Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Educació Infantil | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Competència comunicativa i interactiva no inferior al nivell B1.2 del MECR.
Aquesta és una assignatura optativa que proporciona una introducció a l’ensenyament/aprenentatge de la llengua estrangera a l’educació infantil, clau per a aquelles persones que estiguin interessades en impartir docència en anglès en aquesta etapa educativa.
Els objectius fonamentals de l’assignatura són proporcionar coneixements bàsics, eines, recursos i estratègies que ajudin als futurs mestres a familiaritzar-se amb els requeriments d’una docència efectiva de la llengua anglesa a l’educació infantil, i promoure la reflexió sobre la tasca educativa en anglès en aquesta etapa.
1. El currículum de l'etapa d’educació infantil i el disseny d'activitats per afavorir el desenvolupament de les capacitats de parla i de comunicació.
2. El llenguatge verbal i no verbal en la comunicació. El joc i la creativitat en l’aprenentatge de les llengües estrangeres en l’educació infantil.
3. Recursos didàctics: les tècniques dramàtiques, les cançons, els contes i la poesia com a eines de suport per a l'aprenentatge d’una llengua estrangera a l'educació infantil.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 45 | 1,8 | 1, 2, 5, 6, 8, 10, 11, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories supervisades | 30 | 1,2 | 1, 2, 4, 5, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs i activitats directament relacionades amb els continguts de l'assignatura | 75 | 3 | 1, 2, 4, 5, 6, 9, 11 |
En aquesta assignatura adquirirem els coneixements teòrics necessaris per poder desenvolupar docència en anglès a l'educació infantil a Catalunya. Paral·lelament s'analitzaran exemples reals d'aula, es compartiran estratègies, es categoritzaran recursos digitals, s'observaran diferents exemples de material didàctic, es facilitaran eines per poder redactar textos amb el desplegament del curriculum de l'àrea de llengua anglesa a educació primària, etc. Tot això amb la finalitat de poder anar creant diferents situacions i propostes educatives (individualment, en parelles o en grups).
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació activa (individual) | 10% | 0 | 0 | 1, 9, 13 |
Disseny i presentació d'una activitat (a triar entre quatre) per a ensenyar l'anglès a l'educació infantil. (Treball en parelles) | 20% | 0 | 0 | 4, 5, 6, 12, 13 |
Disseny i presentació d'una seqüència didàctica. (Treball en grup) | 30% | 0 | 0 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 11, 12, 13 |
Selecció i narració d'un conte a classe. Fitxa del conte (treball individual) | 10% | 0 | 0 | 4, 6, 12 |
1 text expositiu i reflexiu basat en les lectures i els temes treballats a classe relacionats amb el desplegament del currículum de l'àrea de llengua anglesa a educació primària. (Treball individual) | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 7, 8, 9, 10, 11, 13 |
AVALUACIÓ CONTINUADA
Tots els treballs són OBLIGATORIS, també ho és l'assistència al 80% de les classes. Si no es compleix el criteri d'assistència l'alumne no podrà ser avaluat. Si no es lliuren els quatre treballs l'alumnat tindrà un suspès.
Els alumnes rebran un retorn i la qualificació de les tasques, com a màxim, 20 dies hàbils després del lliurament o presentació de la tasca.
La nota final de l'assignatura s'obté fent la mitjana de les 5 tasques d'avaluació que s'esmenten en l'apartat anterior. La nota mínima de cada tasca per fer mitjana amb la resta és de 5.
CALENDARI DE LLIURAMENT DE TASQUES
Les tasques són les mateixes per a tothom, però el calendari de lliurament varia en funció del tema que es tria:
Data de recuperació: Divendres 26 de juny de 2026 de 8h a 10:30h.
Només els estudiants que hagin superat 4 de les 5 tasques d’avaluació podran participar a la sessió de recuperació. L'assistència i participació activa a classe ha de ser una d'elles.
A la sessió de recuperació, els estudiants només poden obtenir una nota màxima de 5 sobre 10 en la tasca a recuperar.
AVALUACIÓ ÚNICA
Sol·licitar l'avaluació única no eximeix el criteri d’assistència a un 80% de les sessions. L'avaluació única fa referència al tipus de treballs i al moment de la seva presentació, però l'assistència i la participació continuen sent obligatòries, atès que es tracta d'un curs de caràcter pràctic. En el cas d'acollir-se a l'avaluació única s'hauran de lliurar o implementar, el dia 19 de juny de 2026 de 8h a 10:30h les següents tasques:
1) Text expositiu basat en tres lectures 30% cal lliurar-lo el dia de la prova.
2) Disseny d'una seqüència didàctica 40% cal lliurar-lo el dia de la prova, durant la prova s'implementarà oralment.
3) Presentació d'una activitat basada en una d'aquestes opcions: Rutines, Cançons, Expressió plàstica o expressió corporal (TPR) 10% a realitzar oralment el dia de la prova.
4) Selecció, justificació i narració d'un conte 20% a realitzar oralment i per escrit el dia de la prova.
Data de recuperació: Divendres 26 de juny de 2026 de 8h a 10:30h.
Només els estudiants que hagin superat 3 de les 4 tasques d’avaluació podran participar a la sessió de recuperació.
A la sessió de recuperació, els estudiants només poden obtenir una nota màxima de 5 sobre 10 en la tasca a recuperar.
PROVA DE SÍNTESI:
L’alumnat matriculat en segona convocatòria que hagi complert el requisit d’assistència durant el primerany de matrícula pot, si així ho desitja, sol·licitar realitzar una prova de síntesi.Per fer-ho, cal que ho comuniqui per escrit a la professora durant la primera setmana d’inici de l’assignatura.
En cas d’optar per aquesta modalitat d’avaluació, l’estudiant queda exempt d’assistir a classe, ja que el requisit d’assistència s’entén com a complert.
La prova de síntesi es durà a terme el mateix dia en què està prevista l’avaluació única, el dia 19 de juny de 2026 de 8h a 10:30h, i consistirà en les següents tasques:
1) Text expositiu basat en tres lectures 30% cal lliurar-lo el dia de la prova.
2) Disseny d'una seqüència didàctica 40% cal lliurar-lo el dia de la prova, durant la prova s'implementarà oralment.
3) Presentació d'una activitat basada en una d'aquestes opcions: Rutines, Cançons, Expressió plàstica o expressió corporal (TPR) 10% a realitzar oralment el dia de la prova.
4) Selecció, justificació i narració d'un conte 20% a realitzar oralment i per escrit el dia de la prova.
Totes quatre activitats es faran en anglès i es tindrà en compte la correcció lingüística, la redacció i els aspectes formals de presentació. L’alumnat ha de ser capaç d'expressar-se amb fluïdesa i correcció i ha de mostrar un alt grau de comprensió dels textos acadèmics. Una activitat pot ser no avaluada o suspesa si la professora considera que no compleix aquests requisits.
IMPORTANT:
a) Si l'estudiant no ha pogut aportar prou evidències d'avaluació que permetin una qualificació global de l'assignatura, en l'acta es consignarà la qualificació d’aquesta assignatura coma no avaluable.
b) L’ús de la intel·ligència artificial generativa no està autoritzat. Qualsevol evidència del seu ús en una tasca comportarà una qualificació de suspens.
c) S’espera que l’alumnat participi activament en les sessions de manera respectuosa, argumentada i constructiva.
d) Amb l'objectiu de garantir la coherència i la transparència en l'ús de la IA en l'assignatura i les seves activitats avaluables ens atenem al model 3. d' Ús responsable: En aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) com a part integrant del desenvolupament del treball, sempre que el resultat final reflecteixi una contribució significativa de l'estudiant en l'anàlisi i la reflexió personal. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat. Però cal tenir en compte que l’ús de la intel·ligència artificial (IA) comporta un consum energètic considerable. Per tant, és important fomentar un ús responsable i eficient de la IA en l’àmbit educatiu, prioritzant aplicacions amb un impacte positiu i evitant-ne l’ús innecessari per tal de minimitzarl’impacte ambiental.
Álvarez, Yolanda (2022). Improving skills by playing: Trabajar las habilidades mediante actividades lúdicas. Castelló: Sar Alejadría Ediciones.
Cameron, Lynne (2001). Teaching languages to young learners. Cambridge: Cambridge University Press. Available at: https://didactics-a.wikispaces.com/file/view/lynne+cameron.pdf
Mont, Maria, i Gonzalez-Acevedo, Nathaly (2019). Coding toys while learning English: Programming with very younglearners. A Dolors Masats, Maria Mont i Nathaly Gonzalez-Acevedo (Eds). Joint efforts for innovation: Working together to improve foreign language teaching in the 21st century (pp. 59-65). Rothersthorpe: Paragon Publishing. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3064130
Mont, Maria, i Masats, Dolors (2018). Tips and suggestions to implement telecollaborative projects with young learners. In Melinda Dooly & Robert O’Dowd (Dirs.) In this together: Teachers’ experiences with transnational, telecollaborativelanguage learning projects (pp. 92-122). New York/Bern: Peter Lang. Gold open access.
Moon, Jayne (2000). Children Learning English. Oxford: Macmillan Heinemann.
Otto, Ana, i Corina-Pérez, Beatriz (Eds.). (2023). Handbook of CLIL in pre-primary education. Berlin: Springer.
Paran, Amos, i Watts, Eleanor (Eds). (2003). Storytelling in ELT. Whitstable: IATEFL.
Pinter, Annamaria (2017). Teaching Young Language Learners. Oxford: Oxford University Press.
Reilly, Vanessa, i Ward, Sheila M. (1997). Very Young Learners. Oxford: Oxford University Press.
Roth, Genevieve (1998). Teaching very young children. Pre-school and early primary. London: Richmond Santillana.
Rubavathanan, Markandan (2021). A comparative study on the theoretical development of functions of language with reference to Bühler, Jakobson, and Halliday. Noble: Journal of Literature and Language Education, 12 (2), 277-29.
Schwartz, Mila (2018). Preschool bilingual education: Agency in interaction between children, teachers, and parents. Berlin: Springer.
Shin, Joan, i Crandall, Joann (2013). Teaching young learners English. Heinle & Heinle.
Torras Vila, Berta (2021). Music as a tool for foreign language learning in early childhood education and primary education. Proposing innovative CLIL music teaching approaches. CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, 4(1), 35- 47. https://revistes.uab.cat/clil/article/view/v4-n1-torras-vila/60-pdf-en
No cal adquirir cap programari especial per cursar aquesta assignatura.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |