Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Història de l'Art | OT | 3 |
Història de l'Art | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No es requereixen coneixements previs relacionats ambel budisme. No obstant això, es recomana que l'estudiantat sigui capaç de llegir i entendre l'anglès, ja que la major part de lectures obligatòries i vídeos es proveiran en aquesta llengua.
- Assolir uns coneixements sobre les manifestacions artístiques budistes.
- Conèixer els recursos bibliogràfics propis de la disciplina per tal de poder aprofundir en aspectes específics
de l'art budista.
- Dominar la terminologia historicoartística adequada.
1. Conceptes generals. Siddharta Gautama i el seu llegat. Difusió del primer budisme.
2. Primeres mostres budistes en territori indi.
3. Budisme Theravada. Budisme Mahayana i la seves expansions a la resta d'Àsia.
4. Orientalisme, colonialisme i descolonització en l'art budista.
5. Manifestacions artístiques en el món contemporani.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques i pràctiques | 45 | 1,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 11, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Orientació metodològica i bibliogràfica | 5 | 0,2 | 4, 8, 11, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i preparació dels exercicis | 80 | 3,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 11, 12 |
Aquest curs combina les sessions teòriques i pràctiques, amb eventuals debats o sessions de seminari, activitats basades en l'aprenentatge servei (APS) i d'aula invertida. Alhora, es requereix que l'alumnat realitzi una sèrie de lectures complementàries per a poder seguir les sessions. Si el temps ho permet, es faran sortides de camp.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exercici 1 | 35 | 1 | 0,04 | 4, 6, 8, 9, 11, 12 |
Exercici 2 | 35 | 1 | 0,04 | 4, 6, 8, 9, 11, 12 |
Seminari | 30 | 18 | 0,72 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Avaluació continuada:
- Exercici individual: 35%
- Prova escrita: 35%
- Activitat: 30%
La nota final és el resultat de la suma de les qualificacions obtingudes a totes tres evidències. L'alumnat haurà d'obtenir un 3,5 sobre 10 en cadascuna de les activitats per a poder fer mitja.
Si l'estudiant només s'ha presentat a alguns dels exercicis obligatoris (evidències 1, 2 o 3) i els ha superat, obtindrà un "no avaluable" quan la suma global no arribi a l'aprovat o a una qualificació superior. En cas contrari, li constarà la nota que hagi tret. En el moment de realització de cada activitat avaluativa, la professora informarà l'alumnat (Campus Virtual) del procediment i data de revisió de les qualificacions. Només té dret a una recuperació - a la data fixada per la Gestió Acadèmica de la Facultat - l'alumnat suspès que s'hagi presentat a totes les evidències obligatòries (1, 2 i 3). La nota màxima a aconseguir a la recuperació és 5.
Avaluació única:
L'avaluació continuada consisteix en 2 proves:
- Projecte individual: 40% de la qualificació final.
- Prova escrita: 60% de la qualificació final.
Procediment de recuperació de l’avaluació única:
Per participar a la recuperació l’alumnat ha d’haver lliurat totes les proves previstes. Per poder participar al procés de recuperació l’estudiant ha d’haver obtingut una qualificació mitjana final de 3,5.
En cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s'adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d'exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Plagi
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una
variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb
0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi
pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes
d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta
assignatura serà 0.
Ús de la IA
En aquesta assignatura, no es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) en cap de
les seves fases. Qualsevol treball que inclogui fragments generats amb IA serà considerat una
falta d'honestedat acadèmica i comporta que l’activitat s’avaluï amb un 0 i no es pugui
recuperar, o sancions majors en casos de gravetat.
Aquesta és una bibliografia bàsica del curs. Durant les classes s'aniran donant referències específiques per a cada tema.
Manuals de referència
CORNU, Philippe. 2001. Dictionnaire encyclopédique du bouddhisme. París: Éditions Seuil [edició castellana per Akal, 2004].
GOMBRICH, Richard. 2013. What the Buddha Thought. Sheffield: Equinox.
McARTHUR, Meher. 2004 [2002]. Reading Buddhist Art. An Illustrated Guide to Buddhist Signs & Symbols. Londres: Thames & Hudson.
ROONEY, Dawn F. 2008. Ancient Sukhothai: Thailand's Cultural Heritage. Bangkok: River Books.
SILK, Jonathan A. (ed.) 2015. Brill's encyclopedia of Buddhism. Leiden; Boston: Brill.
VÉLEZ DE CEA, Abraham. 2000. El Buddhismo. Madrid: Ediciones del Orto.
Bibliografia bàsica
Behrendt, Kurt A. 2024. Mandalas: Mapping the Buddhist Art of the Tibet. New Haven: Yale University Press.
Chen, Kai-Jun. 2023. Porcelain for the Emperor: manufacture and Technocracy in Qing China. Washington: University of Washington Press.
Ching, Dora C.Y. 2021. Visualizing Dunhuang: Seeing, Studying, and Conserving the Caves. Princeton: Princeton University Press.
Chitgopekar, Nilima. 2022. Shakti, the exploration of the Divine Feminine. DK Publishing.
English, Elizabeth. 2002. Vajrayogini: Her Visualisations, Rituals, and Forms. Boston: Wisdom Publications.
Fieni, Luigi; Parker, Kenneth. 2023. Tibetan Mustang: A Cultural Renaissance. Múnic: Hirmer.
Greiff, Susan; Schiavone, Romina; Zhang, Jianlin (Eds.). 2014. The Tomb of Li Chui. Interdisciplinary Studies into a Tang Period Finds Assemblage. Mainz: Verlag des Römisch-Germanischen Zentralmuseums.
Harrison-Hall, Jessica; Lovell, Julia (eds.). 2023. China’s hidden century: 1796-1912. Londres: The British Museum.
Henss, Michael. 2020. Buddhist Ritual Art of Tibet: A Handbook on Ceremonial Objects and Ritual Furnishings in the Tibetan Temple. Stuttgart: Arnoldsche.
Kroll, Paul W. 2019. Critical Reading on Tang China. 4 vols. Leiden: Brill.
Levenberg, Lynn. 2025. Tibetan Women's Jewelry. Stuttgart: Arnoldsche.
Liu, Xinru; Brancaccio, Pia. 2023. The world of the ancient Silk Road. Londres: Routledge Press.
Mitter, Partha. 2007. The Triumph of Modernism. India’s Artists and the Avant-garde, 1922-47. Oxford i Londres: Oxford University Press.
Whitfield, Susan (ed). 2019. Pueblos, culturas y paisajes. Las Rutas de la Seda. Barcelona: Blume.
Wu, Hung. 2022. Chinese Art and Dynastic Time. Princeton: Princeton University Press.
Res a dir.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |