En altres paraules, s’ha d’aprovar la mitjana dels exàmens i el projecte per separat.
La nota dels exàmens (x) és la nota mitjana de l’examen intrasemestral i de l’examen final.
La nota del projecte (p) s’obté de la mitjana ponderada de les notes corresponents a cada sessió de pràctiques. Se’n preveuen sis. En cas de no assistència, la persona absent tindrà un 0 com a nota de la sessió corresponent.
La nota de l’avaluació continuada (c) s’obté d’una mitjana ponderada dels treballs de resolució de problemes que es facin al llarg del curs. No hi ha cap mínim i, per tant, es pot aprovar l’assignatura amb c = 0 sempre que x·50% + p·25% ≥ 5.
b) Programació de les activitats d’avaluació
Les dates de totes les activitats presencials, incloses les d’avaluació, i dels terminis de lliurament es publicaran al campus virtual (CV) i poden estar subjectes a possibles canvis de programació per motius d’adaptació a possibles incidències: sempre se n’informarà prèviament a través del CV ja que és el mecanisme habitual d'intercanvi d’informació entre professorat i estudiants fora de l’aula.
c) Procés de recuperació
D’acord amb la coordinació del Grau i la direcció de l’Escola d’Enginyeria les activitats següents no són recuperables:
- Projecte, 25% de la qualificació final
- Avaluació continuada, 25% de la qualificació final
La nota mitjana dels exàmens es pot recuperar amb un examen específic.
d) Procediment de revisió de les qualificacions
Les revisions es podran fer en qualsevol moment després de la publicació de les notes i abans del termini de revisió de l’examen final.
Si, com a resultat d’una revisió, s’acorda el canvi d’una nota, la nova nota no es podrà modificar en una revisió posterior.
Un cop passat el termini de revisió de l’examen final, només es farà la revisió de la l’examen de recuperació.
e) Qualificacions
La qualificació de “no avaluable” només s’atorgarà a les persones que no facin cap activitat avaluable. La participació en una activitat avaluable implica que la resta d’activitats que no es facin computin com a 0 en el càlcul de la nota final.
Les matrícules d’honor es concediran als qui obtinguin una nota superior o igual a 9,0 a cada part, fins al 5% dels matriculats segonsordre descendent de nota final. A criteri del professorat, també se’n podran concedir en d’altres casos, sempre que no s’excedeixi del 5% i la nota final sigui igual o superior a 9,0.
f) Irregularitats, còpia i plagi
Les còpies fan referència a les evidències de que el treball o l’examen s’ha fet en part o totalment sense contribució intel·lectual de l’autor. En aquesta definició s’hi inclouen també les temptatives provades de còpia en exàmens i lliuraments de treballs i les violacions de les normes que n’asseguren l’autoria intel·lectual. Els plagis fan referència als treballs i textos d’altres autors que es fan passar com a propis. Són un delicte contra la propietat intel·lectual. Per evitar incórrer en plagi, citeu les fonts que feu servir a l’hora d’escriure l’informe d’un treball.
D’acord amb la normativa de la UAB, tant còpies com plagis o qualsevol intent d’alterar el resultat de l’avaluació, pròpia o aliena –deixant copiar, per exemple, impliquen una nota final de la part corresponent (examen, avaluació continuada o projecte) de 0, a efectes de calcular un valor quantitatiu de la nota, i suspendre l’assignatura, sense que això limiti el dret a emprendre accions en contra dels qui hi hagin participat, tant en l’àmbit acadèmic com en el penal.
Es permet, però no es recomana, l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) com a part integrant del desenvolupament del treball, sempre que el resultat final reflecteixi una contribució significativa de l'estudiant en l'anàlisi i la reflexió personal. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquestatecnologia, especificar les eines que ha fet servir i incloure una reflexió crítica sobre com han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA es considera falta d'honestedat acadèmica i comporta una penalització en la nota de l'activitat, o sancions més grans en casos de gravetat.
g) Avaluació d’alumnes que repeteixen
No hi ha cap tractament diferenciat per a alumnes que repeteixin l’assignatura, però poden aprofitar material propi del curs anterior sempre que ho indiquin així als informes corresponents.
h) Avaluació única
Aquesta assignatura no té avaluació única.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 711 | Anglès | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 711 | Anglès | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 712 | Anglès | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 71 | Anglès | primer quadrimestre | tarda |