Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.
Treball de Final de Grau
Codi: 106342
Crèdits: 6
2025/2026
Titulació |
Tipus |
Curs |
Estudis Anglesos |
OB |
4 |
Idiomes dels grups
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Prerequisits
L'estudiant pot matricular el seu TFG un cop superats dos terços del pla d'estudis, és a dir, 160 crèdits.
El treball es fa durant el segon semestre del 4t curs. Els/les estudiants que es matriculin del TFG per segona vegada o que tinguin alguna circumstància personal degudament justificada podran realitzar el TFG durant el primer semestre del 4t curs, prèvia autorització de la coordinació del TFG i del Grau.
El treball final s'avaluarà d'acord amb el nivell C2 segons el qual l'estudiant pot comprendre sense esforç pràcticament tot el que llegeix o escolta; resumir informació procedent de diferents fonts orals o escrites, reconstruir fets i arguments, i presentar-los d'una manera coherent; expressar-se espontàniament, amb fluïdesa i precisió, distingint matisos subtils de significat fins i tot en les situacions més complexes.
Objectius
Objectius generales
El TFG és un treball que ha de permetre una avaluació global i sintètica de les competències específiques i transversals associades al títol.
Objectius específics
El TFG ha de ser un treball fonamentalment acadèmic, no pas un treball de recerca en el sentit estricte, caràcter reservat per al TFM. De forma excepcional, i mai de forma generalitzada, les titulacions podran proposar alguns temes que suposin la iniciació al maneig de les eines bàsiques de la recerca.
Competències
- Aplicar els principis ètics científics al tractament de la informació.
- Comprendre i produir textos acadèmics escrits i orals en anglès a nivell d'usuari experimentat amb domini total (C2).
- Demostrar habilitats per treballar de manera autònoma i en equip a fi d'assolir els objectius planificats.
- Elaborar argumentacions aplicables als àmbits de la literatura, de la cultura i de la lingüística i avaluar-ne la rellevància acadèmica.
- Que els estudiants hagin desenvolupat les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
- Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes destacats d'índole social, científica o ètica.
- Utilitzar l'anglès escrit i oral per a fins acadèmics i professionals relacionats amb l'estudi de la lingüística, la filosofia del llenguatge, la història, la cultura i la literatura angleses.
- Utilitzar les eines digitals i les fonts documentals específiques per a la captació i organització d'informació.
- Valorar de manera crítica la producció lingüística, literària i cultural en anglès.
Resultats d'aprenentatge
- Argumentar de manera raonada i coherent les hipòtesis pròpies a partir de la documentació, la bibliografia i les dades pertinents i reconèixer la rellevància acadèmica del discurs propi.
- Comprendre textos acadèmics especialitzats sobre l'àrea seleccionada per a l'elaboració del treball de final de grau.
- Expressar-se de manera eficaç oralment i per escrit utilitzant tècniques expositives i argumentatives.
- Expressar-se en anglès oralment i per escrit en un registre acadèmic, utilitzant la terminologia apropiada en relació amb l'àrea seleccionada per a l'elaboració del treball de final de grau.
- Fer una revisió crítica de textos especialitzats i estudis sobre lingüística, literatura i cultura i determinar-ne la rellevància dins de l'àrea d'estudi seleccionada.
- Incorporar idees i conceptes de fonts publicades als treballs citant i referenciant de manera adequada.
- Localitzar informació especialitzada i acadèmica i seleccionar-la segons la rellevància.
- Organitzar i gestionar amb eficàcia i rendibilitat el temps d'aprenentatge.
- Planificar la feina de manera efectiva autònomament per a la consecució dels objectius plantejats.
- Produir textos acadèmics escrits i orals a nivell d'usuari experimentat amb domini total (C2) sobre els conceptes i competències rellevants per a l'àrea seleccionada per a l'elaboració del treball de final de grau.
- Seleccionar i interpretar les dades rellevants en l'àrea seleccionada per a l'elaboració del treball de final de grau.
Continguts
The TFG consists of:
- The preparation and presentation of an academic work on a topic from any area of English Studies (English Linguistics, Applied English Linguistics, English Literature and Culture) and German Studies, allowing for a comprehensive and synthetic evaluation of the specific and transversal competencies associated with the degree.
- For TFGs in the area of Literature (in English or German), primary sources cannot include works covered in mandatory and/or elective courses that the student has taken.
- Literature research: selection and critical analysis of specific literature on the chosen topic (minimum of 7 secondary sources).
- Oral presentation of the work before two members of the teaching staff.
Temes
- Shakespeare
- British history and culture
- Romantic poetry
- American Modernism
- Post-colonial literature
- Victorian literature
- Irish & Scottish literature
- War narratives
- Contemporary poetry
- L2/L3 acquisition
- Argument structure
- Assessment
- Contrastive linguistics
- Analysis of L2 errors
- Phonetics and phonology
- Syntax
- History of English
- Sociolinguistics
- Academic English
- English teaching methodologies
- Pragmatics
- English as a lingua franca
- Translation
- Literature in German
- TFG d'Aprenentatge i Servei (https://www.uab.cat/web/cooperacio-i-epjg/aprenentatge-i-servei-aps-1345779120885.html): el TFG pot dur-se a terme mitjançant la participació en un projecte orientat a resoldre una necessitat real en una comunitat, amb l'objectiu de millorar les condicions de vida de les persones. Un cop identificada la necessitat social o cultural, cal que la intervenció del/la estudiant connecti l'experiència pràctica amb els coneixements teòrics del Grau.
En aquesta assignatura es tindrà en compte la perspectiva de gènere en els aspectes següents:
- No permetre un ús sexista del llenguatge a les contribucions orals i escrites de l’alumnat.
- Evitar els estereotips de gènere en els exemples.
- Posar a la bibliografia els noms complets dels autors i autores, en comptes de només la inicial.
Activitats formatives i Metodologia
Títol |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus: Dirigides |
|
|
|
Autònomes |
130
|
5,2 |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
|
Tutories de seguiment |
15
|
0,6 |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
|
Tutories grupals i sessions informatives |
4
|
0,16 |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
|
En aquesta assignatura no hi ha activitats docents a l'aula. La metodologia docent es basa en:
- Activitats Dirigides: 5h (tutories grupals, sessions informatives)
- Activitats Supervisades: 10h (tutories individuals)
- Activitats Autònomes: 130h (documentació, lectures, síntesi, redacció, preparació de la presentació oral)
El TFG s'ha de dur a terme de manera individual.
Els estudiants que facin una estada Erasmus durant el quart any poden fer el TFG a distància, excepte la presentació oral, que ha de ser sempre en persona.
El TFG ha de seguir les indicacions del Paper Guidelines del Departament de Filologia Anglesa i de Germanística (disponible a la pàgina web del departament). El format de la bibliografia i de les citacions ha de seguir les directrius de MLA per Literatura i d'APA per a Llengua (amb els noms complets, en comptes de les inicials).
Cal incloure al TFG una declaració d'integritat acadèmica, que es posarà a disposició de l’alumnat a través del Moodle.
L'extensió del treball escrit ha de ser entre 6.000 i 10.000 paraules (el màxim pot variar segons el format i el tipus de treball) o d'entre 20 i 35 pàgines a doble espai, excloent Bibliografia, Taula de continguts, Declaració d’honestedat intel·lectual i Annexos.
Procediment d'assignació de tutors/res
La titulació d'Estudis Anglesos farà una llista de propostes de temes i tutors/res, que es publicarà al mes de setembre. L'estudiant omplirà un formulari de preinscripció on podrà triar 5 preferències (estudiants d'Estudis Anglesos) o 10preferències (estudiants de Graus combinats amb anglès, 5 preferències per titulació). El termini de recepció de formularis de preinscripció finalitza a finals del mes d’octubre. Durant el mes de novembre s'assignaran tutors/res a l'alumnat PER ORDRE DE NOTA D'EXPEDIENT ACADÈMIC. La llista d'adjudicacions de tutor/a es farà pública durant el mes de novembre.
Calendari dels TFG curs 2025-2026
2n Semestre
- Juliol de 2025: matrícula.
- Del 1 al 17 d’octubre de 2025: l’estudiant fa la tria de tutors i temes.
- Del 20 d’octubre al 14 de novembre de 2025: els coordinadors faran les assignacions.
- Divendres 21 de novembre de 2025: es fan públiques les assignacions.
- Dimecres 17 de juny de 2026 a les 14:00: lliurament del TFG.
- Del 25 de juny al 3 de juliol de 2026: defenses orals.
1r Semestre (casos excepcionals)
- 19 de setembre de 2025: data límit per sol·licitar fer el TFG al 1r semestre amb les condicions que se especifiquen en cada guia docent.
- Del 22 al 26 de setembre de 2025: assignació de temes i tutors.
- Dilluns 26 de gener de 2026: lliurament del TFG.
- Del 09 al 13 de febrer de 2026: defenses orals.
ENQUESTES
Les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació d'aquesta assignatura es podran dir a terme dins el calendari establert per la Facultat.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Avaluació
Activitats d'avaluació continuada
Títol |
Pes |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Presentació oral del treball |
30% |
1
|
0,04 |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
|
Treball escrit |
70% |
0
|
0 |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
|
AVALUACIÓ
L'avaluació per aquesta assignatura es basa en l'avaluació continuada de 3 ítems i consta de 2 parts:
- Part escrita = 70%: proposta inicial (10% tutor/a) + treball acabat (60%; 35% tutor/a, 25% primer examinador/a extern/a)
- Part oral = 30% (15% primer examinador/a extern/a, 15% segon/a examinador/a extern/a)
El vistiplau del tutor/a és requisit imprescindible per a la presentació del treball de fi de grau.
Per tal d'aprovar el TFG, l'estudiant haurà de superar la part oral amb almenys un 5.
Les rúbriques per a l'avaluació tant de la part oral com escrita estaran disponibles a l’espai Moodle de l’assignatura.
