Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Intel·ligència Artificial / Artificial Intelligence | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No es requereix cap requisit previ.
L’objectiu d’aquest curs és oferir un enfocament multidisciplinari a la recerca en intel·ligència artificial (IA) integrant els avenços més recents en neurociència cognitiva. Actualment, el cervell humà és el processador d’informació més avançat i eficient que es coneix, fet que el converteix en un model biològic clau per als sistemes d’IA presents i futurs.
L’alumnat explorarà teories capdavanteres sobre com el cervell processa la informació i duu a terme diverses funcions cognitives, com ara l’aprenentatge, la memòria, la percepció, el llenguatge, la presa de decisions i l’emoció.
El curs també examinarà com s’implementen actualment aquestes funcions en models d’IA, juntament amb una descripció detallada dels processos cognitius humans corresponents.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes Magistrals | 24 | 0,96 | 1, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Seminaris | 24 | 0,96 | 1, 3, 5, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories (individuals i en grup) | 20 | 0,8 | 12, 13 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi Inidividual | 50 | 2 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Treball en equip | 20 | 0,8 | 3, 12, 13 |
La metodologia docent es basa en diferents activitats formatives. Al llarg de les 12,5 setmanes del curs es programaran classes magistrals, seminaris, tallers, activitats supervisades i activitats autònomes.
Dins l’horari establert pel centre o pel pla d’estudis, es reservaran 15 minuts d’una classe perquè l’alumnat pugui avaluar el professorat i les assignatures o mòduls mitjançant qüestionaris.
Per a aquesta assignatura, es permet l’ús de tecnologies d’Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament per a tasques de suport, com ara cerques bibliogràfiques o d’informació, correcció de textos o traduccions.
L’estudiant ha d’identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines utilitzades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes eines han influït en el procés i en el resultat final de l’activitat.
La manca de transparència en l’ús de la IA en una activitat avaluable es considerarà deshonestedat acadèmica i podrà comportar penalitzacions parcials o totals en la qualificació de l’activitat, o sancions més greus en casos greus.
Tots els materials docents proporcionats pel professorat, així com els treballs escrits i les presentacions orals de l’alumnat, han d’evitarl’ús de llenguatge sexista.
S’ha d’utilitzar un llenguatge inclusiu i no discriminatori de manera consistent per promoure la igualtat de gènere i el respecte per totes les identitats.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Practicas de laboratorio (PLAB) | 30% | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 10, 11, 13 |
Primer Examen Parcial | 25% | 2 | 0,08 | 1, 4, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Segon Examen Parcial | 25% | 2 | 0,08 | 1, 2, 5, 6, 7, 9, 10, 11 |
Seminaris (PAUL) | 20% | 4 | 0,16 | 3, 5, 6, 7, 8, 9, 12, 13 |
Avaluació
L’avaluació d’aquesta assignatura es realitza de manera contínua. Té una clara funció formativa.
Les competències d’aquesta assignatura s’avaluaran mitjançant: activitats de seguiment, presentacions i treballs en grup, així com exàmens.
Les evidències d’aprenentatge que l’estudiant ha de lliurar faran referència als continguts i competències treballats a les classes teòriques, seminaris i pràctiques de laboratori.
El sistema d’avaluació s’organitza en cinc evidències, cadascuna amb un pes específic en la nota final:
Evidència 1 (Avaluació de classes magistrals): Exàmens
A) Examen parcial a mitjan semestre (25%)
B) Examen final al final del semestre, que inclourà continguts de la segona part del semestre (25%)
Evidència 2 (Avaluació de seminaris): Presentació d’un manuscrit. Treball en grup (20%)
Evidència 3 (Avaluació de pràctiques de laboratori):
A) Sessions de presentació (15%)
B) Avaluació de l’informe escrit (15%)
Assignatura superada
L’assignatura es considera superada quan l’estudiant obté:
Assistència
L’assistència és obligatòria a totes les classes PLAB i PAUL. Qualsevol absència s’ha de justificar amb un document oficial.
Recuperació
Per poder optar a la recuperació, l’estudiant ha de complir els requisits següents:
La recuperació consistirà en un examen global que cobrirà tot el contingut teòric. Per aprovar l’assignatura, l’estudiant haurà d’obtenir una puntuació de 5 o més en la recuperació. A més, la mitjana de les puntuacions de la resta d’evidències haurà de ser superior a 5. La nota màxima que es podrà obtenir en cas de superar la recuperació serà d’Aprovat (5 punts).
Aquesta assignatura no ofereix prova de síntesi per a segones o posteriors matrícules.
Avaluació única
Aquesta assignatura no contempla la possibilitat d’avaluació única.
Còpies, plagi, etc.: Sense perjudici d’altres mesures disciplinàries que es considerin oportunes, la qualificació en cas de detectar còpia o plagi serà de zero (0).
Eysenck, M.W. & Keane, M.T. (2020). Cognitive Psychology. A Student’s Handbook. Routledge.
Eysenk, M.W. & Groome, D. (2015). Cognitive Psychology: Revisiting the classic studies.
Gazzaniga, M. S., & Mangun, G. R. (Eds.). The cognitive neurosciences (5th ed.). Boston Review.
Churchland, P. S., & Sejnowski, T. J. (1992). The computational brain. The MIT Press.
Goldstein, E. B. Sensation and perception (8th ed.). Wadsworth.
Podría ser necesario traer un ordenador portatil para algunas clases. En caso de ser necesario, los profesores informarán a los alumnos las fechas de las clases específicas para las que es necesario traer el ordenador.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 711 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 71 | Anglès | primer quadrimestre | tarda |