Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Estudis Anglesos | OT | 3 |
Estudis Anglesos | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Haver aprovat Idioma Modern 3 alemany o poder acreditar el nivell A 2.1. superat amb èxit.
Objectius formatius: formació bàsica en la descripció i ús de l’idioma alemany del nivell A 2.2.
L'aprenentatge es concentra en l’exercici de les quatre destreses bàsiques: Comunicació oral, comunicació escrita, comprensió auditiva i comprensió lectora.
Al llarg del curs es realitzaran exposicions i petits treballs relacionats amb l’actualitat alemanya i amb la seva tradició cultural: literària, musical, cinematogràfica, política.
SYLLABUS
Gramàtica:
- Artikel + Adjektiv + Nomen
- Artikelwörter ‘dieser’, ‘mancher’, ‘jeder’, ‘alle’
- Präteritum Modalverben
- Nebensätze
- Datum
- Reflexive Verben mit Präpositionalergänzung
- Fragewörter und Pronomen ‘wofür?’, ‘dafür’
- Konjunktiv II
- Steigerung + Vergleich
- Passiv
- Infinitiv mit ‘zu’
- Nebensatz mit ‘dass’
- Präteritum
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classe magistral amb participació activa del alumne | 45 | 1,8 | 1, 2, 3, 4 |
Tipus: Supervisades | |||
Pràctiques orals | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4 |
Tutories de suport, consultes de gramàtica i diccionaris | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de textos, realització d'exercicis, consultes de gramàtica i diccionaris | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4 |
Realització d'exercicis, lectures i pràctica oral i escrita | 50 | 2 | 1, 2, 3, 4 |
Us de Campus Virtual, Internet i mitjans audiovisuals de la biblioteca | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4 |
L'alumne/a adquireix els coneixements teòrics de la gramàtica bàsica de l'alemany i reforça aquests coneixements amb exercicis pràctics a classe i a casa en una progressió tutoritzada pels professors: La comunicació oral es practica, sobre la base de la gramàtica teòrica, a través de situacions de comunicació senzilles que van assolint progressivament un grau major de dificultat. La comprensió auditiva es practica a classe a través de la lectura de textos adequats al nivell per part del professor i de gravacions. Per a l'exercici de la comprensió lectora es treballen a classe estratègies de lectura sobre textos escrits del nivell corresponent. L'exercici de la comunicació escrita es fa a través de redaccions, diàlegs escrits, etc. que l'alumne/a haurà d’elaborar regularment a casa, per indicació del professor, i que aquest corregirà. |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació continuada | 50% | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4 |
Examen final | 50% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4 |
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
1.) Avaluació continuada (= 50% de la nota final):
a) Assistència i participació a classe regular
b) Lliurament regular dels treballs de casa
c) Carpeta de l’estudiant i Vokabelheft i Quizlet
d) Diferents proves parcials al llarg del semestre
e) Diferents tests de vocabulari
f) Presentació oral d’un tema
2) Examen final (= 50% de la nota final):
a) S’avaluaran totes les destreses en llengua alemanya: gramàtica, comprensió oral i escrita, expressió oral i escrita.
b) Per aprovar l’examen final caldrà aprovar,per separat, cadascuna de les parts de què es composa l’examen final.
3) Cal aprovar l’examen final amb una nota mínima de 5 sobre 10 i tenir una nota mínima de 3,5 sobre 10 a l’avaluació continuada.
4) L’assignatura s’aprova amb un 5 sobre 10 a la nota final, composta per la suma de les notes del examen final i l’avaluació continuada
L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
Plagi
En cas que l'estudiantat realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la
qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés
disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació
d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
Avis pels estudiants Erasmus:
Els estudiants Erasmus que demanin avançar un examen han de presentar al professor/a un document escrit de la seva universitat d’origen que justifiqui la seva sol·licitud.
Ús de IA:
Aquesta assignatura permet l’ús de tecnologies d’Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en tasques autoritzades pel professor.
L’estudiant ha de (i) identificar les parts que han estat generades amb IA; (ii) especificar les eines utilitzades; i (iii) incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat.
La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i comporta que l’activitat s’avaluï amb un 0 i no es pugui recuperar, o sancions majors en casos de gravetat.
Netzwerk neu A2.2. Kursbuch und Übungsbuch, Klett Verlag.
Diccionari:
Wörterbuch Deutsch-Spanisch ("Diccionario Moderno", 1 vol.), Langenscheidt o
Diccionari Alemany-Català, 1 vol., Fundació Enciclopèdia Catalana.
Llibres de consulta i de reforç d’exercicis gramaticals (a la Biblioteca d’Humanitats):
Castell, Andreu, Gramàtica de la lengua alemana, ed. Idiomas, Madrid 2002.
Reimann, Monika, Grundstufengrammatik für DaF, hueber, Ismaning 2000.
Ruipérez, Germán, Gramàtica Alemana, Cátedra, Madrid, 1992.
Sense
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Alemany | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Alemany | segon quadrimestre | matí-mixt |