La concessió de la “Matrícula d’Honor” es determinarà a partir de la nota obtinguda en el TFG, que tindrà un pes del 75%, i de la mitjana de e l'expedient acadèmic de l’estudiant, que comptarà un 25%.
La coordinadora del TFG atorgarà els premis Mia Victori i Guillermina Cenoz (150 € a l'ABACUS) a les dues notes més altes de Llengua i Lingüística i Literatura i Cultura, respectivament segons la mitjana resultat de la nota de TFG (85%) i la de l'expedient acadèmic (15%).
DDD
Si l’estudiant vol que el seu TFG es publiqui al Dipòsit Digital de Documents (DDD) de la UAB, i el treball compleix els requisits de qualitat exigits (nota mínima de 9), haurà de lliurar l’autorització de publicació correctament emplenada i signada, a més del full de Metadades i una còpia del TFG en format PDF. Tots aquests documents necessaris per a la publicació estaran disponibles a l’espai Moodle de l’assignatura.
Graus Combinats
L’estudiant de graus combinats haurà d’incloure un resum extens (5 pàgines, entre 1250i 1500 paraules, a doble espai) deltreball realitzat en l'altra llengua del seu grau. Aquest resum haurà d’incloure la justificació, els objectius, el contingut principal i una valoració de les conclusions. La competència lingüística i l’ús acadèmic en les dues llengües del grau seran avaluats per un tribunal format per especialistes en ambdues llengües. El tribunal tindrà en compte tant l’avaluació de les dues parts del treball redactades en llengües diferents com l’expressió oral, ja que durant la presentació es plantejaran preguntes en les dues llengües, a les quals l’estudiant haurà de respondre en la llengua corresponent.
IMPORTANT
- Si l'estudiant no presenta el Treball final es considerarà l'assignatura NO AVALUABLE.
- El nivell d’anglès es tindrà en compte al TFG. Serà el 30% de la nota al treball final i a la presentació oral. Es valorarà la correcció gramatical, el vocabulari, la cohesió, l’organització, l’estil i l’ortografia a la part escrita, i la pronunciació i la fluïdesa a la part oral, segons el nivell C2 del CEFRL.
- Recuperació: El treball de fi de grau no té recuperació.
- Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única.
PLAGI
- El plagi total o parcial de qualsevol part del TFG es considerarà automàticament un SUSPENS (0).
- PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d'un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D'INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A PROPI), iés una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l'originalitat i autenticitat del text propi.
- Per a aquesta assignatura, atès que es tracta d’una assignatura d’un grau filològic, no es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) per generar text ni per fer traduccions. En tots els altres casos, l’ús d’aquesta tecnologia queda subjecte al criteri del tutor del TFG, previ consentiment escrit per part del tutor que especifiqui en quines tasques l’estudiant pot fer-la servir. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar per a què s’han emprat i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. Aquesta reflexió, juntament amb el consentiment escrit del tutor, han d’estar incloses a mode d’annexos en la part final del treball. La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
Procediment de presentació del treball
- L'estudiant envia una còpia electrònica del treball final als membres del tribunal i al tutor/a.
- Tots els TFG s'han de presentar oralment en un acte obert al públic. L’estudiant disposa de 15 minuts per exposar el TFG i un màxim de 5 minuts més per respondre les preguntes i els requisits que li formulin els avaluadors/res.
Bibliografia
La bibliografia del Treball de Fi de Grau serà específica a cada temàtica.
L'estudiant pot consultar la següent bibliografia general d'elaboració de treballs de recerca i manuals d'estil:
Alonso Alonso, M. Rosa (2009) Writing for Academic Purposes: A Handbook for Learners of English as a Second Language. Munich: LINCOM.
Barnet, Sylvan and William E. Cain (2011). A Short Guide to Writing about Literature. London: Longman.
Booth, Alison and Kelley J. Mays (2012). The Norton Introduction to Literature Study Place. London: Norton & Co.
Buckingham, Louisa. (2015). Doing a research project in English Studies. A guide for students. E-book.
Hamp-Lions, Liz and Ben Heasley (2006). Study Writing: A Course in Written English for Academic Purposes. Cambridge: Cambridge University Press
McCarthy, Michael and Felicity O'Dell (2008). Academic Vocabulary in Use. Cambridge: Cambridge University Press.
Savage,Alice, Patricia Mayer, Masoud Shafiei. Rhonda Liss and Jason Davis (2006). Effective Academic Writing 1 & 3. Oxford: Oxford University Press.
Sowton, Chris (2012). 50 Steps to Improving your Academic Writing. Reading: Garnett Education.
Swales, John M. and Christine B. Feak (1994). Academic Writing for Graduate Students: Essential Tasks and Skills. Ann Arbor: The University of Michigan Press.
Sorenson, Sharon (2009). Webster’s New World Student Writing Handbook. Webster’s New World.
Wray, Alison, & Aileen Bloomer. (2012). Projects in Linguistics and Language Studies: A Practical Guide to Researching Language. New York/London: Routledge.
Recursos on-line:
Grups i idiomes de l'assignatura
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura