Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Llengua i Literatura Espanyoles | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
L'assignatura s'integra en el conjunt de la matèria, que forma part dels 108 crèdits de formació obligatòria del Grau de Llengua i Literatura Espanyoles, i que l'alumnat cursa juntament amb altres assignatures de llengua i literatura. Es tracta d'un curs de sintaxi que complementa i aprofondeix l'assignatura Sintaxi de l'espanyol: l'oració simple. Es parteix d'un enfocament descriptiu dels fenòmens que Sintaxi de l'espanyol: l'oració simple afecten l'oració composta i s'hi aporten les eines teòriques fonamentals per a la seva anàlisi i comprensió.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals, sessions de seminaris i pràctiques dirigides pel professor | 50,5 | 2,02 | 4, 5, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories programades | 15,5 | 0,62 | 7, 10, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom | 84 | 3,36 | 5, 9 |
- Una finalitat bàsica de l'ensenyament de la gramàtica és capacitar els alumnes per l'exercici de l'analìsi sintàctica. Conseqüentment, teoria i pràctica són dos aspectes relacionats íntimament en el desenvolupament de l'assignatura. En el desenvolupament de l'assignatura es combinaran ambdós aspectes: 1) l'exposició teòrica dels continguts del programa i 2) la il·lustració pràctica amb la finalitat de potenciar la capacitat de reflexió sintàctica dels estudiants. L'aula constituirà un espai obert per a la discusió de problemes, l'argumentació sintàctica, el comentari de la bibliografia rellevant i la resolució d'exercicis (prèviament preparats pels estudiants).
- Es reservaran 15 minuts d’una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l’alumnat de les enquestes d’avaluació de l’actuació del professorat i d’avaluació de l’assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen 1 | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 10, 12 |
Examen 2 | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 10, 12 |
Exercicis | 10% | 0 | 0 | 2, 4, 6, 7, 9, 10, 13 |
Participació a classe | 10% | 0 | 0 | 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13 |
1. Avaluació continuada
Activitats d'evaluació |
Pes |
Examen 1 |
40% |
Examen 2 |
40% |
Lliurament d'exercicis |
10% |
Participació a classe |
10% |
Els exàmens contindran: un exercici d'opció múltiple, un exercici d'anàlisis inversa i una pregunta d'argumentació o anàlisi sobre aspectes relacionats amb el contingut del curs.
Examen 1: Temes 1 i 2.
Examen 2: Temes 3, 4 i 5.
Els exercicis, d'altra banda, estaran formats per activitats breus vinculades a la part aplicada del curs.
La participació a classes es mesurarà mitjançant el lliurament d'activitats a través del Campus Virtual.
1.1 Criteris per a la qualificació de l’assignatura
Per aprovar l’assignatura, un cop fetes les quatre activitats avaluables esmentades abans i després d’aplicar els percentatges indicats més amunt, l’alumne/a haurà d’obtenir una nota final igual o superior a 5. Si la nota final és:
1.2. Criteris de recuperació
Les/Els alumnes que obtinguin una qualificació final entre 3,5 i 4,8 i que hagin realitzat 2/3 de les activitats d'avaluació esmentades més amunt es podran presentar a la recuperació de l’assignatura en la data prevista per la Facultat, on faran la/es prova/es que hagin suspès.
La nota obtinguda a la recuperació serà la nota final de l'assignatura.
A les/els alumnes que hagin superat l’assignatura, se’ls permetrà presentar-se a la recuperació per pujar nota. En aquest sentit, rebutjaran a la seva nota prèvia i la qualificació obtinguda a la recuperació serà la seva nota final.
1.3. Criteris d’avaluació
Per superar l’assignatura es considera imprescindible el domini de la normativa; per tant, a l’hora d’avaluar les activitats esmentades més amunt, es penalitzaran els errors ortogràfics, l’ús incorrecte dels signes depuntuació, els errors lèxics i els errors morfosintàctics.
1.4 Procediment de revisió de les proves avaluables
Després de la publicació de las qualificacions de les activitats avaluables menciones més amunt, el/la professor/a informarà les/els alumnes a través de Moodle del dia i de l’hora per la revisió d’aquestes activitats.
1.5 Irregularitats en les activitats d'avaluació
Si l’estudiant realitza qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En el cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquestaassignatura serà 0.
1.6 Intel·ligència artificial
En aquesta assignatura, no es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) en cap de les seves fases. Qualsevol treball que inclogui fragments generats amb IA serà considerat una falta d'honestedat acadèmica i comporta que l’activitat s’avaluï amb un 0 i no es pugui recuperar, o sancions majors en casos de gravetat.
1.7 Estudiants Erasmus
Els / Les estudiants Erasmus que demanin avançar un examen han de presentar al professor/a un document escrit de la seva universitat d'origen que justifiqui la seva sol·licitud.
2. Avaluació única
Activitats d'evaluació |
Pes |
Examen 1 |
40% |
Examen 2 |
40% |
Lliurament d'exercicis |
20% |
Tot allò establert als punts 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6 i 1.7 de l'apartat anterior és aplicable també a l'avaluació única. La data per a l'avaluació única coincidirà amb la data de l'examen 2 de l'avaluació continuada. El/La professor/a comunicarà a l'alumne la data per a l'avaluació única a través de Moodle a l'inici del curs.
Pavón Lucero, María Victoria (1999). "Clases de partículas: preposición, conjunción y adverbio". Dins I. Bosque i V. Demonte (Dirs.), Gramática descriptiva de la lengua española. Vol. 1, Madrid: Espasa, 565-656.
Pavón Lucero, María Victoria (2012). Estructuras sintácticas en la subordinación adverbial. Madrid: Arco-Libros.
No s'aplica.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |