Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Llengua i Literatura Espanyoles | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Atès que l'estudiant ha demostrat, mitjançant l'obtenció dels crèdits corresponents a les assignatures de formació bàsica i les obligatòries, haver adquirit les competències bàsiques, ha de ser capaç d'expressar-se amb correcció oralment i per escrit.
En el cas de l'expressió escrita, s'entén que l'estudiant redacta paràgrafs amb contingut adequat. Es tindran en compte les faltes d'ortografia, la puntuació i l'estructura del discurs. Les faltes descomptaran 0,25 punts cadascuna.
Les activitats, pràctiques i treballs presentats en l'assignatura hauran de ser originals i no s'admetrà, sota cap circumstància, el plagi total o parcial de materials aliens publicats en qualsevol suport. L'estudiant ha d'explicitar convenientment, segons els usos de la documentació bibliogràfica, l'autoria de totes les cites i l'ús de materials aliens. L'eventual presentació de material no original sense indicar adequadament el seu origen, ocasionarà automàticament la qualificació de suspens (0).
De la mateixa manera, es considera que l'estudiant coneix les normes generals de presentació d'un treball acadèmic. No obstant, podrà aplicar les normes específiques que pugui indicar-li el professor de l'assignatura, si així ho creu convenient.
Aquesta assignatura forma part de la matèria Llengua espanyola: sincronia i té com a objectiu el coneixement i domini dels procediments que permeten la combinació de paraules en unitats sintàctiques més complexes fins al nivell de l'oració.
S'estudien les diferents projeccions sintàctiques i els principis que regeixen la formació i es presenten les eines teòriques necessàries per analitzar les construccions sintàctiques. En acabar el curs, els estudiants:
(A) han de ser capaços d'identificar i descriure les construccions sintàctiques de l'espanyol i de reconèixer la
seva estructura;
(B) han de saber utilitzar les eines de l'anàlisi sintàctica;
(C) han d'haver adquirit les tècniques de l'argumentació sintàctica, i
(D) han de poder utilitzar les fonts bibliogràfiques bàsiques de la sintaxi de l'espanyol.
Per aconseguir els tres primers objectius es partirà de la competència lingüística dels estudiants i es potenciarà la seva capacitat de reflexió perquè siguin capaços de plantejar-se preguntes científiques sobre les dades lingüístiques.
1. La sintaxi.
2. Els sintagmes.
3. La predicació.
4. L'oració.
5. Les funcions gramaticals.
6. La modalitat i l'aspecte de l'oració.
7. Tipus d'oracions.
8. L'estructura informativa de l'oració.
El primer dia de classe el professor lliurarà als estudiants un programa desenvolupat de continguts.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals, sessions de seminaris i pràctiques dirigides pel professor | 52,5 | 2,1 | 2, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Avaluació | 6,5 | 0,26 | 4, 5, 12 |
Tutories | 15 | 0,6 | 7, 9, 10, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs i exercicis | 10 | 0,4 | 4, 5, 10 |
Estudi dels continguts de la matèria | 66 | 2,64 | 6, 7, 10 |
L'aprenentatge d'aquesta assignatura per part de l'alumnat es distribueix de la manera següent:
- Activitats dirigides (35%). Aquestes activitats es divideixen en classes magistrals i en pràctiques i seminaris dirigits pel/a professor/a, en què es combinarà l'explicació teòrica amb la discussió de tot tipus de textos.
- Activitats supervisades (10%). Es tracta de tutories programades pel/la professor/a, dedicades a la correcció i comentari de problemes en els diferents nivells d'anàlisi lingüística.
- Activitats autònomes (50%). Aquestes activitats inclouen tant el temps dedicat a l'estudi personal com a la realització de ressenyes, treballs i comentaris analítics, així com a la preparació de presentacions orals.
- Activitats d'avaluació (5%). L'avaluació de l'assignatura es durà a terme mitjançant proves escrites.
- Es reservaran 15 minuts d’una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l’alumnat de les enquestes d’avaluació de l’actuació del professorat i d’avaluació de l’assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen 1 | 40% | 0 | 0 | 1, 3, 4, 8, 12 |
Examen 2 | 40% | 0 | 0 | 1, 5, 6, 7, 8, 11 |
Exercicis | 10% | 0 | 0 | 4, 6, 7, 13 |
Participació a classe | 10% | 0 | 0 | 2, 7, 9, 10, 11, 13 |
1. Avaluació continuada
Activitats d'evaluació |
Pes |
Examen 1 |
40% |
Examen 2 |
40% |
Lliurament d'exercicis |
10% |
Participació a classe |
10% |
Els exàmens contindran: un exercici d'opció múltiple, un exercici d'anàlisis inversa i una pregunta d'argumentació o anàlisi sobre aspectes relacionats amb el contingut del curs.
Examen 1: Temes 1, 2, 3 i 4.
Examen 2: Temes 5, 6, 7 i 8.
Els exercicis, d'altra banda, estaran formats per activitats breus vinculades a la part aplicada del curs.
La participació a classes es mesurarà mitjançant el lliurament d'activitats a través del Campus Virtual.
1.1 Criteris per a la qualificació de l’assignatura
Per aprovar l’assignatura, un cop fetes les quatre activitats avaluables esmentades abans i després d’aplicar els percentatges indicats més amunt, l’alumne/a haurà d’obtenir una nota final igual o superior a 5. Si la nota final és:
1.2. Criteris de recuperació
Les/Els alumnes que obtinguin una qualificació final entre 3,5 i 4,8 i que hagin realitzat 2/3 de les activitats d'avaluació esmentades més amunt es podran presentar a la recuperació de l’assignatura en la data prevista per la Facultat, on faran la/es prova/es que hagin suspès.
La nota obtinguda a la recuperació serà la nota final de l'assignatura.
A les/els alumnes que hagin superat l’assignatura, se’ls permetrà presentar-se a la recuperació per pujar nota. En aquest sentit, rebutjaran a la seva nota prèvia i la qualificació obtinguda a la recuperació serà la seva nota final.
1.3. Criteris d’avaluació
Per superar l’assignatura es considera imprescindible el domini de la normativa; per tant, a l’hora d’avaluar les activitats esmentades més amunt, es penalitzaran els errors ortogràfics, l’ús incorrecte dels signes depuntuació, els errors lèxics i els errors morfosintàctics.
1.4 Procediment de revisió de les proves avaluables
Després de la publicació de las qualificacions de les activitats avaluables menciones més amunt, el/la professor/a informarà les/els alumnes a través de Moodle del dia i de l’hora per la revisió d’aquestes activitats.
1.5 Irregularitats en les activitatsd'avaluació
Si l’estudiant realitza qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En el cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquestaassignatura serà 0.
1.6 Intel·ligència artificial
En aquesta assignatura, no es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) en cap de les seves fases. Qualsevol treball que inclogui fragments generats amb IA serà considerat una falta d'honestedat acadèmica i comporta que l’activitat s’avaluï amb un 0 i no es pugui recuperar, o sancions majors en casos de gravetat.
1.7 Estudiants Erasmus
Els / Les estudiants Erasmus que demanin avançar un examen han de presentar al professor/a un document escrit de la seva universitat d'origen que justifiqui la seva sol·licitud.
2. Avaluació única
Activitats d'evaluació |
Pes |
Examen 1 |
40% |
Examen 2 |
40% |
Lliurament d'exercicis |
20% |
Tot allò establert als punts 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6 i 1.7 de l'apartat anterior és aplicable també a l'avaluació única. La data per a l'avaluació única coincidirà amb la data de l'examen 2 de l'avaluació continuada. El/La professor/a comunicarà a l'alumne la data per a l'avaluació única a través de Moodle a l'inici del curs.
Bosque, Ignacio i Violeta Demonte (eds.) (1999): Gramática descriptiva de la lengua española. Calpe. 3 vols. Madrid: Espasa.
Bosque, Ignacio i Javier Gutiérrez-Rexach (2009): Fundamentos de sintaxis formal. Madrid: Akal.
Brucart, José María (2000). “L’analisi sintàctica i la seva terminología en l’ensenyament secundary”. Dins Macià, J. i Sola, J. (eds.), La terminologia lingüística en l’ensenyaament secundari. Propostes pràctiques, 163-229. Barcelona: Graò.
Demonte, Violeta (1989). De las estructuras a la rección. Madrid: Síntesis.
Di Tullio, Ángela (2009). Manual de gramática del español. Buenos Aires: Waldhutter Ediciones
Gallego, Ángel J. (ed) (2015). Perspectivas de sintaxis formal. Madrid: Akal.
Hernanz, Mª. Luisa y José María Brucart (1987): La sintaxis, I. Principios teóricos. La oración simple. Barcelona: Crítica.
Rodríguez Ramalle, Teresa María (2005): Manual de Sintaxis del Español. Madrid: Castalia.
No aplica.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 2 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |