Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.

Logo UAB

Prosa en Anglès

Codi: 106328 Crèdits: 6
2025/2026
Titulació Tipus Curs
Estudis Anglesos OT 3
Estudis Anglesos OT 4

Professor/a de contacte

Nom:
Sara Martin Alegre
Correu electrònic:
sara.martin@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

Per cursar aquesta assignatura cal tenir interès en la lectura i en la literatura contemporània en llengua anglesa.

Cal un nivell inicial d’anglès de C2 (proficiency) del Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment.

Amb C2 l'estudiant pot comprendre sense esforç pràcticament tot el que llegeix o escolta; resumir informació procedent de diferents fonts orals o escrites, reconstruir fets i arguments, i presentar-los d’una manera coherent; expressar-se espontàniament, amb fluïdesa i precisió, distingint matisos subtils de significat fins i tot en les situacions més complexes. 

NO es recomana matricular-se sense haver aprovat Habilitats Acadèmiques (Escrites i Orals) II.


Objectius

Familiaritzar l'estudiant amb el gènere de les memòries en anglès, tal com es practica al S. XXI, i capacitar-lo per redactar ressenyes.


Competències

    Estudis Anglesos
  • Aplicar els principis ètics científics al tractament de la informació.
  • Comprendre i produir textos acadèmics escrits i orals en anglès a nivell d'usuari experimentat amb domini total (C2).
  • Demostrar habilitats per desenvolupar-se de manera professional en els àmbits de les aplicacions lingüístiques, la docència i la gestió literària i cultural en anglès.
  • Demostrar habilitats per treballar de manera autònoma i en equip a fi d'assolir els objectius planificats.
  • Elaborar argumentacions aplicables als àmbits de la literatura, de la cultura i de la lingüística i avaluar-ne la rellevància acadèmica.
  • Que els estudiants hagin desenvolupat les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
  • Utilitzar l'anglès escrit i oral per a fins acadèmics i professionals relacionats amb l'estudi de la lingüística, la filosofia del llenguatge, la història, la cultura i la literatura angleses.
  • Utilitzar les eines digitals i les fonts documentals específiques per a la captació i organització d'informació.
  • Utilitzar metodologies filològiques actuals per interpretar textos literaris en anglès i el seu context cultural i històric.
  • Valorar de manera crítica la producció lingüística, literària i cultural en anglès.

Resultats d'aprenentatge

  1. Analitzar els contextos d'aplicació de la crítica literària i interpretativa en els diferents àmbits de la producció literària i cultural en anglès.
  2. Comprendre i diferenciar adequadament els conceptes de literatura i cultura en anglès, així com les seves relacions i interaccions mútues.
  3. Comprendre textos acadèmics especialitzats sobre recerca dels textos i contextos de la literatura anglesa.
  4. Demostrar que es comprenen textos en anglès especialitzats i no especialitzats de dificultat alta, i interpretar-los críticament.
  5. Descriure críticament i detalladament el conjunt d'elements estilístics i culturals que incideixen en un text literari en llengua anglesa.
  6. Entendre i reflexionar sobre la literatura i la cultura en anglès, situant-les en els seus contextos i en les seves circumstàncies històriques.
  7. Expressar-se en anglès oralment i per escrit en un registre acadèmic, utilitzant la terminologia apropiada per a l'estudi dels textos i contextos de la literatura anglesa.
  8. Identificar els elements estilístics i culturals que configuren la interpretació dels diferents gèneres literaris en llengua anglesa.
  9. Incorporar idees i conceptes de fonts publicades als treballs citant i referenciant de manera adequada.
  10. Localitzar informació especialitzada i acadèmica i seleccionar-la segons la rellevància.
  11. Organitzar amb eficàcia la part autònoma de l'aprenentatge.
  12. Planificar la feina de manera efectiva individualment o en grup per a la consecució dels objectius plantejats.

Continguts

No hi ha un contingut comú per tots els estudiants sinó que cada estudiant treballarà amb un conjunt diferent de 4 memòries, que podrà triar d'una llista que es publicarà al Campus Virtual. Totes elles del s. XX (1990s) ó XXI. Els estudiants es poden posar en contacte amb la professora (Sara.Martin@uab.cat) per fer la seva tria. Data màxima 1 desembre 2025.

 


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Treball a l'aula docent 25 1 2, 3, 4, 5, 10, 12
Tipus: Supervisades      
Redacció de ressenyes 10 0,4 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10
Tipus: Autònomes      
Lectura dels quatre textos assignats 50 2 2, 3, 4, 10, 11, 12

Les activitats formatives es divideixen en tres blocs:

1. 50 hores d'interacció a l'aula amb la docents i els altres estudiants (20 hores de recepció de continguts i 30 d'interacció)

2. 50 hores de treball supervistat consistent en la redacció de les ressenyes (10 hores de supervisió docent i 40 de redacció)

3. 50 hores de treball autònom consistent en la lectura de les obres assignades i altres textos

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Interacció a l'aula amb altres estudiants 20% 15 0,6 3, 4, 7, 12
Interacció a l'aula amb la docent 10% 10 0,4 2, 3, 4, 7
Ressenya (1) d'un volum de memòries 17,5% 10 0,4 1, 2, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11
Ressenya (2) d'un volum de memòries 17,5% 10 0,4 1, 2, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11
Ressenya (3) d'un volum de memòries 17,5% 10 0,4 1, 2, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11
Ressenya (4) d'un volum de memòries 17,5% 10 0,4 1, 2, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11

Les dates de l'avaluació s'aunciaran a principis de curs.

L'avaluació es basa en:

1) 20% de la nota final: interacció a l'aula amb altres estudiants (l'assistència es considera obligatòria, excepte en casos justificats); aquets interacció inclou el fòrum a l'aula digital

2) 10% de la nota final: interacció a l'aula amb la docent (l'assistència es considera obligatòria, excepte en casos justificats)

3) 17,50% de la nota final: 1 ressenya de 800 paraules d'un dels volums de memòries assignats.

4) 17,50% de la nota final: 1 ressenya de 800 paraules d'un dels volums de memòries assignats.

5) 17,50% de la nota final: 1 ressenya de 800 paraules d'un dels volums de memòries assignats.

6) 17,50% de la nota final: 1 ressenya de 800 paraules d'un dels volums de memòries assignats.

La re-avaluació consisteix en la repetició de les ressenyes; la interacció amb altres estudiants a l'aula no és reavaluable.

L'avaluació única consisteix en l'entrega de 4 ressenyes a final del semestre; es recomana la interacció presencial a l'aula.

En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i la data de revisió de les qualificacions.

Els estudiants Erasmus que demanin avançar una entrega han de presentar a la professora un document escrit de la seva universitat d'origen que justifiqui la seva sol·licitud.

L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.

En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.

En aquesta assignatura, no es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) en cap de les seves fases. Qualsevol treball que inclogui fragments generats amb IA serà considerat una falta d'honestedat acadèmica i comporta que l’activitat s’avaluï amb un 0 i no es pugui recuperar, o sancions majors en casos de gravetat

 


Bibliografia

L'estudiant haurà de llegir al llarg del semestre ressenyes publicades a la premsa i a lex xarxes socials, a més d'articles acadèmics diversos i de les 4 obres assignades. La bibliografia es decidirà en funció de les obres comentades.


Programari

No hi ha progamari associat a aquesta assignatura. Sí es demana a l'estudiant capacitat per usar Word, Google i la xarxa social GoodReads, idealment amb un compte propi.


Grups i idiomes de l'assignatura

La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura