Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Estudis Anglesos | OT | 3 |
Estudis Anglesos | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Abans d'inscriure's al curs, s'espera que els estudiants hagin completat amb èxit les assignatures del seu tercer curs acadèmic.
El curs es recomana als estudiants interessats en llegir i participar en debats sobre poesia i teatre en anglès que exploren la representació i la memòria dels principals conflictes bèl·lics del segle XX.
El curs estipula també que els estudiants han de tenir un nivell de competpencia en anglès C2, segons el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües: Aprenentatge, Ensenyament, Avaluació. Una competència C2 implica que els estudiants poden comprendre sense esforç gairebé tot el que llegeixen o escolten. També suposa que tenen la capacitat de consolidar informació de diverses fonts orals i escrites, reconstruir fets i arguments i presentar-los de manera coherent. A més, implica que els estudiants poden expressar-se de manera espontània i fluida, amb la capacitat per discernir matisos subtils de significat fins i tot en situacions altament complexes.
La edició 2025-2026 de "Poesia i Teatre en Anglès" es centrarà en l'estudi de dos gèneres específics: la poesia i el teatre de guerra. Es prestarà especial atenció a qüestions relacionades amb l'ètica, la política, la memòria i fins i tot l'experiència física de la guerra.
Específicament, s'abordaran els següents temes:
Un cop s'hagi completat el curs, els estudiants seran capaços de:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals i debats a classe | 50 | 2 | 3, 4, 6, 7, 11, 12, 13 |
Tipus: Supervisades | |||
Exercisis d'escriptura i activitats avaluades en classe | 25 | 1 | 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura i estudi | 50 | 2 | 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13 |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assaig Acadèmic 1 (Unitats 1-2) | 40% | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Assaig Acadèmic 2 (Unitats 3-4) | 40% | 10 | 0,4 | 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13 |
Participació a classe | 10% | 2,5 | 0,1 | 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13 |
Participació al fòrum | 10% | 2,5 | 0,1 | 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13 |
1) L'AVALUACIÓ CONTÍNUA ES BASA EN:
Les dates exactes de totes les activitats d'avaluació es confirmaran al començament del curs mitjançant un calendari del curs publicat al Moodle.
Cal tenir en compte:
CONDICIONS DE RECUPERACIÓ:
2) L'AVALUACIÓ ÚNICA es basa en:
3 ítems avaluats que es realitzaran en un sol examen en classe:
S'UTILITZARÀ EL MATEIX MÉTODE DE RECUPERACIÓ QUE EN L'AVALUACIÓ CONTÍNUA.
PLAGI! MOLT IMPORTANT!
Aquesta assignatura permet l’ús de tecnologies d’Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de cerca bibliogràfica o cerca d’informació i correcció de textos.
NOTA IMPORTANT PER A ESTUDIANTS D'INTERCANVI (ERASMUS, ETC.) SOBRE EXÀMENS I ALTRES PROVES
Els estudiants Erasmus que demanin avançar un examen o altra mena d’activitat d’avaluació han de presentar al professor/a un document oficial de la seva universitat d'origen que justifiqui la seva sol·licitud.
FONTS PRIMÀRIES
Reading Pack with Selected Poems (UNITATS 1-4)
OBRES DE TEATRE
FONTS SECUNDÀRIES
Ballin Anita. “Teaching the Holocaust at the Imperial War Museum.” British Journal of Holocaust Education, 1994 pp. 184–188.
Chattarji, Subarno. Memories of a Lost War:American Poetic Responses to the Vietnam War. Oxford: Clarendon Press; Oxford University Press 2001.
Das Santanu. The Cambridge Companion to the Poetry of the First World War. Cambridge: Cambridge University Press 2013.
Felman, Shoshana and Dori Laub.Testimony: Crises of Witnessing in Literature, Psychoanalysis and History. New York: Routledge, 1992.
Fussell, Paul. The Great War and Modern Memory. London: Oxford UP, 1977.
Gilbert, 'Sandra M. Soldier's Heart: Literary Men, Literary Women, and The Great War' (Signs, Vol. 8: 3, Spring 1983) pp. 422-450.
Hewitt, Chris. “Review: Messy, Vibrant 'Vietgone' at the Guthrie Is a Love Story That Raps.” Star Tribune, 23 Sept. 2022, www.startribune.com/review-messy-vibrant-vietgone-is-a-love-story-that-raps/600209560.
Kendall Tim. Modern English War Poetry. Oxford: Oxford University Press, 2010.
Kobialka, Michael. Of Borders and Thresholds: Theatre History, Practice, and Theory. Minneapolis: Univ. of Minnesota Press, 1999.
LaCapra, Dominick. Writing History, Writing Trauma. 2001. Baltimore: The Johns Hopkins University Press, 2014.
Maltby, Sarah. Remembering the Falklands War: Media, Memory and Identity. London: Palgrave Macmillan, 2016.
Martínez‑Vázquez, Arlene. “Vietgone, Hamilton, and the Decolonization of American Theatre.” HowlRound Theatre Commons, 15 Mar. 2017.
McClung Laren and Yusef Komunyakaa. Inheriting the War : Poetry and Prose by Descendants of Vietnam Veterans and Refugees. New York, W.W. Norton & Company, 2018.
McLoughlin. Authoring War: The Literary Representation of War from The Iliad to Iraq. Cambridge: Cambridge UP, 2011.
Melling, Philip H. Vietnam in AmericanLiterature. Boston: Mass, 1990. Print.
Mosse, George. The Image of Man: The Creation ofModern Masculinity. New York: Oxford UP, 1996.
---. Fallen Soldiers: Reshaping the Memory of the World Wars. New York: Oxford UP, 1990.
Nevitt Lucy. Theatre & Violence. Hampshire: Palgrave Macmillan 2013.
Nguyen, Viet Thanh. Race and Resistance: Literature and Politics in Asian America. Oxford University Press, 2002.
—.“‘Good’ Refugees, ‘Bad’ Refugees: A Conversation in Paris with Viet Thanh Nguyen.” Interview by Christine Buckley. Los Angeles Review of Books, September 24, 2018.
Owen, David and Pividori, Cristina. Writings of Persuasion and Dissonance in the Great War. That Better Whiles May Follow Worse. The Netherlands: Brill, 2016.
Pividori, Cristina. “Owen and Sassoon Reconsidered: WWI Trauma, Memory and Contemporary Anti‑War Poetry in the Post‑Everything Era.” Tiempo devorado, vol. 10, no. 1, 3 Feb. 2025, pp. 41–77. doi:10.5565/rev/tdevorado.246
Pividori, Cristina and Andrea Bellot. “Crossing Representational Borders in Lola Arias’ Minefield/Campo Minado.” Text and Performance Quarterly, 2022 pp. 412–437.
Rawlinson, Mark. British Writing of the Second World War. Oxford: Clarendon Press, 2000.
Rosenfield, Wendy. “The All Lives Matter‑ing of Anne Frank.” Broad Street Review, 5 Mar. 2018.
Schiffman, Jean. “Review: The Diary of Anne Frank.” Backstage, 5 Nov. 2019.
Sharpe, Jim. "History fromBelow." New Perspectives on Historical Writing. Ed. Peter Burke. 1991. Cambridge: Polity Press, 2001.
Schweik Susan. “Writing War Poetry Like a Woman.” Critical Inquiry, 1987 pp. 532–556.
Sosa, Cecilia. “Campo Minado/Minefield: War, Affect and Vulnerability—A Spectacle of Intimate Power.” Theatre Research International. 42.2 (2017): 179-189.
Stallworthy Jon. The New Oxford Book of War Poetry. Oxford: Second ed. Oxford University Press 2015.
Tylee, Claire. The Great War and Women's Consciousness: Images of Militarism and Womanhoodin Women's Writings: 1914-1964. Iowa City: Iowa UP, 1990.
Winn James Anderson. The Poetry of War.Cambridge: Cambridge University Press, 2009.
Winter, Jay. Sites of Memory, Sites of Mourning. Cambridge: Cambridge UP, 1995.
Wyschogrod, Edith. An Ethics of Remembering: History, Heterology, andthe Nameless Others. Chicago: University of Chicago Press, 1998.
Moodle
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura