Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Història de l'Art | OT | 3 |
Història de l'Art | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana tenir comprensió lectora en diverses llengües modernes, principalment l'anglès, a part del català i l'espanyol.
- Conèixer una panoràmica general i introductòria a la diversitat artística del món focalitzant la mirada en diversos exemples d'Àfrica, d'Oceania i de l'Àsia Oriental.
- Conèixer els recursos bibliogràfics propis de la disciplina.
- Adquirir una certa familiaritat amb l'art japonès com a exemple.
- Dominar la terminologia historicoartística adequada.
ACOTACIONS PRÈVIES. A l'entorn de la coherència del títol i els continguts de l'assignatura.
1. ARTS D'ÀFRICA. Introducció a la història de les arts dels pobles de l'Àfrica subsahariana.
2. ARTS D'OCEANIA. Introducció a les formes artístiques del Pacífic.
3. ART JAPONÈS: Introducció a l'art japonès, des de la prehistòria fins al segle XX.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Dirigida | 130 | 5,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Supervisada | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Autònoma | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Classes presencials (activitat dirigida):
- Classes teòriques.
- Eventuals conferències.
Tutories (activitat supervisada)
- Resolució de dubtes relacionats amb l'assignatura. Campus Virtual
- Determinats materials, calendari i dates de lliurament.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Evidencia 1. Prova escrita | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Evidència 2: Prova escrita | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 11, 12 |
Evidència 3: Comentari escrit | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12 |
Evidència 1: Prova escrira d'Àfrica i Oceania (20%)
Evidència 2: Prova escrita d'art japonès (40%).
Evidència 3: Prova escrita d'art japonès (40%).
La nota final de l'assignatura serà el resultat de la suma dels percentatges de les tasques avaluatives i, per aprovar l'assignatura, cal que l'alumnat presenti totes les tasques.
L’estudiant rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor informarà l'alumnat del procediment i la data de revisió de les qualificacions.
Només tenen dret a una reavaluació – a la data fixada per la Gestió Acadèmica– els estudiants suspesos que s'hagin presentat a tots tres exercicis escrits amb una nota final inferior a 5. En aquest cas, la nota màxima a aconseguir a la reavaluació serà un 5 (aprovat).
L’estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi,...) es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
En aquesta assignatura no es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) en cap de les seves fases. Qualsevol treball que inclogui fragments generats amb IA serà considerat una falta d'honestedat acadèmica i comporta que l'activitat s'avalui amb un 0 i no es pugui recuperar, o sancions majors en casos de gravetat.
Àfrica
Werner Gillo, Breve historia del arte africano, Madrid, Alianza Editorial, 1989.
Frank Willet, Arte africano: una introducción, Barcelona, Destino, 2000.
Gert Chesi, The Nok Culture: Art in Nigeria 2500 Years Ago, München, Prestel Publishing, 2006
África: mágia i poder. 2500 anys d'art a Nigèria, Fundacio La Caixa, Barcelona, 1998.
William Fagg, Yoruba. Sculpture of West Africa, Pace editions, New York, 1982.
Louis Perrois, L'art fang de la Guinea Equatorial, Barcelona, Fundación Folch, 1991.
William Rubin, Primitivism in 20th century art, New York, MoMA, 1987.
Oceania
Nicholas Thomas, Oceanic art, Nova York, Thames & Hudson, 1995.
Peter Brunt i Nicholas Thomas, Art in Oceania: a new history. Londres, Thames & Hudson, 2012.
Peter Brunt, Nicholas Thomas et alii, Oceania. Londres, Royal Academy of Art, 2018.
Eric Kjellgren, Oceania: Art of the Pacific Islands in the Metropolitan Museum of Art, Nova York, Metropolitan Museum of Art, 2007.
Eric Kjellgren, How to read Oceanic art, Nova York, Metropolitan Museum of Art, 2014.
Steven Hooper, Pacific encounters. Art & Divinity in Polynesia 1760-1860, University of East Anglia, 2006.
Japó
Joan Stanley-Baker, Arte japonés, Barcelona, Destino, 2000.
Ivan Morris, El mundo del príncipe resplandeciente, Girona, Atalanta, 2007.
Daisetz T. Suzuki, El zen y la cultura japonesa, Barcelona, Paidos, 1996.
Christine Guth, El arte en el Japón Edo: el artista y la ciudad, 1615-1868, Madrid, Tres Cantos, 2009.
Amaury A. García Rodríguez, Cultura popular y grabado en Japón. Siglos XVII a XIX, México, El Colegio de México, 2005.
Javier Vives, Arquitectura tradicional de Japón, Gijón, Satori, 2019.
Yayoi Kawamura, Pilar Cabañas, Trazo y color. Esencias de la pintura japonesa, Gijón, Satori, 2024.
Yoshihiro Suzuki, Aprendiendo a ver las estatuas budistas japonesas, Gijon, Satori, 2024.
Doshin Sato, Modern Japanese Art and the Meiji State. The Politics of Beauty, Getty Publications, 2011.
Si calgués un programari específic s’indicaria oportunament.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |